• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • honeypumpkin

Sandybell hette hon=)

bäbistokig skrev 2008-03-16 22:34:44 följande:
    Är det någon som vet vad det programmet hette, eller om det va en film, med en blond tjej med såna där jättestora ögon a'la manga. Hon va kär i en kille vet jag i alla fall.????
  • zelda1974

Toffelhjältarna med Ola Ström och Per Dunsö.

• Fling

Björnes Magasin (Med riktiga Björne)
    Kajsa Kavat

Sen den serien som gick, när barnen bodde i ett hus och de gick in i ett dockhus och levde där, någon som vet vilken jag menar?

• honeypumpkin

åh...den där dockserien minns jag svagt... men inte vad den hette! någon annan!

Fling skrev 2008-04-02 22:29:07 följande:
    Björnes Magasin (Med riktiga Björne)Kajsa KavatSen den serien som gick, när barnen bodde i ett hus och de gick in i ett dockhus och levde där, någon som vet vilken jag menar?
  • Emsor

Hej alla.. Ni kanske kan hjälpa mig? Minns ett barnpogram där man tittade in i ett dockskåp. Efter en stund blev dockorna levande och man fick följa (dock)familjen där ...
    Av någon andledning har jag för mig att det var en stor stork som gick runt dockhuset också...*asg*! Låter sannerligen galet,men känner någon igen det?

• idisb

jag är ju inte så gammal (23) men min favvo va trasdockorna, astrid lindgrens filmer

• trasselsudd

Ja, den var bra.

kex1 skrev 2008-03-16 22:41:45 följande:
    Åh jag saknar Alis med is!Någon som minns den serien?
  • K som i katt

Det som Emsor efterlyser måste vara Ballongen spricker, med en fågel med stor näbb i en huvudroll. Det skall finnas utdrag på Youtube.

Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......