• ACK

Barnprogram vi saknar.......

.......eller program vi såg som barn och som våra barn ser nu.

Jag såg då....och dottern ser nu (visserligen bara 5 min men ändå):
    Fem myror
    Från A till Ö

Jag saknar:
    Vilse i pannkakan (kalla mig störd 70-talist men det är sant Skrattande)
    Ville, Valle och Viktor
    Farbros Frippes skafferi
    Kroppen

det finns säkert fler program men inga som rasslar till i skallen just för tillfället

• Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......
  • miss kitty

Dr snuggles och Professor Baltazar!
    Smurfarna!

• Sweetprincess80

jag saknar
    fem myror är fler än fyra elefanter,
    Sune
    Beppes Godnattsagor
    Från A till Ö

• TessanSessan

Jag saknar smurfarna och bumbibjörnarna älskade de programmen när jag var liten!

• Sweetprincess80

bullen gillade jag och myggan...

• Rulltrappa
    AstraTrillian skrev 2008-04-21 16:21:14 följande:
    Dunderklumpen är ju fantastisk! Och Beppes gognattsagor....Däremot var jag livrädd för ugglan på taket i från A-Ö, råkade se en snutt av en repris för några år sedan och kände stort obehag, var tvungen att stänga av *ryser*.Vad hette programmet med Staffan Vesterberg där han gjorde en fjäril med händerna hela tiden? Och nån som bodde i en tändsticksask (vaga minnen), det var inte "Vilse i" tror jag.
    haha, han ser ju ut som ebbot, inte kan man vara läskig då? :)
  • Leda74

Vet inte vad programmet heter. Men det handlade om ett dockskåp, där dockorna kom till liv på nätterna. Nån som vet vilket program det var???

• Sebbe Snutt

Jag saknar Urcellen Ellen, men jag minns inte i vilket program hon var med,

Sen undrar jag om det bara är jag som kommer ihåg ett program som hette "planeten gyllenblå" eller något liknande. Barn som går igenom en dörr och hamnar på en annan planet och där får barnen inte le och skratta. De går som robotar... ? Någon?

• seglare

Jag saknar den riktiga Narnia serien som gick innan jul. Alltså inte den som var tecknad. Hoppas att den kommer ut på dvd nån gång eller går på tv igen.

• K som i katt

Sebbe Snutt: serien hette Vägen till Gyllenblå. Den har diskuterats i en tidigare tråd i samma ämne. Urcellen Ellen skulle jag också vilja se igen.

Svar på tråden Barnprogram vi saknar.......