• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • Lana
    emzemz skrev 2008-03-10 02:17:45 följande:

MEn denna är ju inte rätt låt eller???den kan inte jag minnas!
  • Lana

Här är den jag minns..vet inte vilken som kom först,men denna minns jag ....

• missimi
    Balehead skrev 2008-03-10 13:35:08 följande:
    Kan det inte ha avrit Kåldolmar och Kalsipper, där de onda kungarna höll barnen inspärrade?
    Hittade inget om det..
  • Balehead

Var inte Slumpen med som kortfilm i något annat program - typ Razzel? Han var en ganska stor tydfigur med stor mage. Lite lik Bolibompadraken?

Programmen med Jan Bergqvist var som sagt lysande, liksom Farbror Frippes skafferi.

Får dessa beskrivningar några små klockor att pingla?:

Östen Warnebring hade ett program där han satt i en skön fåtölj med Nalle och förklarade världen. I ett avsnitt förklarade de marknadskrafterna genom att låtsas att Nalle blev superkändis, och att helt plötsligt alla barn ville ha tröjor med Nalle på, ha Nallemössor och se på Nallefilm, så att företaget kunde tjäna pengar.

Hatte Furuhagen hade ett annat barnprogram med ett tecknat lejon i introt. Intromusiken var ett klassiskt stycke; just nu minns jag dessvärre inte vilket, men varje gång jag hör det tänker jag på det där lejonet.

Claire Wikholm - när hon hade sitt program med en uppbyggd rund trappa i en studio. Ett program avslutades med att hon läste en dikt som slutade "...och jag höll min näsa och mun under vatten, till dess att mitt hjärta inte längre slog". Det gjorde ett otäckt intryck på en femåring...

Cyndee Peters hade ett program där hon satt åp en veranda och sjöng och berättade sagor.

Boktipset (med regnbågssoffan)
    Kapten Zoom
    Linus på linjen

• Ellekan

Slumpen gick på promenad, gissa vem han mötte... men jag kommer inte ihåg mer. Vad irriterande. Vad var det för något?

• Ellekan

Det fanns ett program där Gösta Ekman och någon kvinnlig skådespelare klättrade runt bland en massa kuber/kuddar har jag för mig. Tyckte det verkade så roligt att klättra runt sådär, ville hemskt gärna få prova.

• DalaPetra

Tiiiiiiiiiiiiittaaaaaaaaaaaaaaaa

• K som i katt

Programmet med Gösta Ekman (och Lena Söderblom tror jag) hette Mumlan.

Det var i Hatte Furuhagens program som filmerna om Paddington visades.

Vägen till gyllenblå minns jag mycket väl.

Sedan får vi ju inte glömma Varför är det så ont om Q med Hasse Alfredson.

• Loco Madre

beppes godnattstund

Ica i rutan

Stor och liten

Lillstrumpa och syster yster

Anita och Tellevinken

Sen vet jag att jag tittade på något när jag var riktigt liten där jingeln gick såhär: "se nu tittar lilla solen fram igen.." sen minns jag inte mer och jag vill så gärna veta vad det var.. ngn som vet?

• Bong

Japp, du har rätt! My mistake...

Balehead skrev 2008-03-10 13:54:00 följande:
    Det spelades väl av Kim och Tintin Anderzon (mor och dotter), eller tänker jag på något annat?
Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......