kjejsarsnitt?
Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?
Jag vill hemskt gärna göra kjejsarsnitt ist för att födda vaginalt, jag är så himmla rädd för att födda vaginalt, tror någon att man kan få göra KS ist för vaginalt?
Har precis gått igenom den processen. läkarna har ingen rätt (enligt lag) att neka dej ett snitt om det inte finns medisinska själ (som någon blodsjukdom) medisinska själ för mamma alltså, men läkare och barnmorskor har rätt att försöka "övertala" dej till vaginal! Stå på dej, men tänk efter innan du bestämmer dej för ett snitt. Det går snabbt med ett snitt, men blir bra bedövad och får ordentligt med smärtstillande så länge du behöver.
Jag har fått 3 eda och inte känt ett skit när de satt den.. Är bästa j***a bedövning som finns.... Sista hann jag inte få nåt, jag kom in och födde på stubben, men aj vad jag ville ha eda
Och det fick dom allt höra!
Läs mina förlberättelser i min blogg om du vill ![]()
Nä, det kallas för humanitära själ och det är för dem som har förlossningsförbi eller förlossningsräddsla. Du kan bara säja att du mår jätte dåligt över att bara tänka på en vaginalförlossning. Själv trodde jag att jag eller bebisen på något vis skulle dö! Att jag skulle få panik under förlossningen.... eller nått annat hemskt. Hade ångest under hela graviditeten pga att dem inte gav mig ett snitt datum. Stå på dej! (om du nu vill ha ett snitt) Du har rätte på din sida. Jag fick infon från patientnämden och överläkaren samt barnmorskan inne på Lunds KK. Du kan få mycket mot gång så att du vet, men du har rätten på din sida!
Om eda ska hjälpa under utkrystningen behöve rman nog mkt tur.. enligt bm här på förlossninge ska den inte hjälpa då. Och det har den inte gjort för mig heller de gånger jag haft eda. Man får tänka att då huvudet ska ut brukar gå ganska så fort! Finns ju nå bedövning kan kan ha i underlivet med, dom skulle säkert kunna lägga nån lokalbedövning MEN det är bra att känna trots allt så du vet hur du ska krysta annars kan risken för att brissta öka.
Jag tycker du ska försöka få ett planerat kejsarsnitt istället, om man är riktigt rädd och inte ser någon bra utväg är det ett alternativ.
Jag har gjort kejsarsnitt och det var inte så farligt som alla säger, jag hade inte så ont efteråt utan snittet var min räddning (det var dock akut kejsarsnitt).
Men jag är livrädd att föda naturligt och ska jag ha mer barn kommer jag inte föda naturligt...för som sagt jag e för rädd för det.