• Hallonröd

Leta efter påskägg?

Får dina barn leta efter påskäggen med godis i?

När jag och mina bröder var små fick vi alltid leta efter våra påskägg på påskafton. Vi tyckte det var jättekul. Nu är det mina barn som får göra det och de tycker också det är roligt  

De får fråga: fågel, fisk eller mittimellan? Och så säger jag vilket det är,  plus att jag säger att det bränns när de är nära och att det blir kallt när de är långt ifrån ägget osv. Flört 

Hur gör ni? Får de leta eller får de äggen bara som vanligt...?...Flört

Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 10:51
    OBS! Behöver ju naturligtvis inte vara godis i äggen. Skrev så för att ni skulle veta vilka sorts ägg jag menade...
    För en del kanske gömmer mat-äggen också...?..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leta efter påskägg?
  • Torparn

Ja, yra höns var precis vad de såg ut som

Våran tomt är över 2000 kvm + att det inte finns staket till en oändlig skog runt hela huset, så lätt är det inte, haha.

Hallonröd skrev 2008-03-22 11:44:01 följande:
    *Hahahaha*....ja de tror väl inte att det ska vara lätt att hitta dem så då ser de inte utan springer omkring som yra höns istället... -D
  • Hallonröd
    Torparn skrev 2008-03-22 11:48:29 följande:
    Ja, yra höns var precis vad de såg ut som Våran tomt är över 2000 kvm + att det inte finns staket till en oändlig skog runt hela huset, så lätt är det inte, haha.
    *Hahahaha*....nä det tror jag det..... Hur lång tid tog det då innan de såg äggen?
  • Torparn

Tja, ca 15 min. sen började vi ge lite hintar om att de inte skulle leta så långt bort......

• Nettisens

Mina alla barn får leta efter påskägg! Det är tradition och ett måste!
    Barnen är 2, 10 och 15
    2-åringen får ett litet litet ägg med några få chokladgodisar i + salta pinnar.

10 och 15 åringen får 2 påskägg ( från oss + mormor) och i de är det godis och en peng.
    ( 100 kr från mig + 100 kr från mormor)

Igår var vi hos svärmor och då är ALLA barn och får leta påskägg. Jag älskar det ! Super kul ju!

• Hallonröd
    Banana82 skrev 2008-03-22 11:52:40 följande:
    *s* det gör jag och min syster ännu fastän vi är vuxna, det är inte påsk hos familjen utan äggletning
    Coolt... ...
  • Liten familj

Jag och mina systrar får fortfarande leta efter ägg i trädgården... Vi är över 20, 22 och 23 år, och har flyttat, men mamma trotsar med att det har varit en påskhare i trädgården! haha...

• Hallonröd
    Nettisens skrev 2008-03-22 11:53:59 följande:
    Mina alla barn får leta efter påskägg! Det är tradition och ett måste!Barnen är 2, 10 och 15 2-åringen får ett litet litet ägg med några få chokladgodisar i + salta pinnar.10 och 15 åringen får 2 påskägg ( från oss + mormor) och i de är det godis och en peng.( 100 kr från mig + 100 kr från mormor)Igår var vi hos svärmor och då är ALLA barn och får leta påskägg. Jag älskar det ! Super kul ju!
    Jag vill också leta.....Ledsen Flört.....men får nöja mig att kolla på mina pojkar...
  • Hallonröd
    Liten familj skrev 2008-03-22 11:56:49 följande:
    Jag och mina systrar får fortfarande leta efter ägg i trädgården... Vi är över 20, 22 och 23 år, och har flyttat, men mamma trotsar med att det har varit en påskhare i trädgården! haha...
    *Hahahahahaha*..........skitkul ju....humor
  • Bimbo Månskugga

Japp dom har letat !! funkade bäst på den äldsta som är 3år hon kunde ju leta

till den yngsta la vi ägget i nedersta kökslådan som hon ändå öppnat så fort hon för chansen =D så hon fick "hitta" hon också

• Påskharen

Ja, 4-åringen letade. På kvällen sätter han upp en strumpa där han får 1 stort ägg i. Ett enda. Efter maten får han söka efter 3 ägg vi lagt ut någonstans. Och sen får han ibland "Påsk-kasse" av farmor, mormor, gammelfarmor etc.

• mooogn

Vi har ingen trädgård utan barnen får lappar med ledtrådar och sedan springer de runt i lägenheten och letar

• Toksmulan

Japp, precis som TS beskriver gör vi. I år kunde jag o min sambo inte åka hem så vi gömde åt varandra...haha...skitkul!! (vi är 25 & 35) =)

Svar på tråden Leta efter påskägg?