• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • Stargirl
    Infinite Joy skrev 2008-05-28 07:21:19 följande:
    Igår hände världens tråkigaste grej.... råkade skada bilen så nu måste den in till verkstaden. 3000 i självrisk... hur många tillbehör hade jag inte kunnat shoppa för det?! Kändes inte direkt som det vi behövde iom att jag shoppade vagnar och tillbehör för drygt 14000 dagen innan. Som om det inte vore nog så var det min födelsedag... Grattis!!
    Näe....vad trist Lider med dig. Vi fick världens tristase räkning....sophämtning för ett helt år....3000 kr bläääääk.
    *~Bugaboo RULES~*
  • Fröken Småland
    Stargirl skrev 2008-05-28 09:14:15 följande:
    Näe....vad trist Lider med dig. Vi fick världens tristase räkning....sophämtning för ett helt år....3000 kr bläääääk.
    Va? Hade de missat det?
  • see78

hej på er!!

måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?

vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...

kan ni kanske hjälpa mig?

• Stargirl
    see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
    hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
    Jag är ju Bugaboo frälst sedan 2004 men har även ägt en Buzz (den med 3 hjul dock) jag måste ärligt säga att av alla vagnar jag ägt (32 st) är Buzz den sämsta. Den var bred över bakhjulen och kändes bräcklig och plastig. En massa plast på sufletten och sittdelen samt kostiga tyger och färger. Den var knepig att fälla ihop men väldigt lätt att fälla upp iofs.
    Jag hatade Buzz vagnen....
    Självklart en smaksak men jag skulle verkligen fundera på om man gillar Buzz....den säljer väldigt dåligt i Sverige och är alltså inte populär bland konsumenter. Med rätta tycker jag. Men jag är ju Bugaboo frälst *s*
    *~Bugaboo RULES~*
  • Duntoffla
    see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
    hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
    Nu har jag än så länge bara använt sittdelen då jag hade en Emmaljunga först. Så jag kan inte uttala mig om liggdelen. (tycker dock att den är låg)

De nackdelar som jag ser det är (jämfört med min EL City Cross):

-Att man måste dela den vid biltransport (går förvisso att ställa den "uppmonterad" i vissa bilar)
    - Att varukorgen hamnar upp och ner när man fäller ihop den
    - Att åka rulltrappa med den. Antingen får du åka med små hjulen först vilket är lite läskigt då den åker iväg eller så får man åka baklänges eller vända över styret.
    - Inte lika skönt handtag som på EL
    - inte lika stabil

Nu har ju jag som sagt jämfört med två väldigt olika vagnar så det blir kanske inte helt rättvist men det är sånt jag noterat.

*duckar för tomaterna*
    Älskade Noel
  • Bopsan

Någon här som vet om rosa sommarsuflett matchar rosa parasoll?

Är den rosa sommarsufletten (babytrader) i fleece? Gamla eller nya rosa färgen?

Någon som har en bild?

• see78

åhh tack för era svar.....
    känner mig så förvirrad....

anledningen till att vi tittade på buzz 4 är att min man är 1,97 och han tänker på den låga liggdelen och sen så säger han efter att vi har varit och kollat i babyproffsen hundra gånger att det verkar som att buzz 4 är mer stabil än bugaboon......

Stargirl: vi frågade faktiskt om dom säljer mycket av den då sa dom att dom inte gör det men att buzz 4 e rätt så ny här i Sverige....men det är sant.... man ser bara bugaboo på stan.....
    tycker du den är stabil?

• Fröken Småland
    see78 skrev 2008-05-28 09:31:16 följande:
    åhh tack för era svar.....känner mig så förvirrad....anledningen till att vi tittade på buzz 4 är att min man är 1,97 och han tänker på den låga liggdelen och sen så säger han efter att vi har varit och kollat i babyproffsen hundra gånger att det verkar som att buzz 4 är mer stabil än bugaboon......Stargirl: vi frågade faktiskt om dom säljer mycket av den då sa dom att dom inte gör det men att buzz 4 e rätt så ny här i Sverige....men det är sant.... man ser bara bugaboo på stan.....tycker du den är stabil?
    Det är ju inte en pansarvagn, varken till vikt eller stabilitet. Men den är tillräckligt stabil för att jag skall känna mig 100 % säker med en bebis där i. Däremot håller jag ett noga vakande öga på mormor när hon kör vagnen nerför trottoarkanter och liknande.

Det enda negativa jag upplever är som tidigare sagts; att varukorgen kommer uppochner när man fällt ihop den, att det är svårt att åka uppför i rulltrappor samt att varukorgen är svåråtkomlig när man har liggdelen på.

Men den lätta vikten, den långa användningstiden och den höga kvaliteten gör ändå Bugaboo till den bästa vagnen alla kategorier.
  • regret

Hej allihopa! Vilka ståbrädor kan man ha till camen? Funkar buggyboard tex?

• Emmsan
    kath skrev 2008-05-28 08:44:35 följande:
    Jag vill också ha vinterhjul... och kanske en frogklädesel.... hmmm får jag vara med på önskelistan?
    självklart ;)
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13