Inlägg från: Tildamamman |Visa alla inlägg
  • Tildamamman

Vi som shoppar danska barnkläder del 9

Tack!
    Sitter de precis, eller finns det växtmån i? Hur lång är Thea?
    Min lille är ju ganska slank.
    Lina med Liten skrev 2008-05-23 12:06:50 följande:

Hej tjejer!!Allt väl med alla??Tildamammam: Jag kör 80 t Thea. hon har precis växt ur 74orna
  • Tildamamman
    Här har du en till! De blir bara inte favvosar här, men jag förstår inte varför.

Dottern har två urfina tröjor som bara inte blir använda så de får nog gå vägen förbi T .
    mortillsju skrev 2008-05-23 13:17:07 följande:
    Småfolkshype fortfarande ser jag! Själv förhåller jag mig tämligen sval till Småfolk
  • Tildamamman

Min gud vilken människa!! .

Fast jag hade ju en för någon månad seda som skickade ett riktigt hotmail om att hon minsann inte skulle ge omdöme först, utan att jag skulle göra det. Hon hade minsann missat omdömme från si och så många .

Zvartaliljan skrev 2008-05-23 13:58:29 följande:
    ja det går riktigt bra på T nu tycker jag Så tråkigt bara att jag hamnat i bråk med en köpare över en sån sak som att jag inte mailade om att betalningen kommit in eller satte omdöme direkt. Jag prioriterade liksom att få paketen skickade snabbt istället!! Hallå liksom jag hade ju nästan 70 auktioner som slutade i tisdags! Då svarade hon med att jag inte skulle ha så många auktioner ute om jag inte klarade av det  Inte en enda har klagat tidigare på att de inte fått mail eller omdöme så fort pengarna nått fram! det är väl ändå viktigast att man får plagget snabbt, eller? jag tycker denna människa inte är klok om hon kräver att jag ska maila alla mina köpare om det, skulle ju ta en massa onödig tid bara! och om jag inte ska kunna lägga ut många auktioner på en gång så blir jag ju aldrig av med allt som ligger här hemma nu...
  • Tildamamman

Made in .... hus nr. ?

Jag tycker också att det är roligt! Så är det bra att allt blir urrensat.
    jacao skrev 2008-05-23 14:07:00 följande:
    Ja jag är helknäpp Jag har flyttat 4ggr på 5 år, fast aldrig längre än 300 meter (men det beror mest på att vi "vuxit ur" alla hus/lägenheter... Barnen är tillverkade på varsitt ställe )
  • Tildamamman

Nu skriker mannen på mig att han snart kör utan mig om jag inte kommer . Vad är det för hot ?!

Han sade förresten idag; "Åh, Elis är alltid så fin i den dräkten".
    Alltid?? Suiten var splirrans ny, och detta bevisar hur bra koll min karl har på barnens kläder .

• Tildamamman

L A Woman - Låter som en toppendag! Åh, du... jag älskar också mössor och solhattar. Än har barnen bara 4 avrdera, men jag har ett par till inplanerade .

Tofflan - Stackars liten!! Hoppas det snabbt går över!

Angelinah - Låt din stackare sova och drick vinet själv . Här har det också korkats upp .

Tjollan - Alldeles utmärkt koll . Garderoben svämmar över och karl min orkar inte bry sig .

LA Woman skrev 2008-05-23 15:01:48 följande:
    Mitt nya mantra är, "jag ska inte köpa fler solhattar, jag ska inte köpa fler solhattar, jag ska inte...."Lilla tjejen har åtta solhattar och då ligger det nog några i garderoben efter stora tjejen också som inte är inräknade * Molnhatten från Me&I* Röd från Po.p* Blå-orangeblommig från H&M* Cerise-teracottamönstrad från Marrimekko (H&M)* Röda saker, Grön äpplelund, gul cirkusdjur och brun cirkusdjur från PlastisockNej, hon behöver inte fler (Hoppas verkligen det blir en fin sommar nu )Idag har jag förutom shoppat lite, sytt klart en underkjol till folkdräkten som Matilda ska ha på skolavslutningen, ritat ett mönster till en summersuit och tvättat fem maskiner tvätt.Shoppingen för dagen bestod i * velourjackor från Katvig från Matador med 20%rabatt, * molntyg till sulkyn från Akvi Home, * gul nuttytröja från Rackamaja (la på order från häromdan då jag beställde brun nuttytröja och röda plastisockpants eftersom jag fick den bruna nutty så billigt ) * blommig Småfolksuit och röda IdaT strumpor från Poppilopp.En ganska bra dag
  • Tildamamman

L A Woman - Låter som en toppendag! Åh, du... jag älskar också mössor och solhattar. Än har barnen bara 4 avrdera, men jag har ett par till inplanerade .

Tofflan - Stackars liten!! Hoppas det snabbt går över!

Angelinah - Låt din stackare sova och drick vinet själv . Här har det också korkats upp .

Tjollan - Alldeles utmärkt koll . Garderoben svämmar över och karl min orkar inte bry sig .

Tjejtriss - Ibland ska man läsa alla sidorna så ger det sig . Men ibland tar nyfikenheten övertag .

LA Woman skrev 2008-05-23 15:01:48 följande:
    Mitt nya mantra är, "jag ska inte köpa fler solhattar, jag ska inte köpa fler solhattar, jag ska inte...."Lilla tjejen har åtta solhattar och då ligger det nog några i garderoben efter stora tjejen också som inte är inräknade * Molnhatten från Me&I* Röd från Po.p* Blå-orangeblommig från H&M* Cerise-teracottamönstrad från Marrimekko (H&M)* Röda saker, Grön äpplelund, gul cirkusdjur och brun cirkusdjur från PlastisockNej, hon behöver inte fler (Hoppas verkligen det blir en fin sommar nu )Idag har jag förutom shoppat lite, sytt klart en underkjol till folkdräkten som Matilda ska ha på skolavslutningen, ritat ett mönster till en summersuit och tvättat fem maskiner tvätt.Shoppingen för dagen bestod i * velourjackor från Katvig från Matador med 20%rabatt, * molntyg till sulkyn från Akvi Home, * gul nuttytröja från Rackamaja (la på order från häromdan då jag beställde brun nuttytröja och röda plastisockpants eftersom jag fick den bruna nutty så billigt ) * blommig Småfolksuit och röda IdaT strumpor från Poppilopp.En ganska bra dag
  • Tildamamman

Ha det riktigt gött!! Jag hade gärna bytt med dig .

Och sorry tjejer, första meddelande stod det bara error på. Men tydligen publicerades det ändå.

jojoa75 skrev 2008-05-23 19:00:29 följande:
    mm ska bli en skön helg, o så morsdag på söndag! Nice..
  • Tildamamman

Åh cider ! Det köpte jag ett par idag också.

Jisses, vad lyxigt det känns att inte vara gravid i sommar . Nu kan man verkligen njuta till all grillmat.

jompa skrev 2008-05-23 19:15:30 följande:
    Hej tjejer.Säger bara att jag håller med er och har samma uppfattning. Så nu pratar vi om nåt roligare. Angelinah : Säger som Tildamamman drick vinet själv . Skönt i alla fall att han är hemma nu. Har han kommenterat några av inköpen ännu (det viktigaste liksom) Nä om man skulle öppna en cider kanske.
  • Tildamamman

Är det någon som har Villervallas velourjacka? Är den lika mysig som den ser ut? Känns så svårt att handla efter en ritad bild.

• Tildamamman

Godkväll!
    Är det någon som sett Katvigs babybaddräkt (korta ben och ärmar) i någon shop med erbjudande?? Var hittar jag den förresten ?

Jisses, vilken dålig koll jag har just nu

• Tildamamman

Ja precis!! DEN!

Hittade den på Eleraff också, men ingen rea där heller . Kanske får offra mig på ordinarie pris, vi åker på lördag så om jag vill hinna få den är det ju beställningsdags.

Duntoffla skrev 2008-06-02 00:26:19 följande:
    God kväll! Menar du denna?www.funkybaby.se/katvig-babybaddrakt-svart-mi...Har nog dessvärre inte sett den på rea tror jag *funderar*
  • Tildamamman

Sören! Rumba hade ju 25% nu till kl24. Tror ni jag skulle kunna få rabatt där ??

• Tildamamman

Nej ! Verkar som att koden slutade gälla vid midnatt. Gud så trist.

Duntoffla skrev 2008-06-02 00:32:25 följande:
    Värt att testa eller hur?
  • Tildamamman

PANIK!! Jag skriver ju med stora Butte! Går de tinte att kopiera in??

Ska jag ta 80 eller 86 isf? *fullständig panik *

tejp skrev 2008-06-02 00:37:06 följande:
    Det måste du ju få! Ruttet annars!
    [/citat]
    Buttelina skrev 2008-06-02 00:38:12 följande:
    [citat]
    den funkar! stora bokstäver
  • Tildamamman

JAAA!
    Det gick inte att kopiera in, men skriva!!
    Big thanks Butte. Men görsnabbt nu !! Storlek???

Shit vad stressad jag klänner mig!

• Tildamamman

Oh fy vad hemskt!
    Men förhoppningsvis är det jobbigare för er som finns kvar nu än för din lilla mamma. Självklart ska du dela med dig om du känner att du behöver lätta hjärtat! Att finna stöd är väl just det tråden är till för, om än olika stöd och råd.

Många kramar till dig och familjen!

Angelinah skrev 2008-06-02 08:53:39 följande:
    God morgon i tråden...Måste aktivera mig med något, annars faller jag i bitar... Det gör för ont helt enkelt..Vi fick igår tillkalla polis då vi inte fått kontakt med mamma på en vecka.. dörren låst inifrån, tv på..polisen ringer lås smed som borrar upp dörren.. polisen går in... å meningen vi får höra när dom kommer ut kommer jag aldrig glömma..."hon är död"  orden ekar i huvudet om o om igen... man tror inte på det.. tror fortfarande inte på det... hon sitter där och tittar på tennis... min lilla mamma.. 54 år blev hon..  dog ensam framför tvn...förlåt att jag skriver här om detta.... men jag vet inte vart jag ska ta vägen med sorgen... och för mig hjälper det att skriva... ni behöver inte kommentera om ni inte vill.. detta är ju en glad tråd.. och mitt inlägg försvinner bakåt fort...Och ni som väntar på kläder av mig.. hoppas ni kan vänta några dagar... Kram på er och tack för att ni läste... 
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder del 9