• Disan

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

Oj, det där lät ju bättre!!

bumbi 84 skrev 2008-03-21 22:39:07 följande:
    annaklarans gravida tapp ovan...men precis så var min förra månaden då mensen kom!!!!!!!!en annans gravida tapp:2Fre 14 mar 22:14 | ID: 30714664Elsa o Fannys MammaFörst satt den lågt, jag behövde inte känna med fingrarna särskilt långt upp. *satt på toa*och 2 dagar senare (-5dagar till BIM) så tyckte jag att allt flyttats en bit upp...ÖPPEN i tappen så jag kunde komma in lite med lill-fingret.-2dagar till BIM så var det som om man fick sträcka sig in med fingret...BIM-dagen... högt upp o något satt för livmodertappsingången. Men jag vågade inte tro någe. Kändes som om mensen skulle komma....vågade knappt "göra nr2" för jag trodde mensen skulle komma då...Bim+1: tappen var stängd o det var precis som dagen innan.Bim+2: Ville bara veta om jag var gravid eller ej, så jag o min man gick o köpte test...tog det o det visade ett STORT STARKT PLUSS !
     Men hur är din idag då?
    BabyRo född 070620
  • Disan

Neg test idag igen. Men tempen är ff hög. Har inte vågat känna på tappen, men kanske skall göra det sedan... Nu har jag inga test kvar och allt är ju stängt tills på tisdag, men om inte mensen har kommit då så vet man ju nästan med säkerhet! Vill ha min lilla ninja..!!

BabyRo född 070620
  • Disan

Men vad är detta?? Kände på tappen: den verkar ha stängt till sig lite!!! Lite hårdare också, men mer högt sittande och lite böjd framåt...

Nu fick jag ju lite hopp igen!! Men samtidigt inte... Snart öppnar den sig väl allt på en gång och släpper ut lilla ninja-bebisen med besked!! Men ändå...

ÅÅååååhhhhhh, vad det är jobbigt det här!

BabyRo född 070620
  • Disan

Jaaa! Glad påsk på dig med!!

Hur känns det för dig idag?

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag vet hur det känns! Testade plus med ronja BIM -2, men förut har det varit lite knepigare, har inte kunnat testa innan BIM, hur mkt jag än försökt Har ju varit gravid ngr ggr nu... Tror att det kan vara olika helt enkelt!

BabyRo född 070620
  • Disan

Alltså, lyssna på detta:

Hade tagit ett bad, så jag passade på att känna på tappen efteråt, medan jag var fri från krämer och annat skit på händerna Tappen är nu nästan helt stängd, kortare, svår att nå och har blivit hårdare igen!! Hoppet finns ju åter!!

Innan jag går och lägger mig, vilket blir snart, så skall jag tempa igen och se så att den inte har sjunkigt radikalt under dagen. Men nu hoppas vi igen!!

HAr haft flera gråtattacker under dagens lopp, riktigt hormonellt skit! Inga vettiga saker här inte!! HAhaha!!

BIM imorgon och inga test hemma!!

Nu får vi se om mensen kommer....

BabyRo född 070620
  • Disan

Ja, det glömde jag ju helt bort igår:

GLAD PÅSK såklart!!

Tempen ff hög, har inte vågat känna på tappen ännu...

BabyRo född 070620
  • Disan

Nej, nu vet jag inte vad jag skall tro!

Tappen är nu jättehög och svår att nå, ganska hård, men lite öppen. Får in en del av fingertoppen... Snart kommer nog blodet ändå...

BabyRo född 070620
  • Disan

Med ronja, runt BIM alltså, så var min tapp ganska lång och hård och helt stängd. Men visst, det där med öppenheten är kanske lite si och så, eftersom jag har fött barn och dessutom inte för så länge sedan...

Men jag vet, jag borde hålla mig till att känna på den på kvällarna så som jag brukar, men kunde inte hålla mig!

Tempen är ff hög iaf!

BabyRo född 070620
  • Disan

Jag kollade för en stund sedan igen, den är som den brukar mitt på dagen, ungefär 0,2 högre än på morgonen Men jag vet inte om jag vågar känna på tappen igen!! Blir så besviken varje gång! Har inte heller mått illa idag, inte på samma sätt som igår iaf. Så det var nog bara en slump.

BabyRo född 070620
Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?