• Fru U

Vad tycker din katt om att äta (förutom kattmat)

Min lilla grabb har precis snott åt sig ett chips

Vilken sorts människomat gillar era katter?

Live and let live
  • Svar på tråden Vad tycker din katt om att äta (förutom kattmat)
  • Fru U

Men fisk o kött innehåller inte mycket kalorier....

ludenben skrev 2008-03-09 17:31:17 följande:
    min katt gillar krukväxter,fisk,kött och kyckling. Men han får endast sitt torrfoder för han bantar. Innan kunde han få en bit ren fisk eller en bit rent kött men inget annat som chips eller så...
    Live and let live
  • FinaTina

Oliver
    Ananas
    Kardemummaskorpor
    Tomatsås med pressad vitlök i
    Petit Choux (stavas???)
    Jordgubbsglass
    Friterad kyckling
    Grissini

• ludenben

nä men han äter vetrinärmedicinska bantarfoder å då får han endast äter det till han har gårtt ner till den vikten han ska ha....

Fru U skrev 2008-03-09 17:37:22 följande:
    Men fisk o kött innehåller inte mycket kalorier....
  • Fru U

Okej. Du vet vad som är bäst för din kisse

ludenben skrev 2008-03-09 17:38:36 följande:
    nä men han äter vetrinärmedicinska bantarfoder å då får han endast äter det till han har gårtt ner till den vikten han ska ha....
    Live and let live
  • Paincake

Min förra katt åt allt möjligt konstigt (om hon fick chansen); jordgubbssylt, svamp i alla former, spenatsoppa, kebabpizza, risifrutti...

Mina nuvarande katter är däremot tokkräsna. Den ene äter visserligen gärna köttfärs, smör och grädde (ingen direkt överaskning...), medan min andra på sin höjd får i sig en klick smör...

• ludenben

mmm han är en omplaceringskatt. där han bodde innan fick han smör och människorgodis och all möjlig skit. det är därför han är tjock och måste bantas... där ser man hur det går om man ger katten fel kost...

Fru U skrev 2008-03-09 17:40:40 följande:
    Okej. Du vet vad som är bäst för din kisse
  • Tant Groda

katten ÄLSKAR rökt kalkonskinka från PÄRSON...allt annat är han vädigt misstänksam mot.
    Majs går oxå bra!

• Svart ros

Honan är allätare och älskar förutom kattmat chips, pommes, gröna oliver, linser, rått kött och råa ägg tex.

Hanen är extremt kräsen och äter inget annat än just kattmat, helst torrfoder, ibland vägrar han äta burkmaten, och rått ägg.

• Fru U

Ja, fast katter är allätare, men det får så klart inte gå till överdrift

ludenben skrev 2008-03-09 17:45:03 följande:
    mmm han är en omplaceringskatt. där han bodde innan fick han smör och människorgodis och all möjlig skit. det är därför han är tjock och måste bantas... där ser man hur det går om man ger katten fel kost...
    Live and let live
  • Ennna

Ena tjejen äter allt och kallas numera glufsan av sin "mormor"
    Den andra hon är lite mer finsmakare, men luktar gärna och slickar lite grann för att känna efter om hon tycker om...
    Pärssons skinka är iaf favoriterna - särskilt om ma får äta direkt från bordet såsom "mormor" lärt dem

Svar på tråden Vad tycker din katt om att äta (förutom kattmat)