• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-03-08 21:02:13 följande:
    Han är vettig, inga fel på honom. Bara hans inställning till barn....=(
    Men är inte det en stor del i om man vill ha en sån kille eller inte?
  • kvinna 86

anonym (fina)
    vaddå vettigare kille? han tycker detta är lika jobbigt som ts fast på ett annat sätt. han har rätt att känna så!! och vaddå "kan inte ens glädjas med ts"?? enkelt, han vill inte ha barn nu drf är han inte glad. jag försvarar INTE att han inte skyddade sig men den gjorde inte heller ts. och vad jag har förstått så visste hon att han absolut inte ville ha barn nu. de gjorde båda misstaget att inte skydda sig och nu är situationen som den är. det är inte lönt att anklaga någon av dem, för det är som det är!

ts jag vet inte riktigt vad jag ska ge dig för råd då detta är ett högst personligt val. kan bara av egen erfarenhet säga att om man vill göra abort så klarar man sig igenom det, vill man inte och ändå gör det, ja då klarar man sig kanske inte lika bra. alla tar oika hårt på en ofrivillig (och frivillig abort) därav kan ingen säga hur just du ska göra.

det finns inte heller nått rätt eller fel då ni inte är överens utan du får nog fundera på om det är värt att vara ensam om du nu behåller barnet. är det värt att förlora din kille? men hur känns det om du gör abort tror du, kommer det förstöra förhållandet? inget går att säga exakt i förväg... mitt bästa tips är nog att prata med en kurator, det gjorde jag. pratade med en på kvinnokliniken och tyckte det var jättebra. framförallt för att de är opartiska och de känner inte dig personligen så inga personliga värderingar läggs in vilket är bra. kram!!

• Anonym (fina)

kvinna 86 skrev 2008-03-08 21:08:40 följande:

anonym (fina)vaddå vettigare kille? han tycker detta är lika jobbigt som ts fast på ett annat sätt. han har rätt att känna så!! och vaddå "kan inte ens glädjas med ts"?? enkelt, han vill inte ha barn nu drf är han inte glad. jag försvarar INTE att han inte skyddade sig men den gjorde inte heller ts. och vad jag har förstått så visste hon att han absolut inte ville ha barn nu. de gjorde båda misstaget att inte skydda sig och nu är situationen som den är. det är inte lönt att anklaga någon av dem, för det är som det är!ts jag vet inte riktigt vad jag ska ge dig för råd då detta är ett högst personligt val. kan bara av egen erfarenhet säga att om man vill göra abort så klarar man sig igenom det, vill man inte och ändå gör det, ja då klarar man sig kanske inte lika bra. alla tar oika hårt på en ofrivillig (och frivillig abort) därav kan ingen säga hur just du ska göra. det finns inte heller nått rätt eller fel då ni inte är överens utan du får nog fundera på om det är värt att vara ensam om du nu behåller barnet. är det värt att förlora din kille? men hur känns det om du gör abort tror du, kommer det förstöra förhållandet? inget går att säga exakt i förväg... mitt bästa tips är nog att prata med en kurator, det gjorde jag. pratade med en på kvinnokliniken och tyckte det var jättebra. framförallt för att de är opartiska och de känner inte dig personligen så inga personliga värderingar läggs in vilket är bra. kram!!
    Är en kille som ska ta livet av sig om han får barn vettig?
  • kvinna 86

jeskan
    varför skulle han inte älska sin tjej? man kan faktiskt säga saker när man är väldigt ledsen eller arg. sen att det han säger inte är riktigt vettigt har väl inget att göra med om han älskar ts eller inte. tycker det är ganska taskigt att ifrågasätta det, du vet väl inte exakt vad han känner och tänker!? han är en 20-årig kille som inte vill ha barn och nu är flickvännen gravid. varför är han omogen?? man kan säga mycket utan att egentligen mena det. det är kanske hans sätt att uttrycka hur jobbigt han tycker det är (säger INTE att man ska uttrycka sig så men tror inte precis han menar det han säger)

• kvinna 86

anonym (fina)
    tror du på allvar att han ska ta livet av sig för det? känner du honom personligen? jag vet då många som kan använda sådana uttryck utan att mena det (och återigen säger inte att det är nått uttryck man borde använda sig av men han kanske mår så dåligt att han inte vet vad han säger) jag vet då att jag kan säga saker jag inte menar när jag mår dåligt, det kallas att vara mänsklig.

• Anonym (fina)

kvinna 86 skrev 2008-03-08 21:15:07 följande:

anonym (fina)tror du på allvar att han ska ta livet av sig för det? känner du honom personligen? jag vet då många som kan använda sådana uttryck utan att mena det (och återigen säger inte att det är nått uttryck man borde använda sig av men han kanske mår så dåligt att han inte vet vad han säger) jag vet då att jag kan säga saker jag inte menar när jag mår dåligt, det kallas att vara mänsklig.
    han har sagt det till TS -skit samma om han menar det, han sa det. DÅ är man inte smart.
  • MammasälskadeMinna

han var ju men på att ha samlag då riskerna fanns att du skulle bli gravid så han visste ju att det kunde ske.... kanske at han vill igentligen men har fått panik nu när det kanske hände nu. han kanske behöver vänja sig... DEt är du som bestämmer om det ska bli abort.......

• kvinna 86

har du aldrig sagt nått du inte riktigt menar? jag tycker dock iaf inte att smarthet och om man är vettig har med vad han sa att göra. tycker inte heller det var bra sagt men skulle INTE ifrågasätta om han är vettig - för det kan han mycket väl vara trots det han sa. om du hade sagt nått dumt pga att du kanske är upprörd vad hade du då tyckt om folk började ifrågasätta om du är vettig?

• Anonym

Visst har jag funderat om det är han jag vill leva med eftersom han inte vill ha barn än, som jag vill. han vill vänta ca 4-5 år och för mig är det en evighet.

Jag är klar nu. Har ju jobb, bil, lägenhet, sambo ja allt som behövs. Festar aldrig osv. Bara väntar på att han ska vilja. Och så ska vänta så länge ändå? Varför liksom? Vi gör ju ändå inget annat? bara sitter hemma, åker och handlar, är hos min häst och leker med hunden. Hästen säljs om det blir bebis.
    Förstår inte varför vi ska vänta när vi ändå inte har något annat för oss?

• kvinna 86

ts
    då är det väl bättre att hitta någon annan. han kanske inte ser sin tillvaro på samma sätt som du gör, att han "inte gör nått". han kanske trivs utmärkt med livet som det är och det har han rätt i. att skaffa barn handlar inte bara om att ha det ordnat ekonomiskt och materiellt utan även känslomässigt. där ligger ni olika vilket ni får respektera! han kanske inte vill ha nått annat för sig än just det han gör nu... ni är trots allt väldigt unga, och han känner väl sig helt enkelt inte redo.

Svar på tråden Katastrof=(