Inlägg från: Annaklaran |Visa alla inlägg
  • Annaklaran

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Jag är en tappkännare!

Min tapp har skruvat på sig sedan ÄL först mjuk, hård, skrovlig!! och halv-vänd, bakvänd, lång och stenhård till något mellanting! Jag har haft annorlunda flytningar inte mycket alls, men annorlunda. Som vattniga brunaktiga, och ljus ljus råsa kanske 4-5 dygn efter ÄL nu har det avtagit sedan någon dag tillbaka, jag har BIM den 17-18! Och undrar och hoppas så jag blir tokig! Tappen just nu är lite vänd nedåt, inte stenhård och inte heller mjuk.

• Annaklaran

idag fick jag en sådan där ÄL-aktig-flytning... hmmm

Bra att vi kan prata om Tappen TACK!

• Annaklaran

Jag vet inte det jag, visst när ett barn passerat så drar den väl inte ihop sig till det lika. Men den är ju fortfarande tapp och föränderlig. Ska det dessutom flytta in ett nytt litet barn där så bör den stänga tätt ordentligt efter sig :)

Jag har känt efter i några månader efter att ha försökt bli med barn ganska länge och har läst om det här på FL. Jag brukar sitta på toan och slappna av, när jag känner den så undersöker jag den försiktigt försiktigt genom att dra toppen på pekfingret över den. Oj vad jag blottar här! haha jag jobbar deltid inom vården så allt är kliniskt fysiskt i mina ögon och öron haha.

Jag tycker att det är rätt bra att lära känna kroppen, dock är jag inte där hela tiden, mer i prioder där jag har någonting ut av det, som nu strax innan BIM

• Annaklaran

Hejja bumbi!

hoppas hoppas! Hade du testat litet positivt?

• Annaklaran

Hahaha Oj vad det skrivs här! hihi Jo jag har faktiskt också kollat. Jag menar, dom är ju i alla fall på utsidan hihi! Har inte kollat precis nu, men i går var de väl ganska mörka. Åååå det är snart dags att ta reda på det, några dagar tänkte jag vänta...

• Annaklaran

Jag är inte med på listan! jag har BMI idag eller imorgon och tappen är bakåtvänd, lågtplacerad och ganska hård... hoppas

• Annaklaran

BIM:

22/3 Bebis09
    23/3 Disan och Sundri
    27/3 Kaslin
    17-18/3 Annaklaran

Passerat BIM med neg men utan mens
    13/3 Bumbi84
    16-17/3 Lilltindra

• Annaklaran

hahaha oj nu blev det två, tack tack!

• Annaklaran

Haha helt Rätt!!

Eh ja! Jag vet inte om jag vågar kalla det symptom men hela den här månaden har varit annorlunda. Vi körde med stickor så vi prickade ÄL (förra också men då blev det inget)

Jag fick några råsa flytningar ungefär 4-6 dagar efter ÄL som sedan blev genomskinliga med små brunaktiga små små gryn i... sedan har det försvunnit. Och tappen har varit helt vild, ändrat skepnad från dag till dag. Men nu i två dagar så har den varit bakåtvänd (mot rumpan) som sagt och ganska lågt placerad, ganska hård och fortfarande sluten än så länge. Brösten tycker jag mig vilja känna lite i men törs inte säga att dom har förändrats, mår inte illa. Jag känner dock av lite värk som har varit kommande och gående. Suck, bara stickan kan säga men jag ska vänta några dagar!

• Annaklaran

HAHAHA fika! Kaslin där ser du det går ganska fort att få kläm på den lilla i mitten!

Godnatt på er!

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?