• Anonym (förvirrad)

Är han min "själsvän"?

För mer än två år sen träffade jag en kille på Internet av en slump. Den kvällen chattade vi i 4-5 timmar, långt in på natten. Kändes som vi kännt varann hela livet och det "klickade" verkligen. Sen dess har vi inte kunnat släppa varann, redan efter första kvällen på MSN försökte vi bryta men grät som en galning för att jag inte ville förlora honom. Detta en kille jag bara chattat med, en gång, men kändes verkligen som det var nått speciellt mellan oss, och det är det också.

Problemet är att jag är gift, han också. Båda har det bra i våra förhållanden, självklart går det upp och ner, men han är lycklig. Jag är oftast lycklig också.

Vi träffades för en snabb fika en gång för 2 år sen, inget hände, vi ville bara känna hur det kändes i verkligheten så att säga, var trevligt men inget speciellt. Nu pratar vi om att ses igen, bara umgås, prata... Men känslorna vi har för varann är så starka. Både sexuella och "kärleks känslor". Tror ingen av oss skulle göra nått vid ett möte dock. Vi älskar ju våra respektive.

Vet att egentligen borde vi bara bryta helt, tro mig, vi har försökt måååååånga gånger. Ibland har det varit tyst mellan oss i några månader, men så fort vi börjar prata igen är vill tillbaka på ruta ett. Är så svårt att släppa taget om någon som berör en på det sättet, på alla sätt.

Vad ska jag göra? Ska jag träffa honom igen för att se om det bara är en "dröm" på MSN och telefon, spräcka bubblan så att säga. Eller vad... Känns som vi skulle kunna fortsätta såhär resten av livet.

Älskar verkligen min man, men vill inte förlora den andra killen, han betyder så mkt för mig. Stämmer verkligen inte att man inte träffar någon om förhållandet man har är bra.

Är jag otrogen?

• Svar på tråden Är han min "själsvän"?
  • Anonym ()

Är precis i samma sits som dig, men killen jag pratar med på msn har jag känt sedan 10 år men han bor inte där jag bor, på msn är allt perfekt, men hur är det i verkligheten? Men jag och min samo hr dock ett riktigt risigt förhållande :( Har inga råd, ville bara skriva att det finns fler.

• Anonym (förvirrad)

Har han också sambo?

• Anonym (förvirrad)
    Svar på #3
    OM du inte är lycklig....varför försöker ni inte? När han är singel tänkte jag.
  • Anonym (svårt)

Det kan faktist vara så att det inte alls klickar när ni träffas. Det är en sak att skriva/prata men det är helt annorlunda när man träffas.

Hur känner du inför det du gör bakom din rygg på din man? Har du skuldkänslor?

När man gör något sånt som du gör är det oftast ens undermedvetna som säger att man söker efter något mer än det man har.

Vet inte rikigt vad jag ska ge för råd men som sagt det är inte säkert det blir samma sak när ni träffas.

• Anonym

HAn bor inte där jag bor och jag har ett barn på 1 år och sitter fast i ett hus, som jag och min sambo faktsikt försöker sälja. Bor i norra delen av landet där det inte är jätte lätt att sälja hus. Dessutom vill inte den andra killen vara orsaken till vårat uppbrott. Och msn killen har inga barn och tycker att det är komplicerat... Ja du jag vet inte vad jag ska ta mig till. MEn får vi huset sålt så vill jag i vart fall bli singel och bo själv. I vart fall tycker jag du ska provträffa killen igen och se om det just bara är en "dröm" eller om det slår gnistor

• Anonym (förvirrad)

Anonym (svårt) skrev 2008-02-26 22:53:46 följande:

Det kan faktist vara så att det inte alls klickar när ni träffas. Det är en sak att skriva/prata men det är helt annorlunda när man träffas.Hur känner du inför det du gör bakom din rygg på din man? Har du skuldkänslor?När man gör något sånt som du gör är det oftast ens undermedvetna som säger att man söker efter något mer än det man har.Vet inte rikigt vad jag ska ge för råd men som sagt det är inte säkert det blir samma sak när ni träffas.
    Nej, känns som det är lite därför det vore bra att ses. Klickade inte den gången vi sågs kort, men har ändå fortsatt prata. Men vi vill sååå gärna ses efter att ha pratat så länge på MSN.

Har blandade känslor inför min man. Tror dock han skulle lämna mig om han fick reda på det. Men som den "andra" säger så är tanken fri...Men nog har jag lite dåligt samvete, men känner också att han drivit mig lite till det...

Du har nog rätt vad gäller det undermedvetna. Problemet är att jag verkligen älskar min man, även om jag vill ha nått mer.
  • Anonym (förvirrad)
    Anonym skrev 2008-02-26 22:59:21 följande:
    HAn bor inte där jag bor och jag har ett barn på 1 år och sitter fast i ett hus, som jag och min sambo faktsikt försöker sälja. Bor i norra delen av landet där det inte är jätte lätt att sälja hus. Dessutom vill inte den andra killen vara orsaken till vårat uppbrott. Och msn killen har inga barn och tycker att det är komplicerat... Ja du jag vet inte vad jag ska ta mig till. MEn får vi huset sålt så vill jag i vart fall bli singel och bo själv. I vart fall tycker jag du ska provträffa killen igen och se om det just bara är en "dröm" eller om det slår gnistor
    Ja kanske ska göra det...vi pratar om att ses i helgen, svårt att få det att gå ihop bara när båda har en partner.

Tycker verkligen du ska träffa honom också. Tänk om det är meningen att ni skall vara tillsammans.
  • Anonym (svårt)

Anonym (förvirrad) skrev 2008-02-26 23:00:52 följande:

Anonym (svårt) skrev 2008-02-26 22:53:46 följande:
    Nej, känns som det är lite därför det vore bra att ses. Klickade inte den gången vi sågs kort, men har ändå fortsatt prata. Men vi vill sååå gärna ses efter att ha pratat så länge på MSN.Har blandade känslor inför min man. Tror dock han skulle lämna mig om han fick reda på det. Men som den "andra" säger så är tanken fri...Men nog har jag lite dåligt samvete, men känner också att han drivit mig lite till det...Du har nog rätt vad gäller det undermedvetna. Problemet är att jag verkligen älskar min man, även om jag vill ha nått mer.
    Tyvärr så är det så att uttrycker " han/ hon har drivit mig till det " finns egentligen inte utan det är en sak vi hittar på för att ursäkta något vi gör som är fel.

Gumman du kan inte både ha kvar kakan och äta upp den :)

Tänk dig för noga för om du träffar honom och inget händer , men din man får reda på det så är det kört. Om han lämnar dig så kan du inte ens säga att det var värt det ....du kan inte heller ursäkta dina handlingar genom att säga " jag gick med på att träffas för att se om det klickar mellan oss "

Dessutom så säger du att du verkligen älskar din man....då är min fråga...vad händer om det klickar med msn-killen? Skulle du kunna vara otrogen eller skulle du först sklijas ?? Hur kan du skiljas om du älskar din man verkligen??

Förstår du lite hur jag menar??
  • Anonym (förvirrad)
    Svar på #9
    Usch ja...förstår precis hur du menar. Är ju det som är så svårt... Fan...vet verkligen inte hur jag ska göra. Skulle vilja träffa honom som en vän bara eftersom jag tycker så mkt om honom, det är det vi pratat om också. Träffas som vänner och bara umgås med nån man tycker om. Är det fel??
Svar på tråden Är han min "själsvän"?