• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Bra initiativ bebis09!!

(Hahaha, nu är vi i samma trådar igen!!)

Jag känner också på tappen ibland, dock ej varje dag, eller ens en gång i veckan. Men jag gjorde förr i tiden, för att lära känna min kropp! Minns att det var väldans likt elsa och fannys mammas berättelse när jag blev gravid med ronja. Först var hoppet ute, sedan kom det tillbaka. Den ändrades inte förrän ganska sent!

Oftast innan BIM brukar den dock vara mjuk och lite halvöppen. Skall nog kolla lite nu!

BabyRo född 070620
  • Disan

Min tapp var igårkväll mjuk, kort och stängd. Skall nog hålla mig till att kolla den på kvällen, eftersom min också ändrar sig under dagen... BIM - 7 idag.

BabyRo född 070620
  • Disan
    bebis09: Aha, det visste jag inte! Men det är såklart, kroppen är ju annorlunda nu än vad den var innan man fick barn... och då menar jag inte bara den lösa magen och hängbrösten!! Hahahaha!

Glömde förut: Jag står alltid upp, med ena foten uppe på toalocket. Ungefär som de gör på bilderna i tampongpaketen
    BabyRo född 070620
  • Disan
    kaslin, jag tror mer att den som skrev att hon fick in ett lillfinger menade det mer som ett ungefärligt mått... Eller? Hmmm, håller med dig annars, hur når man med ett lillfinger? Skönt att ngn erfaren berättar om att det känns annorlunda efter barnafödslar! Jag hade faktiskt inte tänkt tanken, men det är ju så logiskt.
    BabyRo född 070620
  • Disan
    kaslin: Kul att ni vill ha en till nu då! Det kommer säkert att gå bra. Hur ligger ni till? När är BIM?
    BabyRo född 070620
  • Disan

Här har det hänt mkt, kul!!

Min tapp är ungefär som den var igår, lite framåtböjd, halvmjuk och stängd. Visst, som ni har en diskussion om, den är väl som en badring med en filt över! Man känner alltså att den är lite, ähum, utfläkt (?) men att det tar stopp.

Minns inte riktigt hur den brukar vara innan mens. Men hoppas på en bebis!!

Ni som har äl-flytningar runt BIM, det brukar vara ett gott tecken på bebis i magen!! Heja heja!!

BabyRo född 070620
  • Disan
    bumbi84: BIM+3!!??? När skall du testa!!??? *håller tummarna*

sundri: Så klart att man kan ha äl utan flytningar även om du brukar ha det! MIna flytningar kom tre dagar innan äl denna månad, men hade äl iaf Kroppen är bara lite knäpp ibland!

Hur har ni BIM allihopa? Skall vi göra en liten lista och kolla efter? Skulle väl vara roligt? Om TS tycker att det är okej!!

snarf: Underbart att höra!! Nu finns det ju hopp för oss alla!! Grattis till din grav förresten!! Hoppas att du mår bra.
    BabyRo född 070620
  • Disan

BIM:

17/3: Lilltindra
    23/3: Disan
    27/3: kaslin

Fyllde i den jag med! Tror inte att TS har ngt emot detta va? Hon har inte varit inne på hela dagen tror jag, har försökt hålla ögonen öppna!

BabyRo född 070620
  • Disan
    bebis09: Men om man är gravid skall den ju bak mot ryggen!! Helst så iaf Minns själv när jag väntade ronja, den ändrades ju inte på det sättet först efter BIM. Då blev den hård och lång och så bakåtlutad att den knappt gick att känna ingångshålet
    BabyRo född 070620
  • Disan
    bebis09: Känner du alltid på samma tidpunkt, jag tror att det är viktigt, eftersom tappen ofta verkar vilja förflytta sig under dagens lopp!
    BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?