• Hallonröd

Leta efter påskägg?

Får dina barn leta efter påskäggen med godis i?

När jag och mina bröder var små fick vi alltid leta efter våra påskägg på påskafton. Vi tyckte det var jättekul. Nu är det mina barn som får göra det och de tycker också det är roligt  

De får fråga: fågel, fisk eller mittimellan? Och så säger jag vilket det är,  plus att jag säger att det bränns när de är nära och att det blir kallt när de är långt ifrån ägget osv. Flört 

Hur gör ni? Får de leta eller får de äggen bara som vanligt...?...Flört

Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 10:51
    OBS! Behöver ju naturligtvis inte vara godis i äggen. Skrev så för att ni skulle veta vilka sorts ägg jag menade...
    För en del kanske gömmer mat-äggen också...?..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leta efter påskägg?
  • moonweb

Annat, vi har ingen sån tradition. Vi ger bara vanliga överraskningsägg efter maten åt dottern och eventuella andra ungar som är här då.

• moonweb
    moonweb skrev 2008-03-22 10:45:44 följande:
    Annat, vi har ingen sån tradition. Vi ger bara vanliga överraskningsägg efter maten åt dottern och eventuella andra ungar som är här då.
    Alltså chokladägg med överraskning i, såna som man köper i butiken, menar jag.
  • Hallonröd
    Tutilure skrev 2008-03-22 10:41:20 följande:
    Svarade annat eftersom de fick leta efter äggen, men det innehöll förstås inget godis.
    Ja...tänkte inte på det..behöver ju förstås inte vara godis i....skrev så bara så att folk inte skulle tro att jag menade de riktiga äggen Flört
  • Niccisen

Vi har inga barn hemma iår så vi gör inget sånt men mitt ex fick göra det när han var liten. hans pappa brukade sätta ett snöre på deras säng, sen skulle de följa snöret i hela huset och i slutet fanns det någonting åt dem. Ett år fick de nya cyklar, men då hade mitt ex lyckats förväxla snörena så han var helt förtvivlad när han fick en rosa tjejcykel *S* Lite rolig idé.

BF 5/6-08
  • Tutilure
    Hallonröd skrev 2008-03-22 10:48:10 följande:
    Ja...tänkte inte på det..behöver ju förstås inte vara godis i....skrev så bara så att folk inte skulle tro att jag menade de riktiga äggen
    Jag förstår.
  • Hallonröd
    moonweb skrev 2008-03-22 10:46:19 följande:
    Alltså chokladägg med överraskning i, såna som man köper i butiken, menar jag.
    Ja Kinderägg menar du..?...Flört
  • Scraptroll

jag gömde till min dotter på 3år...första gången hon fick leta efter sitt påskägg och för att hon skulle tycka att det var riktigt kul så hjälpte vi till fast hon fick själv hitta ägget, som förövrigt innehöll en cd + bok (Djungelboken) och lite naturgodis.

Detta är definitivt något jag tänker göra till tradition och så småningom ska jag ge henne ledtrådar till var hon kan hitta ägget

• Wilowa
    Hallonröd skrev 2008-03-22 10:52:02 följande:
    Ja jag såg din tråd...läskigt!!
    Skriv gärna något i den så att fler ser den.
Svar på tråden Leta efter påskägg?