• jessica1979

Mått runt magen

Hej!

Tänkte höra med er vilket mått ni har runt magen, tvärs över naveln, och vilken vecka ni är i?

Jag har 90 cm och är i v.23.

• Svar på tråden Mått runt magen
  • MammasÄlsklingar
    LouiseL82 skrev 2008-03-04 20:17:02 följande:
    hehe.. jag e ju redan över kurvan för tvillingar.. var ska d sluta? Får du gå på tillväxtsultraljud då?
    Ja det får jag ..
    Men dock har jag redan fått ett stort barn och man vet ju varför magmåttet e stort så att säga .
    Med Tuva så kunde dom inte ens fylla i min sf kurva för det fanns inte så högt på pappret *S*.
    Men jag hoppas inte magmåttet svischar iväg som det gjiorde med henne .
    Men bara på ca 3 veckor nu har det ökat 5 cm vilket e mycket .
    Tycker du att det känns tungt?
  • Bobbenn
    Jess69 skrev 2008-03-04 10:52:15 följande:
    Nu ni....jag är 138 cm runt magen!!! Men...så väntar jag tvillingar oxo....herregud, jag harinte mätt magen sådär förut...har "bara" haft SF mått,som i v.36 (förra veckan) var 42 cm...
    wohooooooooooooooo Skrattande
    BF 27/3-08
  • louiselangberg blogg se
    MammasÄlsklingar skrev 2008-03-04 20:24:01 följande:
    Ja det får jag ..Men dock har jag redan fått ett stort barn och man vet ju varför magmåttet e stort så att säga .Med Tuva så kunde dom inte ens fylla i min sf kurva för det fanns inte så högt på pappret *S*.Men jag hoppas inte magmåttet svischar iväg som det gjiorde med henne .Men bara på ca 3 veckor nu har det ökat 5 cm vilket e mycket .Tycker du att det känns tungt?
    nä inte så farligt.. d spänner lite här o där bara.. inte hela världen.. d e juinte så konstigt.. åå jag längtar till nästa vecka när d ska mätas igen.. så jag får veta om jag har rätt elelr inte.. så j**la otålig haha

kommer du ihåg ditt sfmått runt v 20 - 25?
  • MammasÄlsklingar
    LouiseL82 skrev 2008-03-04 20:35:12 följande:
    nä inte så farligt.. d spänner lite här o där bara.. inte hela världen.. d e juinte så konstigt.. åå jag längtar till nästa vecka när d ska mätas igen.. så jag får veta om jag har rätt elelr inte.. så j**la otålig hahakommer du ihåg ditt sfmått runt v 20 - 25?
    Mitt sf mått i vecka 24 var 27 .
    Men dock e det svårt att jämföra så.
    Med min dotter Tuva hade jag normalt sf mått dom två första gångerna sen ökade det enormt mycket hela tiden .. kurvan störtade uppåt.
    Tror jag hade bara 24 med henne första mätningen .
    Nä jag hoppas du inte får det lika tungt som mig säger jag bara o att din mage inte blir förstörd .. min är jätte förstörd o jag ska göra buk op sedan efter denna graviditet.
    Har inte din BM/Läkare sagt att dom vill kolla upp om det e vatten eller bebis som e stor?
  • nattfrost

Jag har inte mätt mitt sf-mått än men jag är i v.21 och har 90 cm runt magen..

MammasÄlsklingar skrev 2008-03-05 08:24:35 följande:
    Har inte din BM/Läkare sagt att dom vill kolla upp om det e vatten eller bebis som e stor?
    nej.. ingenting än så länge.. men jag ska tjata till mig ett extra ul sen tänkte jag.. antagligen så tänker bm att d vi väntar lite o ser om d planar ut..
  • Unna

Jag är i v22+0 och mätte 87 cm runtom. Jag är 167 cm lång.

Men min mage står inte ut så mycket, den är bred istället. Har fått små lovehandles som nu går ihop med magen...

• MammasÄlsklingar
    LouiseL82 skrev 2008-03-05 10:46:00 följande:
    nej.. ingenting än så länge.. men jag ska tjata till mig ett extra ul sen tänkte jag.. antagligen så tänker bm att d vi väntar lite o ser om d planar ut..
    Ja precis det kan ju plana ut för dig .
  • RebelRose

Är i vecka 34.
    Längd:173cm
    SF mått:i vecka 32=32cm
    Midjemått innan graviditeten=ca 70cm
    Midjemått i vecka 34=91cm.

Har gått up ca 7-8 kg.
    Längtar tills jag blir mamma nu!

I´ll try to be nicer if you´ll try to be smarter,

igår gick jag in i v 25...

24+0

Mätte mig hos bm..

sfmått 29 cm

mått runt magen är idag 113 cm

ska mäta sfmåttet igen om tre veckor.. e d fortfarande stort så ska jg få gå på tillväxtsultraljud.. så just nu hoppas jag faktiskt på att växa jättemkt dessa tre veckorna så jag får se min bebis igen :)

• MammasÄlsklingar
    LouiseL82 skrev 2008-03-11 18:52:14 följande:
    igår gick jag in i v 25... 24+0Mätte mig hos bm.. sfmått 29 cm mått runt magen är idag 113 cmska mäta sfmåttet igen om tre veckor.. e d fortfarande stort så ska jg få gå på tillväxtsultraljud.. så just nu hoppas jag faktiskt på att växa jättemkt dessa tre veckorna så jag får se min bebis igen :)

Jag hoppas det planar ut ..
    Det e jäkligt tungt o har tvillingmått på magen senare i grav .
    Bra att du ska få göra UL..
Svar på tråden Mått runt magen