• jessica1979

Mått runt magen

Hej!

Tänkte höra med er vilket mått ni har runt magen, tvärs över naveln, och vilken vecka ni är i?

Jag har 90 cm och är i v.23.

• Svar på tråden Mått runt magen
  • louiselangberg blogg se
    tea1982 skrev 2008-02-29 11:13:49 följande:
    Kan ju vara så att du har nån hormonell rubbning och producerar för mycket fostervatten. Det ska tydligen vara rätt vanligt och bebisen får liksom "mer plats" då. Så h*n e nöjd. Värre med dig... =)
    nä d e d som e lite konstigt.. där e inte så mkt vatten.. snarare mindre än normalt men ingen fara lixom.. kanske e moderkakan stor men den e ju inte överdrivet stor heller.. jag fattar ingenting..

men d e som d e.. jag lider inte av mer n att jag har foglossning o så o känner antagligen av d tidigare eftersom att jag e större.. men men.. d e fint så kvittar hehe
    o så länge bebisen mår bra så mår jag bra :D
  • tea1982

Äsch det är säkert bara läget på magen/bebisen i såna fall. Du har gjort ultraljud och allt det där?

• Bliglin

Är också i v 23 (22+6) och mäter ca 85 cm runt om i navelhöjd. (Men magen är ju påtagligt bredare nedanför naveln )

Är 160 cm lång och mäter ca 68 cm i vanliga fall, så det måste ju vara högst individuellt

• jessica1979
    Bliglin skrev 2008-02-29 11:38:53 följande:
    Är också i v 23 (22+6) och mäter ca 85 cm runt om i navelhöjd. (Men magen är ju påtagligt bredare nedanför naveln )Är 160 cm lång och mäter ca 68 cm i vanliga fall, så det måste ju vara högst individuellt
    Visst är det, det märker man ju här om inte annat Ändå kul att se tycker jag!
  • louiselangberg blogg se
    tea1982 skrev 2008-02-29 11:25:17 följande:
    Äsch det är säkert bara läget på magen/bebisen i såna fall. Du har gjort ultraljud och allt det där?
    jadå.. men jag vet inte.. d e skumt iaf.. bebisen ligger långt in nämligen.. men men.. vi får se.. d positiva me detta e ju att jag antagligen får göra ett tillväxtul sen.. o d e ju inte fel o se bebisen en gång till :D
  • Sara78

Jag är bara i v 19 men har redan växt ca 24 cm över naveln Det är andra barnet men det är bara en där inne

• Jela79

Hej!

Är i vecka 21 och mäter ca 91 runt midjan.
    Kul att veta vad andra har, även om det är lite olika på längd och så.

• Sara78

Jag är bara 6 cm från maxmåttet med dottern så jag kommer nog bli bra mycket större denna gång

• Skorpion

Är 100 cm runtom, går in i v 39 imorgon. Mitt sf-mått var 34 cm förra torsdagen. Fick göra tillväxt-ul eftersom det måttet inte hade ökat alls på två veckor men allt var bra. Förmodligen hade bebisen bara sjunkit ner och därmed hade inte det ökat. Är 174 cm och midjemåttet innan var väl ca 68. Är några cm mindre nu än med förra grav.

Sötaste Isa ska bli storasyster
Svar på tråden Mått runt magen