see78 skrev 2008-05-28 09:18:54 följande:
hej på er!!måste fråga alla er som har bugaboo....finns det några nackdelar med den?vi ska beställa vagn och har tittat på quinny buzz 4 och bugaboon....kan inte bestämma mig...kan ni kanske hjälpa mig?
Jag har en quinny buzz 07. Samt en bugaboo bee som är relativt ny.
Jag älskade quinnyn i början, den var lättkörd, ganska lätt att fälla ihop, men dock väldigt bred (fast jag tycker camelon är ganska bred med) Bebisen låg väldigt bra i liggdelen, och var väldigt stabil.
BArnet ligger jättebra i både sitt och liggdelen, men jag stör mig på en dragkedja runt sufletten. Samt att när det blåser hårt blåser skyddet för liggdelen upp, då det bara är fastsatt med ett litet kardborrband.
Korgen under på buzzen är ganska liten, tror att camelons är något större. Jag tycker även att quinnyn har blivit ranglig, och knakar då man svänger. Det känns som om handtaget inte är lika starkt som när den var ny (den är bara 5 mån gammal) På been är handtaget superstabilt!
Jag kan dock inte jämföra med Camelonen, men jag skulle nog faktiskt inte tipsa om quinnyn med det jag vet idag. Sen är Camelons smådetalger mer snygga än på quinnyn tycker jag.
När jag fick mitt bee blev quinnyn jättedålig helt plötsligt, då been är fantastisk på alla sätt och vis! Lättkörd, (som jag tidigare trodde att quinnyn var) och jag kommer in i de smalaste gränderna!
lycka till!