• jessica1979

Mått runt magen

Hej!

Tänkte höra med er vilket mått ni har runt magen, tvärs över naveln, och vilken vecka ni är i?

Jag har 90 cm och är i v.23.

• Svar på tråden Mått runt magen
  • tea1982
    jessica1979 skrev 2008-02-29 11:01:53 följande:
    Jag är inte jätteorolig över magstorleken och som du säger tea 1982 så beror det väl på en så himla massa saker och kan säkert ändra sig också beroende på hur bebisen lägger sig och sådär. Vill ju helst inte bli så stor så att det blir jobbigt att röra sig dock, fast det kanske man alltid blir, valen
    Ha ha.. det e sällan magen som gör en tung.. :) Däri ligger det kanske 7-8 kg sammanlagt. Jag hade liten mage men visst fan gick jag upp 22 kg iaf. Problemet var att det satte sig, inte i magen, utan på låren, på röven, på överamarna.. osv osv.. :)
  • julibebis08

Jag har jätte kort över kropp...kommer bebisen verkligen få plats om hon växer så fort?

• louiselangberg blogg se

jadå jag oroar mig inte.. min mage e så fin så fin.. älskar att d verklige syns att jag e gravid..

• tea1982
    LouiseL82 skrev 2008-02-29 11:04:50 följande:
    jadå jag oroar mig inte.. min mage e så fin så fin.. älskar att d verklige syns att jag e gravid..
    *längtar tills nästa* Den får bli hur stor som helst....  bara den kommer snart...
  • tea1982
    julibebis08 skrev 2008-02-29 11:04:35 följande:
    Jag har jätte kort över kropp...kommer bebisen verkligen få plats om hon växer så fort?
    Kvinnor har fött barn i årtusenden och bebisarna har alltid fått plats.. =)
    jessica1979 skrev 2008-02-29 11:03:26 följande:
    Ok, till livmoderkanten var det och nej det är just det jag menar att det inte är samma mått
    kan ju tillägga att mitt sfmått ligger över kurvan för en normal tvillinggraviditet... hihi
  • julibebis08
    tea1982 skrev 2008-02-29 11:05:49 följande:
    Kvinnor har fött barn i årtusenden och bebisarna har alltid fått plats.. =)
    Det är sant =)
  • tea1982
    LouiseL82 skrev 2008-02-29 11:05:53 följande:
    kan ju tillägga att mitt sfmått ligger över kurvan för en normal tvillinggraviditet... hihi
    Du väntar inte tvillingar då..? Vad säger din barnmorska om detta..?
    tea1982 skrev 2008-02-29 11:08:43 följande:
    Du väntar inte tvillingar då..? Vad säger din barnmorska om detta..?
    nej inga tvillingar enligt två ul o min bam reagerar inte ännu.. vi får väl se hur ser ut framöver.. d kan ju vara så att d planar ut efter ett tag att jag bara har växt mkt i början.. men lite skumt e d allt..
  • tea1982
    LouiseL82 skrev 2008-02-29 11:12:43 följande:
    nej inga tvillingar enligt två ul o min bam reagerar inte ännu.. vi får väl se hur ser ut framöver.. d kan ju vara så att d planar ut efter ett tag att jag bara har växt mkt i början.. men lite skumt e d allt..
    Kan ju vara så att du har nån hormonell rubbning och producerar för mycket fostervatten. Det ska tydligen vara rätt vanligt och bebisen får liksom "mer plats" då. Så h*n e nöjd. Värre med dig... =)
Svar på tråden Mått runt magen