Inlägg från: snigelina |Visa alla inlägg
  • snigelina

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Zvartaliljan skrev 2008-04-16 16:01:14 följande:
    Tjollahopp! är hemma hos päronen nu på den seeega modemuppkopplingen. Hinner inte läsa ifatt så vet inte om någon svarade på min fråga ang. Katvigs nya regnjacka? Jag köpte nämligen denna till systerdottern www.tradera.com/auction/auction.aspx är 8 år och ligger på 134/140 i storlek i t.ex Me&I. Tror ni att hon kommer kunna ha den här regnjackan i 152?? Tänkte den kanske går enkelt att vika upp om ärmarna är för långa för de ser rätt tajta ut. Ingen som klämt på den i butik??
    Oj, vilket bra pris! Vet inte om det är en regnjacka, mer vårjacka va? Fast vind- och vattentålig.

Är det Gucce-Katarina som säljer?
  • snigelina

Är det nån som ska till Matador kids öppning i Solna imorgon? Undrar vad de har för öppningserbjudande?

• snigelina
    Zvartaliljan skrev 2008-04-18 10:53:14 följande:
    Åh nej jag fick mejl från Spojl om att poetryklänningen var slut i 92 (beställde ju i måndags så det tog tid)Vad ska Maia nu ha till 2-årsdagen? Förslag?Stort grattis till lille Alexander idag!!!
    Nej, vilken otur! Men hade hon inte redan en poetryklänning?
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-04-21 19:38:12 följande:
    Gaahh, blir tokig.. Kommer inte på något "Kul" att ge i tre års present.. Någon som har något tips?? Plz? Helst int"alltför dyrt"..
    Vår dotter fyllde tre alldeles nyligen, hon fick cykel (tvåhjuling med stödhjul), sparkcykel (trehjulig), pussel, Schleich-djur, spel och lite annat smått och gott.
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-04-21 19:49:36 följande:
    Hon har tyvärr redan en trehjuling.. Tvåhjuling med stödhjul känns lite tidigt aktiskt även om hon har bra motorik, hon ÄLSKAR sin cykel! Lilltjejen fyller fem dagar efter, så hon får en trehjuling i två års present, hon har blivit för avis för att vi ska kunna vänta.. :-/ Hittade en som var som ny på T för 156kr , han kom förbi och lämnade den tom! Pussel har hon fått av "morfar Lasse"(, min pappa).Och tja, massa ponnies och ponnyslott, käpphäst .osv.. ska hon få av andra..Dum som man är så ger man bort de bästa tipsen, så hon får "bra leksaker", sånt honvill ha och inget "skräp" mao.. Men nu står det still för mig, har något klädesplagg som jag ska passa på och ge som present, även om jag skulle köpt det ändå Hon har iaf kommit in i en prinsess/ rosa/ häst period, men tycker även om bilar o sånt.. Bobby car har hon oxå, dockvagn osv.. Vad köper man?? *suk*Ja, tack för tipsen iaf! Låter väl bara neggo här..
    Det kanske är skillnad när man har äldre syskon, då blir trehjulingen "bebis" lite fortare Man vill ha som de andra.

Vi har massor av leksaker, så det ville vi egentligen inte ha, mer än Schleich-djur då, som hon vill ha själv. Hemma bygger Stella gärna med lego/duplo och pusslar massor då (hon fick 30-bitars och 40-bitars). CD-spelare, har hon det? Och några skivor?
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-04-21 20:04:47 följande:
    Jaa alltså hon är rädd om hon inte har så stor koll på hur hon cyklar, hon har lärt känna sin trehjuling nu redan så det blir nog bra med en ny cykel tll nästa år, en "riktig".. =)Men hon älskar sin nya rosa fina cykelhjälm.. Och vet att lillasyster inte får cykla förens hon oxå har hjälm..
    Pippi-utklädningskläder fick lilltjejen också, de gillar hon massor! Hon älskar att klä ut sig, prinsesklänningar finns för strax över 100-lappen på Lindex annars. Vingar också, det älskar vår Stella att ha på sig :)
  • snigelina
    Smileycat skrev 2008-04-21 20:04:47 följande:
    Jaa alltså hon är rädd om hon inte har så stor koll på hur hon cyklar, hon har lärt känna sin trehjuling nu redan så det blir nog bra med en ny cykel tll nästa år, en "riktig".. =)Men hon älskar sin nya rosa fina cykelhjälm.. Och vet att lillasyster inte får cykla förens hon oxå har hjälm..
    Schleichdjur är handmålade, jättefina djur. Det finns bondgårdsdjur och även vilda djur. De är dyyyra, men så fina! Stella har bara några stycken än, men hon får väl fortsätta samla
  • snigelina

Morrn morrn! Idag ska jag spana och se om vår butik fått in Nova Star än (de är lite sega, men det ska tydligen vara på ingång). De har "köp 3 betala för 2" torsdag-fredag-lördag så det vore ju lämpligt Annars får det väl bli lite Villervalla, om de fått in stjärnor..

• snigelina
    Zvartaliljan skrev 2008-04-24 07:22:48 följande:
      Jag är också vaken! Maia vaknade 05.21
    Jisses, vilken morgonpigg dam du har. Stella vaknade vid 7, vilket är alldeles för tidigt för henne. Hon var jättegnällg och arg, så jag sa att hon får ligga kvar en stund tills hon är glad igen
  • snigelina
    snigelina skrev 2008-04-24 07:25:45 följande:
    Jisses, vilken morgonpigg dam du har. Stella vaknade vid 7, vilket är alldeles för tidigt för henne. Hon var jättegnällg och arg, så jag sa att hon får ligga kvar en stund tills hon är glad igen
    Kanske ska förtydliga att hon inte var gnällig och arg längre när jag gick därifrån, jag lät henne inte ligga och gnälla i sängen alltså. Och hon är 3 år och KAN gå upp själv om hon vill Fast nu sover hon igen..
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9