• Hallonröd

Leta efter påskägg?

Får dina barn leta efter påskäggen med godis i?

När jag och mina bröder var små fick vi alltid leta efter våra påskägg på påskafton. Vi tyckte det var jättekul. Nu är det mina barn som får göra det och de tycker också det är roligt  

De får fråga: fågel, fisk eller mittimellan? Och så säger jag vilket det är,  plus att jag säger att det bränns när de är nära och att det blir kallt när de är långt ifrån ägget osv. Flört 

Hur gör ni? Får de leta eller får de äggen bara som vanligt...?...Flört

Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 10:51
    OBS! Behöver ju naturligtvis inte vara godis i äggen. Skrev så för att ni skulle veta vilka sorts ägg jag menade...
    För en del kanske gömmer mat-äggen också...?..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leta efter påskägg?
  • VIXIE

Här har alltid påskharen varit framme under natten och lagt ut ägg i trädgården,vilket väder det än må vara(hon var ute kl 06.10 i morseSkrattande) Haren måste vara mycket morgonpigg då ett av barnen kan vakna hur tidigt som helst. Äldsta tjejen som snart är 15 fattar ju att det inte är på riktigt och har i år infört att mamma och pappa också ska leta ägg som hon lagt ut.

Bäst var det året då vår kanin hade rymt ur sin bur och satt jämte ett påskägg när ungarna kom ut...

Måste nämna att vissa år har det varit olika saker som passar de olika baren och då varit namn på så iår var det inget namn men mellantjejen vågade inte ta ägget hon hittade för det stod Jenny på det SkrattandeSkrattande(Jenny Nystöm alltså)

Bättre lite skit i hörnerna än ett rent helvete...
  • Hallonröd
    VIXIE skrev 2008-03-22 11:10:18 följande:
    Här har alltid påskharen varit framme under natten och lagt ut ägg i trädgården,vilket väder det än må vara(hon var ute kl 06.10 i morse) Haren måste vara mycket morgonpigg då ett av barnen kan vakna hur tidigt som helst. Äldsta tjejen som snart är 15 fattar ju att det inte är på riktigt och har i år infört att mamma och pappa också ska leta ägg som hon lagt ut.Bäst var det året då vår kanin hade rymt ur sin bur och satt jämte ett påskägg när ungarna kom ut...Måste nämna att vissa år har det varit olika saker som passar de olika baren och då varit namn på så iår var det inget namn men mellantjejen vågade inte ta ägget hon hittade för det stod Jenny på det (Jenny Nystöm alltså)
    *hahahahaha*... coolt med kaninen...
  • Pillan79

Röstade ja.vi gömmer alltid min sons ägg.Han är 8 år och han tycker det är kul att leta efter det.Har vi gjort sen han var 4 år.Är en rolig tradition vi har efter frukosten

• Mirakel händer
    Camilla1974 skrev 2008-03-22 11:24:04 följande:
    Sonen fick gå ut och leta i våran trädgård efter sitt påskägg. Han hade ledtrådar efter vägen vart han skulle gå. Tills slut hittade han påskägget i en korg i en buske.
    Lägger till att det ej var godis i hans påskägg utan present kort på SF-bio som han ville ha.
  • Hallonröd
    Pillan79 skrev 2008-03-22 11:26:51 följande:
    Röstade ja.vi gömmer alltid min sons ägg.Han är 8 år och han tycker det är kul att leta efter det.Har vi gjort sen han var 4 år.Är en rolig tradition vi har efter frukosten
    Ja min äldste är 9½ och tycker fortfarande det är roligt Flört 
  • Coursell

Javisst får de leta efter ägg...det blir stora protester om jag frågar om jag inte bara kan få GE dem ägget. Helst ska det vara skattkartor och uppstyrt som bara den, men i år blev det fågel, fisk eller mittimellan.
    Här innehåller påskägg godis

• Hallonröd
    Camilla1974 skrev 2008-03-22 11:32:10 följande:
    Å min son är 13 år... å tycker om att leta efter påskägget fortfarande.
    Kul...Glad
Svar på tråden Leta efter påskägg?