• Hallonröd

Leta efter påskägg?

Får dina barn leta efter påskäggen med godis i?

När jag och mina bröder var små fick vi alltid leta efter våra påskägg på påskafton. Vi tyckte det var jättekul. Nu är det mina barn som får göra det och de tycker också det är roligt  

De får fråga: fågel, fisk eller mittimellan? Och så säger jag vilket det är,  plus att jag säger att det bränns när de är nära och att det blir kallt när de är långt ifrån ägget osv. Flört 

Hur gör ni? Får de leta eller får de äggen bara som vanligt...?...Flört

Motivera gärna

// Hallon är inte bara gott utan nyttigt också...
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-22 10:51
    OBS! Behöver ju naturligtvis inte vara godis i äggen. Skrev så för att ni skulle veta vilka sorts ägg jag menade...
    För en del kanske gömmer mat-äggen också...?..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Leta efter påskägg?
  • Hallonröd
    Coursell skrev 2008-03-22 11:32:46 följande:
    Javisst får de leta efter ägg...det blir stora protester om jag frågar om jag inte bara kan få GE dem ägget. Helst ska det vara skattkartor och uppstyrt som bara den, men i år blev det fågel, fisk eller mittimellan.Här innehåller påskägg godis
    Klart de ska leta...Flört
    Camilla1974 skrev 2008-03-22 11:34:34 följande:
    Japp, han gömmer även påskägg åt oss. Sonen har 13 levnadsår men fungerar som en 10 åring pga sitt handikapp.
    Ok....kul att ni också får leta...Flört
  • Torparn

Våra barn får leta efter påskägg ute i trädgården. För påskharen har problem med att ta sig in i huset

I år tyckte jag att jag gjort det lätt genom att lägga i en rabatt strax utanför verandan. Men de sprang omkring och letade igenom hela trädgården innan de såg äggen.

Barnen är 7 och 9,5 och tycker det är lika spännande än.....

• moonweb
    Hallonröd skrev 2008-03-22 10:52:48 följande:
    Ja Kinderägg menar du..?...
    Ja, kinderägg eller chokladägg av något annat märke, finns ju massor av olika sorter... disneyprinsess-ägg, byggare bob-ägg, mumin-ägg, musse pigg-ägg o.s.v.
  • Hallonröd
    moonweb skrev 2008-03-22 11:39:59 följande:
    Ja, kinderägg eller chokladägg av något annat märke, finns ju massor av olika sorter... disneyprinsess-ägg, byggare bob-ägg, mumin-ägg, musse pigg-ägg o.s.v.
    Jaha...det har jag inte sett...köper inte sådana särskilt ofta....Flört
  • Bast

Japp!
    Jag gör som små skattkartor, där den ena leder till den andra som så småningom leder till äggen. I år är första gången som sonen (2 år) ska få vara med, men han får helt enkelt haka på storasyster när hon följer ledtrådarna!
    De får ett par småsaker i äggen (studsbollar, plastdjur) och lite godis till tjejen och russin till grabben.

• moonweb
    Hallonröd skrev 2008-03-22 11:41:24 följande:
    Jaha...det har jag inte sett...köper inte sådana särskilt ofta....
    Åtminstone här i Finland finns det såna...
  • Hallonröd
    Torparn skrev 2008-03-22 11:39:24 följande:
    Våra barn får leta efter påskägg ute i trädgården. För påskharen har problem med att ta sig in i huset I år tyckte jag att jag gjort det lätt genom att lägga i en rabatt strax utanför verandan. Men de sprang omkring och letade igenom hela trädgården innan de såg äggen.Barnen är 7 och 9,5 och tycker det är lika spännande än.....
    *Hahahaha*....ja de tror väl inte att det ska vara lätt att hitta dem så då ser de inte utan springer omkring som yra höns istället... -D
  • 3barn

Våra barn har fått leta efter påsk ägg i dag (inne i huset). Precis som jag & mina syskon gjorde när vi var små

Alexandra 980514,Emelie991107,Sabina020807,Saga051230
  • Hallonröd
    moonweb skrev 2008-03-22 11:42:24 följande:
    Åtminstone här i Finland finns det såna...
    Finns säkert här också....bara det att jag inte kollar efter dem Flört Men när jag tänker efter så tror jag att jag har sett sån där Disneyprinsess-ägg nån gång iallafall...
Svar på tråden Leta efter påskägg?