Inlägg från: MariaX m 2 |Visa alla inlägg
  • MariaX m 2

Sockerpullornas tråd

JFL - Vet precis hur det känns Här blir det inte ens nån påsktårta, har ju tre tårtor på beställning till imorgon så det känns lite jobbigt. Men kanske i slutet på helgen...

Ankmor - Vilka finns kvar då? Pannkakan, rimmis, Flingan... hmmm... UWO, är hon kvar? Vi är säkert fler som jag bara inte tänker på just nu i tårtdimman. Jag fixar dom jag nämnde iaf

Här är en bild på mina bebisar till imorgon. Visst ser det ut som din i plast JFL?

Jag ser dina drömmar sakta lossna från mitt liv...
  • MariaX m 2

Har inboxat Sexymala och jessica6 oxå

• MariaX m 2
    jessica6 skrev 2008-03-20 19:14:03 följande:
    Hej tjejer!Tusen tack, Maria att du kom att tänka på mig också....Vilka söta bebisar, Maria! Du är så himla duktig!...Kram på er tjejer!Hoppas ni får en jättetrevlig påsk!!!!
     Vassegod, det var så lite så ! Näe, nu tror ni att bebisarna är handgjorda och det är de inte, de är gjorda i en form. Apjobbig form visserligen men ändå

Kram tillbaka och glad påsk !!
  • MariaX m 2

Men det är klart jag ska tacka er iaf för era snälla ord, tack! Jag håller med, bebisarna blir himla söta med den formen. Tur att ni inte ser kroppen på dom...

• MariaX m 2

Tack Pannkakan och JFL ! Vi får väl se hur tårtorna blir sen...

Här är det smörkrämstillverkning och SP-knådning som står på schemat... trist men nödvändigt. Hoppas bara nu att det går fint, jag blir såå nervös när jag ska göra flera tårtor på en gång. Jag har hur mkt respekt som helst för er som gör sådär en 4-5 tårtor på en gång, det skulle jag aldrig klara. Jag klarar knappt 3...

Glad påsk på er allihopa, kul att så många har kommit hit igen !!!!

• MariaX m 2

Ja förresten JFL, när jag har dig här, hur dags börjar kursen på lördag? Ska ju åka från Linköping på morgonen *gäsp*...

• MariaX m 2

Nu är äntligen alla tårtor klara. Sätter bara in kort på en eftersom alla tre ser likadana ut Fyllda med rårörda hallon och vaniljmousse.

• MariaX m 2
    Tack tjejer !! och jag blev nöjd med dom och tjejen som skulle ha dom oxå verkade det som vilket är skönt Nu måste man bara vänta på rapporten att allt har gått bra, varit gott och så, man vet ju aldrig...

Glad påsk allihopa!!!
  • MariaX m 2

Morrn morrn

Tack JFL !! Jag hoppas de blev nöjda, jag nojjar över hårstrån och sånt men det är väl klart att det gick bra. Tänk vet ni, ett långt äckligt hårtstrå mitt i tårtan när man skär... *bläk* Man tar ju alla försiktighetsmått men nåt sånt KAN ju hända ändå.

Kul att tårta, jag vill oxå !!! Egen design är ju alltid roligast, ska bli jättekul att se din tårta nästa vecka *iiiihhh* det är nästa vecka vi ska på kurs!!!

rimmis
    - Kul att tårta igen
    Vilken tävling menar du? Taxens tror jag det var senaste dag idag...? Och C&D-tävlingen är nästa helg

• MariaX m 2

Hello girls!

jessica6 - Tack ! Inte för att jag har hört nåt men jag hoppas de blev nöjda

JFL - Ja jag vet, jag går omkring i luddfria kläder och knyter upp håret i en sjukt ful sjalett . Jag tvättar händerna så mkt att jag har torrsprickor i flera dagar sen efteråt och torkar som en galning med rengöringsmedel. Eget tårtkök... mmm det hade varit nåt
    Dummietårtor gör ju livet lite enklare och dessutom är det ju ingen som äter upp kreationen Och du behöver säkert inte tänka så, att nån annan skulle göra en likadan som du, som du säger, färger och design kommer säkert skilja sig.
    Jag har oxå en tårta till den helgen, den ska hämtas på lördagen men jag fixar den färdig på fredagen så det borde funka. Visst är det kul att se hur man utvecklas !!

Maraschino - Jättesnygg tårta, låter konstigt med kristyren. Det hade ju varit smidigt med chokladflor annars

Ankmor - Hoppas det löste sig med tårtan

Tussa - Oj det låter som det är mkt på G Och stort grattis till pyret, det hade jag oxå missat !!!

greeneyes - Jag bakar inte tårta om vi har nån sjuka härhemma men har faktiskt bakat även om det går nåt på dagis som vi inte har fått (än). Det går ju nåt på dagis hela tiden och skulle man vara så försiktig skulle jag aldrig kunna tårta. Men aldrig om nån härhemma har nåt, även om man inte är säker på om det verkligen är nåt. Fick lämna återbud för några veckor sen till ett jättekul dop men tänk om nån skulle bli sjuk av mina tårtor... *huga*

Jisses, nu är jag färdig

Svar på tråden Sockerpullornas tråd