• Anonym

Katastrof=(

Har inte testat än men min mens är en vecka sen, jag har jätteömma bröst, känner stickningar nere i magen och har haft extrema frossor senaste tiden. Både jag och min sambo är säkra på att jag är gravid=(

Jag har börjat prata om det här med barn med honom för max ett halvår sen. Nej nej, sa han, han är på tok för ung. Skulle han bli pappa nu skulle han ta livet av sig.

Igår var han ut och när han kom hem var han jättedeppig och berättade han varit så deppig på jobbet att dom till och med frågat varför han ser så hängig ut. För att han är trött har han sagt, men i själva verket är han ju jätteorolig att jag är gravid...
    Han bad verkligen om en abort inatt. Lova mig det sa han! annars tar jag livet av mig! Eller så lämnar han mig och säger jag varit otrogen och det är nån annans....

Jag vill ha kvar barnet!
    Både han och jag har fast jobb, bil, stor lägenhet på nästan 70kvm, ordnad ekonomi. Men han säger han är för ung, 20. Jag är ett halvår äldre än honom och vill ha barn nu!

vafan gör man nu? Gör abort för hans skull? Och dödar mitt hjärta?
    Jag vill inte bli ensamstående, jag vill ha han som pappa till barnet. Men varför vill man inte en sån sak?

Och vad gör man nu?
    Han är jättedeppig för jag säger "kanske" om jag kan lova en abort. Jag är minst lika deppig för att ta bort barnet=(

Vi ska nog testa mig idag eftermiddag, köpte test igår. han och jag är lediga imorn så jag slipper vara rödgråten på jobbet imorn iaf. Men hur ska jag orka jobba sen då?=(

Hur skulle ni gjort? HJÄÄÄÄÄÄÄÄLP!!!!!

• Svar på tråden Katastrof=(
  • LillaLinan

Jag skulle inte gjort abort om jag ville behålla barnet. Tycker iof din kille verkar omogen då han "hotar" med självmord men som många säkert sagt så behöver han inte ta ngt större ansvar för barnet mer än betala underhåll. Som det verkar får du nog ställa in dig på att bli ensamstående mamma om du skulle behålla barnet men bättre dte än göra ngt mot din vilja.

• Twinkiie
    Anonym skrev 2008-03-11 21:53:58 följande:
    Känner mig så fast besluten om att ha kvar min knodd också då! Men kan jag tvinga min sambo att bli pappa nu mot sin vilja?=(Det visar sig...
    Jag tycker du ska känna efter va hjärtat vill inte hjärnan. Hjärtats beslut är de enda du kan leva med.
    Tycker inte du ska tänka så mycket på din sambo i denna frågan, han visste väl med vad som kan hända, och det är din kropp!
    finns inga garantier i livet, han kan lämna idg i vilket fall.
    så se till att du gör de beslut som känns rätt för dig, och enbart dig!

jag är 18 år, inget jobb, ingen klar utbildning. Min sambo är 22 o har fast jobb. tänkte också på abort, men de var för att göra alla i min omgivning nöjda så jag glömde nästan bort va jag själv ville! så lätt gjort o hemskt tanke men man är inte sig själv efter en sån omtumlande nyhet.

Lycka till!
  • Anonym (fina)
    Twinkiie skrev 2008-03-13 13:30:33 följande:
    Jag tycker du ska känna efter va hjärtat vill inte hjärnan. Hjärtats beslut är de enda du kan leva med.
    Hade jag bara följt mitt hjärta hade jag inte gjort abort, men hjärnan MÅSTE vara med. Man måste reda ut vad som är praktiskt, och så mycket mera! Hjärnan sa att de är ohållbart att få ett till barn just nu för oss, det visade sig oxå stämma, vi hade gått under. Så säg inte att man bara ska följa sitt hjärta..
  • Twinkiie

Jo de säger jag visst och har inga planer på att sluta med det.
    Så lever jag, o de både bär o brister - men jag kan leva med mina beslut och inte skylla dom på någon annan!

• 820723
    Anonym (fina) skrev 2008-03-13 21:59:23 följande:
    Hade jag bara följt mitt hjärta hade jag inte gjort abort, men hjärnan MÅSTE vara med. Man måste reda ut vad som är praktiskt, och så mycket mera! Hjärnan sa att de är ohållbart att få ett till barn just nu för oss, det visade sig oxå stämma, vi hade gått under. Så säg inte att man bara ska följa sitt hjärta..
    Jag håller verkligen med dig!!

Man måste väl ändå ha i åtanken att det är ett barn man sätter till livet!! Tycker att dte är ganksa egoistiskt att man sätter sina egna behova framför det ofödda barnets!

Inte alls meningen att låta som en moralkärring då jag själv inte har något fast jobb å väntar mitt andra barn men jag skulle aldrig skaffa barn i vetskapen att jag blir ensamstående! Barn behöver två föräldrar så att både pengar å kärlek räcker till!!
  • grodanboll85
    820723 skrev 2008-03-14 10:39:56 följande:
    Jag håller verkligen med dig!! Man måste väl ändå ha i åtanken att det är ett barn man sätter till livet!! Tycker att dte är ganksa egoistiskt att man sätter sina egna behova framför det ofödda barnets! Inte alls meningen att låta som en moralkärring då jag själv inte har något fast jobb å väntar mitt andra barn men jag skulle aldrig skaffa barn i vetskapen att jag blir ensamstående! Barn behöver två föräldrar så att både pengar å kärlek räcker till!!
    blir lite små irriterad faktiskt över detta att barnen behöver FAKTISKT båda föräldrarna finns gott om exempel på barn som bara har sin mamma då pappan avsakt sej allt som rör barnet. Dessa barn har ett kärleksfullt å ett bra liv. Men de är säkert mer arbete från mamman för å få allt å gå ihop men allt går om man bara vill å vill kämpa för de.
    Ville inget illa med detta inlägg ville bara lägga fram att de faktiskt finns de barn som har ett bra å kärleksfullt liv trots att de enbart har en förälder. vet oxå en föredetta kompis hon lever enbart med sin pappa för hennes mamma ville inte ha något med varken henne lr hennes pappa å göra. Men de tas inte upp lika ofta att en pappa är ensamstående mest om mammor som blir ensamstående o.sv
  • Anonym (fina)
    Twinkiie skrev 2008-03-14 09:36:13 följande:
    Jo de säger jag visst och har inga planer på att sluta med det.Så lever jag, o de både bär o brister - men jag kan leva med mina beslut och inte skylla dom på någon annan!
    Att du lever så är OK men råd ingen annan att göra det.. Att skylla på nån annan gör man inte fast man tänker med hjärnan oxå, men du är bara 18 år, livet kommer att ge dig mer erfarenheter.
  • Anonym
    Jag håller verkligen med dig!! Man måste väl ändå ha i åtanken att det är ett barn man sätter till livet!! Tycker att dte är ganksa egoistiskt att man sätter sina egna behova framför det ofödda barnets! Inte alls meningen att låta som en moralkärring då jag själv inte har något fast jobb å väntar mitt andra barn men jag skulle aldrig skaffa barn i vetskapen att jag blir ensamstående! Barn behöver två föräldrar så att både pengar å kärlek räcker till!!
    Om kärlek och pengar räcker till har absolut inget att göra med om två föräldrar bor tillsammans eller inte! 
  • Anonym
     Barn behöver två föräldrar så att både pengar å kärlek räcker till!!
    Knappast!   Jag är ensamstående och har råd med allt vi behöver och mer!  
    Mer älskad än vad min son är kan man inte vara.  Det är inte så att han blev mindre älskad efter att jag och hans pappa separerade.
  • Anonym (fina)
    Anonym skrev 2008-03-14 11:10:25 följande:
    Om kärlek och pengar räcker till har absolut inget att göra med om två föräldrar bor tillsammans eller inte! 
    Mne får man välja så är det givet att man vill ha båda sina föräldrar, att alla bor under ett o samma tak, bortsett då ifrån om pappan eller mamman typ är alkis.. Nu menar jag skötsamma föräldrar!
Svar på tråden Katastrof=(