Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Ni som vet allt så bra *fjäsk*. Jag är bara så OT idag, men det är så tråkigt att fråga i andra tråden där man inte får svar... och får man svar så är det besserwisser svar som inte går att töja på

Fick hem en overall idag, frankerad 33:-. Jag har betalat 33 kronor och overallen väger enligt tabellen 33:-. Men så har hon packat den så den blev skrymmande (rullat den.) . Ingen avsändare på paketet heller. Så nu lär det väl komma en lapp från posten med betalningskrav... Men hur fort brukar de skicka ut denna?? Inom en vecka eller 10 dagar väl?? Känns som att jag vill ävnta med att ge omdöme tills jag vet hur detta slutar med frakten.

• Tildamamman
    Jobbigt att jucka , så han sprang ner och svalkade sig i ån...
    Om parningen nu hade blivit lyckad hade det väl varit värt det , men nu hade ju tiken gått en dag längre än räknat...tydligen... GRR

Lina med Liten skrev 2008-03-13 12:07:43 följande:
    Snuskiga lilla vovve... Hur parade han om han fick ÖIF??? Onekligen inte doggy-style
  • Tildamamman

Ahh! Jag tänkte väl det! Hade ett minne av att Ida var äldre, men så var jag ärdd för att jag blandat ihop det hela . Vims, vims!

alex 07 skrev 2008-03-13 12:08:20 följande:

var det inte den stora tjejen som fyller 12? eller?
  • Tildamamman

Kom i brevlådan...

NovJenny skrev 2008-03-13 12:09:45 följande:
    Fick du hem den i brevlådan eller fick du hämta ut den?
  • Tildamamman

Ja, jag får nog göra det... Kunde hon bara inte packat lite vettigt?? En skaloverall SKA INTE bli skrymmande .

Lina med Liten skrev 2008-03-13 12:11:31 följande:

Jag har aldrig råkat ut för det... "Förr" så kom ju lappen med paketet... Vänta ett par dagar du om du är osäker...
  • Tildamamman

Fast paketet var ju underfrankerat med 11 kr. Då brukar man få en faktura i efterhand med beloppet 11 kr (i detta fall)+faktureringsavgift på 40 kr= 51kr (om jag får räkning).

NovJenny skrev 2008-03-13 12:13:49 följande:
    Okej, är jag helt yr nu eller tar inte posten skrymmande för att det kostar att skicka ut avi o.s.v?Jag tror inte det blir någon extra avgift om den kom i brevlådan.Har jag fel?
    [/citat]

alex 07 skrev 2008-03-13 12:14:25 följande:
    [citat]
    Men då skall det väl inte bli några extra avgifter?
  • Tildamamman
    Rullen var 10 cm hög så har de missat det har de nog tankarna på annat håll. Jag har förresten brevlåda så jag får även skrymmande post hemlevererat.

Men men, jag får väl vänta som vi sa och se... drygt.
    NovJenny skrev 2008-03-13 12:19:56 följande:
    Jo, men om paketet är skrymmande enligt posten så får man ju hämta ut det... Verkar som de inte "upptäckte " att det var skrymmande...
  • Tildamamman

Ja, jag förstår . Paketet vägde 400gr, gränsen går vid 250. Kan de verkligen ha missat det .

Ähh, jag väntar och ser. Att ringa och avslja sig känns lite dumt .

NovJenny skrev 2008-03-13 12:31:02 följande:
    Aha. Kanske var en praktikant. Ha ha...Kan du inte ringa och höra med posten typ? Annars kanske de inte vägde paketet, och trodde hon betalat för skrymmande och paketet vägde mindre?Oj, förstår du hur jag menar?
  • Tildamamman

Jag måste bara få fråga då jag är jättesugen på en UJ- vagn eller liknande.

Sover Ida middag i vagnen någon gång? Hur gör man då med benen? Lillebror sover ju middag varje dag i vagnen och på en vanlig har man ju fotstödet uppfällt.

Angelinah skrev 2008-03-13 12:44:11 följande:
    Jopp!! va inget för mig tyvärr..
  • Tildamamman

Alltså, jag är i desperat behov av fler/nya dragglisar *suck*. Någon som har bra tips eller som kanske vill bli av med några ??

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9