• Anonym

Hjälp, förstoppad!

Nu sitter jag är på jobbet men vet inte hur länge jag orkar jobba. Jag har så ont i magen och är så förstoppad.

I går när jag försökte bajsa var det helt stopp. Jag tryckte på lite extra som jag brukar få göra ibland men det var ändå stopp. Det är som en propp som inte går att få ut. Nu är jag så öm och svullen i hela underlivet och känner mig helt fullproppad med bajs. Jag har faktiskt lite panik över hur jag ska få ut bajset.

Nu om jag försöker trycka på gör det fruktansvärt ont, har också hemorrojder som stoppar en del av öppningen. Jag måste ju kunna få ut bajset!!!!

Vad ska jag göra?? Behöver råd och hjälp för jag börjar snart gråta och kan inte tänka på något annat.

• Svar på tråden Hjälp, förstoppad!
  • Anonym

Jag har tagit spruta men det hjälpte inte. Kanske gick jag på toa för fort? Men jag var lite hård i magen ändå. Så tacksam för råd för jag har panik!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-19 12:52:39 följande:
    Hur många gånger kan jag ta microlax? Kan jag ta flera gånger på rad nu eller är det farligt? Jag måste få ut bajset nu!!!
    det ska nog räcka med en, glöm inte att du ska ligga ner efetr att du har lagt in sörjan, försök o ligga så länge som möjligt.
    det kommer att börja brännas efter en stund, o då springer du in på toa
  • Anonym

Hur länge ska man väntan innan man försöker bajsa? Hur ska det kännas?

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-19 12:55:35 följande:
    Hur länge ska man väntan innan man försöker bajsa? Hur ska det kännas?
    har för mig att det på förpackningen står 10-15min, men det är svårt, hur länge väntade du? Det bränns..det är känslan
  • Anonym

Jag låg inte ner, hur ska jag göra nu. Känner mig inte alls bajsnödig. Jag vill att bajset ska komma lätt!!!Förbannat skit!!

• Anonym (te)

fy vad jag tycker synd om dig, lider med dig

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-19 12:57:15 följande:
    Jag låg inte ner, hur ska jag göra nu. Känner mig inte alls bajsnödig. Jag vill att bajset ska komma lätt!!!Förbannat skit!!
    kom det inget alls?
  • Anonym

När jag försökte efter första sprutan kommer bajset inte ut. Det är för stort. Nu har jag tagit en spruta till men jag är osäker på att jag tömde sprutan helt. Jag går nu och väntar på att det ska verka men jag tror inte det. VAD SKA JAG GÖRA???

• Anonym
    Anonym skrev 2008-03-19 13:06:09 följande:
    När jag försökte efter första sprutan kommer bajset inte ut. Det är för stort. Nu har jag tagit en spruta till men jag är osäker på att jag tömde sprutan helt. Jag går nu och väntar på att det ska verka men jag tror inte det. VAD SKA JAG GÖRA???
    jag har oxå haft det så. När det blir för stort,så det inte kommer ut. Har då tagit toapapper o försökt hålla emot vid ändtarmen och tryckt på, det gör skitont, men tillslut kommer det.
    Måste tyvärr gå nu, så jag kan inte skriva mer, men tittar in ikväll igen, för att se hur det gick för dig
  • Anonym (Bajs)

Kan du inte prova o smörja lite med vaselin eller nått så det glider lite bättre? Jag har själv haft VÄLDIGA problem med förstoppning! Jag kunde sitta i flera timmar o fick liksom låta hålet töjas sakta innan det till slut gick o trycka ut det, det gjorde skitont o jag sprack ofta men hade inget annat val!

Tänk på att du lyckats föda ett barn, då ska det gå o få ut tollen också!

Jag hejar på dig =)

Svar på tråden Hjälp, förstoppad!