• Hallonröd

Leta efter påskägg?

Får dina barn leta efter påskäggen med godis i?

När jag och mina bröder var små fick vi alltid leta efter våra påskägg på påskafton. Vi tyckte det var jättekul. Nu är det mina barn som får göra det och de tycker också det är roligt  

De får fråga: fågel, fisk eller mittimellan? Och så säger jag vilket det är,  plus att jag säger att det bränns när de är nära och att det blir kallt när de är långt ifrån ägget osv. Flört 

Hur gör ni? Får de leta eller får de äggen bara som vanligt...?...Flört

Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 10:51
    OBS! Behöver ju naturligtvis inte vara godis i äggen. Skrev så för att ni skulle veta vilka sorts ägg jag menade...
    För en del kanske gömmer mat-äggen också...?..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leta efter påskägg?
  • Challe N

Förra året var det så fint väder, då fick de leta ute i trädgården. Men i år blev det inne

• Hallonröd
    Challe N skrev 2008-03-22 10:23:09 följande:
    Förra året var det så fint väder, då fick de leta ute i trädgården. Men i år blev det inne
    Ja har man trädgård är det ju kul att gömma dem ute Glad
    Elli47 skrev 2008-03-22 10:23:44 följande:
    Ja, sambon gjorde varsin skattkarta åt pojkarna.
    Skattkarta är ju suveränt kul Skrattande
  • mammatalman

japp. jag gömde ute iår. la först ägget i en liten plastpåse och gömde äggen igår kväll. oppsss det blev visst godisglass. men barnen äter iallafall :)

• Pochahontas

Blev lite kombination idag, faktiskt. Jag hade gömt äggen väldigt enkelt. Lillan är ett år o sonen är nio år... Så dom kunde se dom direkt och öppna dom.
    Men sen var där en vers till sonen han fick läsa högt med lite ledtrådar, sen fick han leta ordentligt. Han fick nämligen en ny skolväska med HIF, den var lite stor att stoppa i ägget...

Mycket uppskattat!

Använd Google, för sjutton!!! www.google.se
  • Hallonröd
    mammatalman skrev 2008-03-22 10:25:16 följande:
    japp. jag gömde ute iår. la först ägget i en liten plastpåse och gömde äggen igår kväll. oppsss det blev visst godisglass. men barnen äter iallafall :)
    *hahaha*...men det tinar snart
    Pochahontas skrev 2008-03-22 10:25:27 följande:
    Blev lite kombination idag, faktiskt. Jag hade gömt äggen väldigt enkelt. Lillan är ett år o sonen är nio år... Så dom kunde se dom direkt och öppna dom. Men sen var där en vers till sonen han fick läsa högt med lite ledtrådar, sen fick han leta ordentligt. Han fick nämligen en ny skolväska med HIF, den var lite stor att stoppa i ägget...Mycket uppskattat!
    Ja jag undrade lite hur det skulle gå för lilleman, han är 2 men han fattde hur man skulle göra och hittade sitt ägg först Stora sonen tog det lite tid för men hans ägg hade jag ju gömt lite svårare också...Flört
  • chillie

Barnen här fick också leta efter sina ägg. Nackdelen är att dem vaknade redan vid 6 för att börja leta Hemlis

• Hallonröd
    chillie skrev 2008-03-22 10:29:23 följande:
    Barnen här fick också leta efter sina ägg. Nackdelen är att dem vaknade redan vid 6 för att börja leta
    *hahaha*...lite tiiidigt.... Halv 9 satte de igång mina pojkar...Flört
  • LindaJohansson81

Ja de fick leta efter ägg(tomma gula kinderägg med ledtrådar i) sedan fick de hitta det riktiga ägget! Väldans kul hade de..( den store den lille förstod nog inget) ..

Svar på tråden Leta efter påskägg?