Inlägg från: TuSSen09 |Visa alla inlägg
  • TuSSen09

Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?

yess skrev 2008-05-22 13:10:22 följande:
    lite roligt om FPn blir lite högre=)ja! en dålig dag, minst sagt!Tussen! hoppas karln din kommer hem snart! =) Härligt att ekonomin är så bra å att du har en bra dag!!>
    ja det är det verklgien, bara betala räkningarna också, eller ragga dom så det betals imorgon se hans lön komma in och försvinna.. hade en hel del höga räkningar som egenligen var onödiga så egentligen skulle vi ha ännu mera, fortsätter det så här så ska ni höra vad min man sa i telefonen alldeles nyss

gjorde mej överlycklig
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-22 13:10:42 följande:
    Härligt å höra om någon här i tråden iaf som har en bra dag Sånt piggar upp som sjutton
    hehe skönt att kunna smitta av sig lite för en gång skull
  • TuSSen09

Så här var det, ringde och berättade hur mycke räkningar vi hade och hur mycke han fick i lön och hur mycke jag fick i lön och om att vi gick plus denna månad..

Då sa han att fortsätter det så här att vi faktiskt kan börja spara då slutar han TVEKA helt på att skaffa syskon, då inser han att vi har det så bra ställt och kan leva på enbart en lön så jag kan bli hemmafru (innebär för honom) att jag är hemma, lagar mat, städar och tar hand om barn

(dvs att vi han vill att vi ska skaffa fler)

han har ju tvivlat hela den här månaden typ och vart nog glad men ändå ledsen då mensen kom, men nu verkar han så glad över allt med våra pengar att han tom kan tänka sig att bli pappa igenom 9 månader :-d han bara skrek det rätt ut *s*

lät väääälidgt glad i telefon!

• TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-22 13:05:37 följande:
    Jo precis. Och som sagt sist plussa ja ju bim+8 så än är ju inte hoppet ute :) Får väl tänka så. Ja hösten. Sambon vill att jag ska ha jobbat lite först å fått fast anställning. Har ett sommarvikariat som börjar i juli. Och vill vänta så att vi vet om jag får fortsatt så att vi kan höja min FP lite.
    det ville min karl också men då han ser nu att vi klarar oss på hans jobb (jag kommer nog jobba lite extra) mest för min egen skull och komma ut lite

men jag skulle nog trivas och gå hemma, alla mina bra kompisar blir ju mammaledig i sommar igen så då kan man passa på och va hemma och träffa dom och vänta bebis under tiden :-9
  • TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-22 13:18:12 följande:
    Jo men endå så tog jag en helkväll å försökte förklara för honom och förklara varför jag inte pallar att hälsa på hos alla våra gravida bekanta. Jo det gör jag med...
    nej inte är det lätt

nä ska se till att lillan sover snart sen ska jag sätta ut bebisplagg på tradera
  • TuSSen09

nu sover lilltjejen, och här ska ordnas auktioner på tradera

• TuSSen09
    Trollmamma07 skrev 2008-05-22 13:58:38 följande:
    Nu fattar jag ännu mindre. Kände nyligen hur det ilade till kring tappen. Och nu är den ännu mer bakåtlutad? Fortfarande samma längd och konsistens. Men mer bakåtlutad? Vtf?
    kanske helt enkelt plussar senare
  • TuSSen09

nu hoppas jag att jag får nå napp på alla mina auktioner också, annars får jag ställa upp på klädbytaredag!

• TuSSen09
    Disan skrev 2008-05-22 19:31:27 följande:
    Här har det hänt mkt!!Tussen: blir så glad för din skull! Härligt att din karl har ändrat sig!! Eller ändrat och ändrat, han verkar ju ha velat ha barn hela tiden, bara det att ekonomin har spökat och så Toppen i vilket fall som helst! Hoppas nu bara att spolningen inte forsar bort det perfekta ägget trollmamma: Vaaa??? Neg??? Hur??? Hmmm...Är du helt 100 på när äl var? Tappen låter ju lovande iaf! Håller fortsatta tummar!Min karl blev ledsen över att jag inte vill försöka igen nästa månad, men det får han ta. Känner dock nu att jag blir mer och mer ledsen, över allt... Vill gråta en skvätt, men gör det inte. Kollade på testet igen när jag kom hem och då var plusstrecket borta!! Det borde väl inte blekna med tiden så mkt va? Sparade ju mitt test med ronja ett tag och det bleknade, visst, men inte försvann det helt... Jaja, skit samma! Orkar inte hålla på. Min kropp suger, så är det. Har alltid gjort och kommer alltid att göra!! *morr*
    inte suger du inte, vi suger lika mycke allihopa.. kan känna så jag också, men nu är jag dunderladdad, japp det har han velat och vi hoppas på att inte få bakslag nå mer utan mitt jobbande i vår kan ha satt oss på plus att vi ev kan tom börja SPARA på att leva på en LÖN.. vi var lite inne på vårdnadsbidraget. Jag jobbar ju givetvis extra nu så lite inkomst får jag om inte annat så finns det alltid nått att sälja på tradera. men en dag tar ju det slut. Men då kan vi alltid sälja bilen och köpa en billigare (den är inbäddad i huset nu)

näe det känns tryckt, han sa tom ingenting om att jag beställt stickor till monitorn

den står på dag 7 idag och jag trodde nästan att den ville ha test av mej men icke sa nicke, men så kom jag på, min kompis fick ju hög och max så pass sent så nu är den ju typ inställd på henne, men men kommer få börja testa, är glad för det spar jag mera stickor

vi skulle ha börjat öva igår men vi båda var alldeles för trötta, idag ska jag hämta ut ett litet roligt paket som jag ska klä upp mej med när jag har ÄL nästa gång *drömma*
  • TuSSen09

Hej

Måste bara berätta om vad som hänt mej idag, har jag haft ägglossning idag eller vadå? är på dag 7 och idag mitt på dagen fick jag superont på vänstersida, var tvungen och gå dubbelvikt, hade sån ÄLVÄRK!! Sen kände jag att det blev ursäkta fuktigt i trosorna, gick på toa och kollade flytningar, hur genomskinliga, sega och äliga som helst.. Men tappen var hård men väldigt kratrig och stängd.. Kände än en gång ett tag senare efter ännu mera ont hur ont jag hade, gick på toa igen för det kändes som jag kissat på mej, pappret bara gled då jag torka mej, ursäkta så här på fredagskvällen, men iaf.. sen kolla jag flytningarna igen och då var det lite blod i dem... mensen tog slut iförrgår ju... lite rosa/rött inte mycke men som en spotting typ när man kollat tappen, inget som synts i trosorna..

Sen nu när jag kollade slajmet igen så var tappen ÖPPEN, MJUK och HÖG! Va sjutton är detta?

Svar på tråden Nån fler som försöker lära känna livmodertappen?