• Alexandra88

kjejsarsnitt?

Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?

• Svar på tråden kjejsarsnitt?
  • Alexandra88
    Svar på #30
    jag är med rädd för att födda vaginalt väldigt rädd. men jag ska prata med min BM. men när får man en BM?
  • Amanda us

Är du rädd att föda vaginalt så ska du inte föda vaginalt, du får säga det på sjukhuset att du verkligen inte vill föda på det viset.
    Men läs på om allt som har med kejsarsnitt att göra och som har med naturlig förlossning att göra!

Du får väl en bm när du skriver in dig.

• Alexandra88
    Svar på #32
    okej, man kan skriva in sig när som helst eller?
  • Amanda us
    Alexandra88 skrev 2008-03-06 15:03:49 följande:
    Svar på #32okej, man kan skriva in sig när som helst eller?
    Vet du om du ska ha barn?
    Det måste du ju ringa till sjukhuset och berätta och boka en tid...
  • Alexandra88
    Svar på #34
    ja jag ska ha barn ska man ringa till sjukhuset och berätta att man ska ha barn? jag ä bara i vecka 6+2
  • Shirley

Du får ringa mödravården och berätta att du är gravid och vill ha en tid för inskrivning...

Alexandra88 skrev 2008-03-06 15:08:42 följande:
    Svar på #34ja jag ska ha barn ska man ringa till sjukhuset och berätta att man ska ha barn? jag ä bara i vecka 6+2
  • Amanda us
    Alexandra88 skrev 2008-03-06 15:08:42 följande:
    Svar på #34ja jag ska ha barn ska man ringa till sjukhuset och berätta att man ska ha barn? jag ä bara i vecka 6+2
    Ja, det bör du nog göra alltså!
    Du måste ju skriva in dig så de har koll på allt som händer, sedan boka en tid för ultraljud även om det är ett tag kvar.
  • Winnertaco
    Alexandra88 skrev 2008-03-06 13:59:56 följande:
    Svar på #27det är nog det jag är mest rädd för att känna huvudet och det, det är ju det som gör så ont
    Jag tror inte att det är det som är det ondaste under förlossningen. Jag vet inte, för jag har bara haft "vanliga" värkar, blev akutsnittad, men alla jag har pratat med säger att det är öppningsskedet som är värst, inte när barnet tränger ut.
  • Shirley

Mja jag tyckte det var det absolut värsta för att vara ärlig MEN sist tog det 3 minuter! Vilket är över på ett kick och såå värt det!

Winnertaco skrev 2008-03-07 00:22:21 följande:
    Alexandra88 skrev 2008-03-06 13:59:56 följande:Svar på #27det är nog det jag är mest rädd för att känna huvudet och det, det är ju det som gör så ontJag tror inte att det är det som är det ondaste under förlossningen. Jag vet inte, för jag har bara haft "vanliga" värkar, blev akutsnittad, men alla jag har pratat med säger att det är öppningsskedet som är värst, inte när barnet tränger ut.
    Mamma till 5 barn
  • Bedazed

Ring mödravårdscentralen o berätta att du fått ett plus! Sen ger dom dej en tid då du ska skrivas in i systemet o det blir journalfört att du väntar barn. Oftast får du en tid vid vecka 9-10. Jag tycker inte du ska oroa dig för förlossningen än. Ta det med barnmorskan när du får tilldelad en vid inskrivningen.
    Lycka till!

Svar på tråden kjejsarsnitt?