• Bellahhh

Bugaboo tråden nr 13

Officiell hemsida: www.bugaboo.com
    Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Här är bilder på våra vrålåk:
    www.familjeliv.se/Forum-11-241/m26683166.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-02-06 22:08
    Ny bildtråd!
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m29524610.html
    Min familj är finast
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-05 07:50
    Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-05 21:15
    NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m30341163.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-15 23:45
    OBS FEL LÄNK OVAN! Nya BILDTRÅDEN : www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html
  • Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13
  • s v e a

Hej,

Vet ni vart i sthlm (gärna vid kungsholmen) man kan köpa bugaboo bee grejer? (solskydd, cupholder, bilstoladaptor)

Vore supertacksam för svar, då min man är i sthlm nu, och jag döööör av ha begär!

• s v e a
    see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
    hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
    Jag har en quinny buzz 07. Samt en bugaboo bee som är relativt ny.
    Jag älskade quinnyn i början, den var lättkörd, ganska lätt att fälla ihop, men dock väldigt bred (fast jag tycker camelon är ganska bred med) Bebisen låg väldigt bra i liggdelen, och var väldigt stabil.
    BArnet ligger jättebra i både sitt och liggdelen, men jag stör mig på en dragkedja runt sufletten. Samt att när det blåser hårt blåser skyddet för liggdelen upp, då det bara är fastsatt med ett litet kardborrband.
    Korgen under på buzzen är ganska liten, tror att camelons är något större. Jag tycker även att quinnyn har blivit ranglig, och knakar då man svänger. Det känns som om handtaget inte är lika starkt som när den var ny (den är bara 5 mån gammal) På been är handtaget superstabilt!

Jag kan dock inte jämföra med Camelonen, men jag skulle nog faktiskt inte tipsa om quinnyn med det jag vet idag. Sen är Camelons smådetalger mer snygga än på quinnyn tycker jag.

När jag fick mitt bee blev quinnyn jättedålig helt plötsligt, då been är fantastisk på alla sätt och vis! Lättkörd, (som jag tidigare trodde att quinnyn var) och jag kommer in i de smalaste gränderna!

lycka till!
  • Duntoffla
    see78 skrev 2008-05-28 09:31:16 följande:
    åhh tack för era svar.....känner mig så förvirrad....anledningen till att vi tittade på buzz 4 är att min man är 1,97 och han tänker på den låga liggdelen och sen så säger han efter att vi har varit och kollat i babyproffsen hundra gånger att det verkar som att buzz 4 är mer stabil än bugaboon......Stargirl: vi frågade faktiskt om dom säljer mycket av den då sa dom att dom inte gör det men att buzz 4 e rätt så ny här i Sverige....men det är sant.... man ser bara bugaboo på stan.....tycker du den är stabil?
    Med "inte lika stabil" menar jag jämfört med pansarvagnen EL som är stadigare då den har 4 vanliga hjul och är bredare. Tycker inte att Buggan är så ostadig så det är läskigt. Då skulle jag inte ha den. Det beror ju också på hur man bor och så. Jag har ex terrängdäcken hemma då vi har grusvägar här.
    Älskade Noel
  • Nintendo

Tjingeling.

Nu har jag bestämt mig för att jag också vill ha en Bugga, en Cameleon för att vara precis. :)

Är just nu i vecka 22 och har BF 5 oktober och har lite funderingar.

När borde jag beställa vagnen? Där jag tänkt beställa den har dem 6 veckors leverans, så det är ju inte så länge. Men det kanske blir längre sen till sommaren?

Eftersom bebis kommer då det är kallt så behöver man kanske en åkpåse? Vi ska ha en vagn med sandbotten och brunt topptyg, vad blir finast till det? Sand påse eller brun påse?

Något annat man bör beställa till vagnen?

• Mstery

s v e a

bonti Norrtullsgatan 33
    113 27 Stockholm

• Duntoffla
    Nintendo skrev 2008-05-28 10:40:02 följande:
    Tjingeling. Nu har jag bestämt mig för att jag också vill ha en Bugga, en Cameleon för att vara precis. :)Är just nu i vecka 22 och har BF 5 oktober och har lite funderingar.När borde jag beställa vagnen? Där jag tänkt beställa den har dem 6 veckors leverans, så det är ju inte så länge. Men det kanske blir längre sen till sommaren?Eftersom bebis kommer då det är kallt så behöver man kanske en åkpåse? Vi ska ha en vagn med sandbotten och brunt topptyg, vad blir finast till det? Sand påse eller brun påse?Något annat man bör beställa till vagnen?
    Hej!

Nu vet inte jag hur Bugaboo har det men en del barnvagnstillverkare har lite längre leveranstider på sommaren pga semestrar och att de brukar börja producera nya vagnar/modeller.

Åkpåse tycker jag att du ska ha. Det går ju att bädda med täcken och sånt iofs men annars är åkpåse enkelt. Både brun och sand är ju snyggt till de färgerna du valt. Jag har själv sandbas och brun topp. Har en sand åkpåse och en gul. Den gula blir verkligen en färgklick. (din kommer ju dock inte synas så bra eftersom du har liggdelen)

Annars kan mugghållare vara bra att ha. Parasoll blir ju mer till sommaren.
    Älskade Noel
  • kath
    Emmsan skrev 2008-05-28 10:05:10 följande:
    självklart ;)
    Tack tack!!
  • Nintendo
    Duntoffla skrev 2008-05-28 10:53:13 följande:
    Hej!Nu vet inte jag hur Bugaboo har det men en del barnvagnstillverkare har lite längre leveranstider på sommaren pga semestrar och att de brukar börja producera nya vagnar/modeller. Åkpåse tycker jag att du ska ha. Det går ju att bädda med täcken och sånt iofs men annars är åkpåse enkelt. Både brun och sand är ju snyggt till de färgerna du valt. Jag har själv sandbas och brun topp. Har en sand åkpåse och en gul. Den gula blir verkligen en färgklick. (din kommer ju dock inte synas så bra eftersom du har liggdelen) Annars kan mugghållare vara bra att ha. Parasoll blir ju mer till sommaren.
    Tack för ditt svar! Då blir det att beställa en åkpåse också. Tror det blir sand. Vet ännu inte om det blir en flicka eller pojke men när man vet går det ju alltid att handla andra tyger. :) Roligt med en vagn som går att variera så mycket! :)
    Parasoll får nog vänta till sommaren.

Tror faktiskt jag beställer vagnen nu. Skadar inte. :) Den brukar ju kunna stå hos butiken tills man känner för att hämta den eller hur?
  • Mary Cherry

Visst var det nån som hade beställt från strollers.com? De skickar bara inom usa står det nu när jag försöker betala...

• Myris83

Får jag bara fråga, ni som beställt från eurotrader, hur meddelar dom att den kommer och får man hämta den på posten eller hur funkar det?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 13