Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Jen80 skrev 2008-03-06 22:21:02 följande:
    Ja, nu kan man ändå känna att det faktiskt närmar sig lite. Åh, tänk när man ska ta bort lapparna och lägga dem i tvätten. Kommer ihåg när jag väntade Liam och skulle tvätta alla bebiskläder där innan han kom. Var helt underbart att stå och hänga tvätt den gången ... Fast det sjuka är att jag ofta kan tycka om att hänga tvätt, särskilt när det mest är barnens kläder och mycket. Alla fina kläder på ett och samma ställe . Brukade (när vi bodde i lägenhet) alltid hänga på ett visst sätt också, sorterat efter vem kläderna tillhörde . Snacka om störd !
    Jag älskar att tvätta, när barnen är som grinigast så försvinner jag ner i lugnet i källaren o hänger tvätt Skrattande
    Jag hänger alltid barnens kläder indelade på ställningen, storans kläder till vänstae och bebbens till höger, tycker det är jätterörigt att lägga ner kläderna i korgen sen om gubben hängt allt i ett virrvarr
  • gosmamman
    isold2003 skrev 2008-03-06 22:24:05 följande:
    God kväll tjejer! Har inte hunnit kika igenom tråden, kikar in från jobbet. Tittade i bildtråden iaf och oj så mkt fint! Såna söta barn  Har det varit påhopp idag igen? Då ska jag nog itne läsa bakåt, blir så irriterad bara på sånt..
    Nädå, inga påhopp idag. Vi snubblade bara in på området Skrattande
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-03-06 22:26:32 följande:
    Ja, jag har bara hoppats på nån knäpp bvc-kommentar ang. amning eller just mat på natten. Jag har verkligen kört som jag har velat och skulle de nånsin ha sagt nåt så skulle jag bara sagt emot. En gång tog hon upp 5-minutersmetoden just för att Liam ville äta på natten (vet itne hur gammal han var, men det var under året iaf, men inte plutteliten) och jag sa att jag absolut inte ens tänker testa den utan fortsätta ge honom på natten. Hon fortsatte lite, men insåg snart att jag hade mina åsikter. Inget ont om 5-minutersmetoden, utan mer att jag såg det inte som ett problem att han åt på natten. Visst hade jag gärna sovit hela nätter, men jag tänkte ändå att jag lär få sova sen och det fick jag ju ... Äh, tycker man ska lyssna på sig själv, men visst kan man rådfråga dem... Oj, nu sparkade den igång en rejäl sammandragning. Åh, mys mys, snart ska de göra riktigt ont ..
    bvc frågade mig också flera ggr, "äter hon och sover hon bra" JAAAAA svarade jag fast hon sov som en kratta men jag ville inta ha deras hjälp. Vad ska dom göra som jag inte redan vet.

Nä nu säger jag godnatt Cool
  • gosmamman
    Tjollabolla skrev 2008-03-06 22:29:09 följande:
    Eller hur! Att tvätta bebiskläderna var magiskt! Se dom hänga där och det var såå litet. Jag minns att jag stod och undrade om bebisen verkligen skulle vara så liten, och så drunknade han ändå i dom när han kom trots hans 4,5 kg .Nu älskar jag att hänga tvätt, iaf den "gröna" tvättomgången. Massa Molosar och Katvigar och det är så fint när allt hänger där . Eller stryka det och lägga in i garderoben och sen bara njuta... *me like*
    haha, tänk att man verkligen minns den där första gången man hänger bebiskläderna när dom ff e i magen. Jag minns tom när jag hängde storans första kläder för snart 5 år sen

gaaaah, varför kan jag inte bara stänga av
  • gosmamman

Godmorgon!

Tjolla- vilken knasig dröm, vi är inte som alla andra helt enkelt Flört

Min sambo sa till mig "tänker du på barnkläder hela tiden? Du måste ju tänka på det fler ggr/dag ju"

"näääädå sa jag, bara när jag ska klä på ungarna, men då måste jag ju tänka på kläder" *ljuuuug*

• gosmamman

Vet nån vart dom har mycket av randiga katvig mössorna? Vill gärna beställa dom från samma ställe.

svartvit strl child
    rosavit strl baby   (randiga såklart)

• gosmamman
    Angelinah skrev 2008-03-07 10:04:40 följande:
    Ha ha ha!!!  Ja, de va dagens ljug de öh
    jompa skrev 2008-03-07 10:05:27 följande:
    GeneradFlört
  • gosmamman
    jompa skrev 2008-03-07 10:06:55 följande:
    Eleraff har dem
    Har dom?? jag kollade ju igår, får kika igen
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-03-07 10:07:41 följande:
    Du det va Thea med innan... 6mån träning och nu klarar hon att jag dammsuger så länge jag inte kör på max sugeffekt... Det tar tid att vänja sig. Elvisp går bra nu!!
    Igår blev bebben riktigt LIVRÄDD när vi åkte in i en biltvätt. Det gick bra när borstarna snurrade men sen belv det ngt fel på tvätten så borstarna stannade och den ena var precis utanför hennes fönster. Då började hon att gallskrika och peka på den o sa "dä dä dä".
    Jag fick klättra bak i bilen och knäppa lös henne o ha henne i knäet tills det var klart.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9