• Fru U

Vad tycker din katt om att äta (förutom kattmat)

Min lilla grabb har precis snott åt sig ett chips

Vilken sorts människomat gillar era katter?

Live and let live
  • Svar på tråden Vad tycker din katt om att äta (förutom kattmat)
  • Livshlädje

Pärssons skinka är absoluta favoriten här hemma oxå - lustigt att så många katter fastnat för den!

• ludenben

nä självklart inte till överdrift är aldrig bra. Tror inte en köttbit eller en fiskbit är farligt. Men sånt med massa tillsatser i som är skadligt för människor med ska ju absolut inte des till katter. Godis,chips och annat sånt skadar ju även människors hälsa. Det är bara det att när jag stopar i mig chips för jag sjäv ta konsekvensen. Men katten vet ju inte vad konsekvensen blir, ändå får han ta den. Men ett chips nån gång i livet dödar ju inte men detta som vår katt fick innan vi tog hand om den var ofta. Familjen hade ungar och de matade den med allt du kan tänka dig. Magen på katten var jättekänslig. Därför har jag nolltolerans här med godsaker annat än rena grejer som kött och fisk.

Fru U skrev 2008-03-09 17:53:23 följande:
    Ja, fast katter är allätare, men det får så klart inte gå till överdrift
  • Ammi82

Räkor, kalkon, korv, CHIPS, och idag åt faktist våran Hugo svampsoppa, hade lämnat mitt glas där med soppa när jag var på toa och under tiden hittade han glaset och han tyckte om det. Gräddfil gillar våra missar också.. men oftast är det bara torrfoder dom äter

Nya bilder i galleriet
  • Ammi82

Tors och potatis.. bra för deras magar, sa veterinären och dom gillar det! När dom var dåliga i magen ett tag så fick dom bara äta det i fem dagar och som tur är så älskade dom det!

Nya bilder i galleriet
  • Ammi82

Ovanstående sakerna är alltså det vi märkt att dom gillar, men vi ger det absolu inte till dom varje dag... kanske en gång i veckan..

Nya bilder i galleriet
  • lövet2

Ett rått ägg då och då, och ibland lite filmjölk - det tycker han är mums! Han brukar också få en bit kött när vi lagar till älg, ren, nöt eller gris. Andra saker han gillar (men som han bara äter när han lyckas sno åt sig) är ostkrokar, rökt skinka, potatis, vaniljglass.

• ludenben

älg är en delikatess för vår katt ahaha inget kött går upp mot det verkar han tycka. Rått ägg är jättebra för pälsen det gillar våran

lövet2 skrev 2008-03-09 19:46:07 följande:
    Ett rått ägg då och då, och ibland lite filmjölk - det tycker han är mums! Han brukar också få en bit kött när vi lagar till älg, ren, nöt eller gris. Andra saker han gillar (men som han bara äter när han lyckas sno åt sig) är ostkrokar, rökt skinka, potatis, vaniljglass.
  • Frugan84

min älsta katt älskar Damsugare och ostbågar och yogert!
    min yngsta älskar ostbågar och jordnötter!!

• Challe N

Youghurt
    Ostbågar
    Leverpastej

Svar på tråden Vad tycker din katt om att äta (förutom kattmat)