• Alexandra88

kjejsarsnitt?

Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?

• Svar på tråden kjejsarsnitt?
  • ludenben

Jo men först prackar de på en terpai. Du måste stå på dig isåfall....

• Imox

såg att du gått inte gått så lång än i dingraviditet! Grattis för det första!

du har all tid i världen att hinna brata med barnmorskan om din förlossnings rädlsa innan det är dax!

är oxå nyfiken på varför du är rädd för att föda vaginalt är väl helt naturligt för oss kvinnaor att göra det vi har ju gjort det i århundraden...
    sen visst det gör säkert ont men det är det väl värt..
    sen ett ks tar mer slit på kroppen både för dig o barnet än vad en naturlig förlossning gör.

• Legolina
    ludenben skrev 2008-03-05 13:23:51 följande:
    Jo men först prackar de på en terpai. Du måste stå på dig isåfall....
    med den attityden blir man ju inte hjälpt av terapin... konstigt råd...
  • ludenben

??

Legolina skrev 2008-03-05 13:27:23 följande:
    med den attityden blir man ju inte hjälpt av terapin... konstigt råd...
  • Nathaliiiie

Försök att få bort dina tankar om KS ..!!
    Jag vet hur du känner , jag var också inne på att
    göra kejsarsnitt .. men jag fick tänka till !! jag var så rädd så jag fick gå på samtal ..
    barnet mår mkt bättre om h*n får komma ut
    den "riktiga" vägen.. och också du..

Klart att det finns möjligheter till att få göra
    ett snitt ..

visst det gör ont att föda barn .. men det gör också ett KS !!
    en kompis till mig gjorde KS, och hon tyckte det var värre
    än en vaginal förlossning :)

Lycka till :)

• ludenben

Om man vill ha ett snitt ska man väl få ha ett snitt?? Om man känner att det känns mer rätt tycker jag man ska jobba för att få det. Visst känner man att man vill pröva terapi först ska man självklart göra de för det kan ju bli jättebra. TS: gå på din egen känsla, vad vill du?? Det du vill ska du jobba för. Snitt eller vaginalt whatever, men det är din förlossning som du själv ska bestämma över.

• Bedazed

Skaffa så mycket information om båda sakerna och jämför. Väg för- o nackdelar emot varandra o bestäm dig sen. Förlossningsrädsla är faktiskt nåt man kan få göra ett snitt för, tala med din BM om det de e ju ändå dom som kan d här! Lycka till!

• Alexandra88

tack för alla svar, jag är rädd för att det ska göra jätter ont (det kommer det ju göra) men jag är inte något för smärta jag klara inte av någon smärta alls typ. Det känns bättre för mig att få göra ett KS

• Shirley

Ja ont e klart det gör! Tänk vilket arbete kroppen ska igenom. Men du vet ju inte hur det känns när du inte testat... finns ju smärtlindringar också..

Alexandra88 skrev 2008-03-05 14:57:20 följande:
    tack för alla svar, jag är rädd för att det ska göra jätter ont (det kommer det ju göra) men jag är inte något för smärta jag klara inte av någon smärta alls typ. Det känns bättre för mig att få göra ett KS
Svar på tråden kjejsarsnitt?