Zvartaliljan skrev 2008-03-06 20:45:26 följande:
Jo men hur fasen bryter man denna onda cirkel?? Sorry för OT....känner mig bara så otroligt frustrerad. Till och med min lärrare kommenterade igår hur sliten o trött jag såg ut...men kan man bli annat? Nu sitter hon o målar för fullt o tittar på Teletubbies. Inte det minsta tecken på att hon vill sova. Om hon ändå sovit längre på morgonen så hade det väl inte varit så farligt o vara uppe sent på kvällen...jag sitter ju ändå här Men det är ju just det att hon sover dåligt hela natten så jag får stiga upp flera gånger o sen vaknar hon vid 5 o är suuuupergrinig tills hon somnar om igen några timmar senare!
Som jag ser det så skulle du ha megakämpat för att hållt henne vaken när hon tog sig en lur på sena em.
Bebben får absolut inte sova efter kl 14 oavsett hur hon sivit på natten eller tidigare under dagen.
Dom lugnaste kvällarna är när hon sovit mellan 12-13.
Ibland är det jobbigt att hålla dom vakna men i slutändan belönar det sig.
Det är svårt att låta bli men jag skulle försöka att inte ge henne välling på natten, jag tror lilla maia kör lite med dig på natten.
Det spelar nog inger roll vilken tid på dygnet det är, konsekvens är det som fungerar i längden.
Jag förstår dock att det är tufft då du e själv så mkt med henne. Lycka till, det är jobbigt men vär det i längden.