Inlägg från: Zvartaliljan |Visa alla inlägg
  • Zvartaliljan

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Helloooo girls!
    Jag är så glad idag Molo har rotat fram en kaninkappa till Maia Strl.98 så den lär väl inte bli lagom förränns till hösten/nästa vår men jag bara SKA ju ha den! O så fick jag den med 30% rabatt

• Zvartaliljan

Hallå hallå! Vad händer härinne idag då? Något nytt som hänt under helgen? Har inte fått så mycket datatid.
    Måste bara berätta att jag är så himla glad just nu för Maia har börjat ÄTA!!!!!!!!!! Jag känner knappt igen min dotter alltså! Hon blir alldeles tokig nu så fort hon ser mat, äter som en häst o vill bara ha "meee" Hon har ätit mer riktig mat den senaste veckan än vad hon ätit sammanlagt de senaste 6 månaderna...o då överdriver jag verkligen inte! Nu smakar hon på precis allt jag sätter fram. Igår åt hon panerad fisk med kokt potatis och spenatsås, vräkte i sig Åh jag är så glaaaaad Hoppas nu innerligt att detta fortsätter så hon börjar gå upp i vikt och slipper bli sjuk så ofta.

• Zvartaliljan

Idag har hon hittils ätit en flaska välling, en yoghurt, en risifrutti, två stora kex (avlånga tjocka digestive), en halv banan och druckit två glas mjölk! Vart har min dotter tagit vägen??!!?? Man skulle ju kunna tro att hon försöker ta igen all den mat hon låtit bli att äta tidigare

Jag tror det är det att äntligen är urinvägsinfektionen botad o nu är det ju några veckor sen hon opererade öronen så hon verkar helt enkelt må toppen nu! Hon har ju varit ständigt sjuk sen September!

• Zvartaliljan

Jag har ju inte hängt med. Är det bara förkylning eller har hon fått nån infektion?
    Hoppas hon kryar på sig snart lilla stackarn

Lina med Liten skrev 2008-04-07 11:31:35 följande:
    inge vidare... Hon hade 38 i morse men nu har den gått upp t 39 igen Men hon har ändå ätit lite gröt o lite frukt...
  • Zvartaliljan
    CamillaJ skrev 2008-04-07 19:08:26 följande:
    Zvartaliljan : Wow verkar vara häftigt, vill se mera har du ingen mera bild på ditt ansikte med håret Kännde Maia igen dej ? Hehe..Men du blev nöjd hehe med tanke på vad det kostade? Hur länge håller sånt då osv?Ingen ny shopping här , bli sur var med och budade men en tog dom i sista sekund GAH! Var ett par nya  knickers till Albin .. men men bättre tur nästa gång!
    Jo frisören tog en bild som hon skulle maila.
    Maia märkte nog ingen skillnad ens
    jag är supernöjd. Det kommer sitta ca.4 månader. Beror helt enkelt på hur fort mitt eget hår växer.

Jag har varit inne på vårt Lindex o shoppat en massa ur 5 myror-kolelktionen idag
  • Zvartaliljan

Helt OT men jag måste bara få visa upp min lilla konstnär

">

Hon har fortfarande färg över hela sig o det lär ta 5-6 bad till innan allt gått bort!

• Zvartaliljan
    terezita skrev 2008-04-07 21:55:23 följande:
    vad fint det blev... roligt att se maia in motion... spara t-shirten som minne utan att tvätta den... vad mysig hennes pappa låter!
    Ja det tänkte jag inte på...hoppas han inte hunnit tvätta den! Jo jag tyckte tavlan blev så fin så till helgen ska hon få göra om mästerverket så jag också får en tavla (denna skulle ju hennes pappa ha) Det roliga är ju att hon säger att hon ritar en vovve
  • Zvartaliljan
    Fantastiska Skatt skrev 2008-04-07 22:49:05 följande:
    sett den innan, han är så cool

">

Han kommer bli världens bästa ju när man är så grymt duktig i hans ålder!
  • Zvartaliljan
    tvåsmå skrev 2008-04-08 10:30:06 följande:
    Är så sugen på den fina regnoverallen från MeToo, nu när det dessutom är rea på sweetfunky, men vad tror ni, blir det för mkt om jag redan har IdaT rosa regnkläder och har beställt Katvig regnkläder till lilltjejen? Kan man motivera det på ngt rimligt/klokt sätt, alltså mer än att den är fin?
    haha, jag har Idats lila regnkläder och Katvigs jag med jag motiverade det med att detta är ju en overall och alldeles perfekt till dagis
    fast nu var den så superbra så IdaT-stället åker nog ut på T....
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9