• mamma 03 05

Räcker 30min om dagen för att gå ner i vikt?

Tränar 30-45 min om dagen på min crosstrainer och försöker att äta nyttigare. Inget godis, ingen mat efter kl 18. Max två mackor om dagen (vilket är ett stort steg för mig) fullkorns mackor. Så lite kolhydrater som möjligt.

Räcker den träningen? Vill inte träna på gym. Kan man få en hyffsat snygg figur med bara crosstrainer-träning?

Har gått ner 4kg sen mitten på februari, det enda stället det syns/känns på är brösten, dom har blivit betydligt mindre

• Svar på tråden Räcker 30min om dagen för att gå ner i vikt?
  • Ari Gold

Det beror väl på hur mycket vardagsmotion du får dvs hur mycket du rör dig utöver träningen.

Prova att ha på dig en stegräknare en vanlig dag så får du snabbt ett hum om det.

• Svart ros

Det handlar nte om hur länge man tränar utan om hur intensiv träningen är. Om jag skulle vilja gå ner i vikt skulle jag nog satsa på att motionera en gång på morgonen (innan frukost) och en gång på kvällen runt 40-60 min vardera.
    Sedan handlar det ju om kosten men det vet du ju redan och du skriver ju själv att du ändrat dina matvanor vilket gör en stor skillnad det också!

• Mellanmjölkens land

Vill börja med att säga grattis till dina 4 kg! Beträffande att det tagits från brösten: Tja, vissa av oss har otur (däribland jag) beträffande varifrån fett försvinner först. Sen är 4 kg ganska mycket så ifall du inte hade jättebomberna som nu blivit myggbett så kommer nog en hel del av de där kilona från andra ställen som är svårare att mäta.

Förstår din åsikt om gym, själv tycker jag det är jättetråkigt. Du kan få en rätt snygg figur bara med crosstrainern men det går snabbare/lättare om du lägger till några styrkeövningar. Det behöver inte vara mycket, några armhävningar, plankan (stå på armbågar och tår med kroppen rak), kanske några benböj. Det behöver inte ta mer än 5-10 min varannan dag. Breda armhävningar är dessutom bra för bröstmuskulaturen vilket gör att brösten ser/känns större.

• MlieL

Jag går runt 10 000 - 15 000 steg i snitt per dag =) Jag är jätte stolt över mig själv! Har denna nya mobilen Sony Eriksson med personlig tränare, så kan också se på ett ungefär hur många kcal jag förbränner på en dag också =) Försöker att inte äta så mycket onyttigt också, och gör jag det så blir det en extra runda sedan ;D

Mitt mål är att gå ner minst 5 kilo, helst 10!
    Är 170 cm lång och vägen 75 kilo !

• mamma 03 05

Tack så mycket för era svar. Testar väl så här ett tag och ser vad som händer.

Mitt mål är 3kg tills 20/4 *hoppas* Och sen 5-7kg till innan Augusti då jag hoppas få gå upp lite igen (vill bli gravid då )

• mamma 03 05

Tack så mycket för era svar. Testar väl så här ett tag och ser vad som händer.

Mitt mål är 3kg tills 20/4 *hoppas* Och sen 5-7kg till innan Augusti då jag hoppas få gå upp lite igen (vill bli gravid då )

Svar på tråden Räcker 30min om dagen för att gå ner i vikt?