• Småkottarna

Disken blir inte ren i maskinen !!

Min 2 månader gamla bänkdiskmskin har slutat diska rent. Det spelar ingen roll hur lätt smutsig disken är, den blir inte ren. Till och med flåt på en talrik som man egentligen bara kan skölja bort under kranen sitter kvar efter maskinen är färdig.

Jag har bytt från euroshoppers billigaste maskindiskmedel till Yes powerdrops och dom nya löser den inte ens upp utan den delar sig och sen ligger den kvar i grovsilen i botten på maskinen när den är klar.

Har aldrig haft diskmaskin förr så jag vet inte vad som är felet. Någon kunnig som har lust att hjälpa mig?

• Svar på tråden Disken blir inte ren i maskinen !!
  • Småkottarna

Glömde skriva innan, jag använder till och med det hårdaste programmet som egentligen är för grytor osv, för glas o tallrikar o bestick, men det hjälper inte heller.

• vadskajaghetadå

dåligt att det inte står nåt.

har du en "dyr" maskin eller köpte du en billig?

3D-ul 26 mars
  • Småkottarna
    Puss och Kram skrev 2008-03-23 15:57:36 följande:
    Sådär blev vår maskin efter 2år och felet då var programmverket, den slutade spola varmt vatten..., kan det vara ett sådant fel? Om den bara är 2månader så tycks det vara ett fall för reklamation... men kör ett programm och kolla om vattnet är varm mitt under pågånde programm.
    När jag öppnar luckan direkt efter den är klar kommer det ut massor med varmkuft och disken är skållhet så där är nog inte problemet.
  • vadskajaghetadå

är på jakt nämligen efter en bänkdiskmaskin och tänkte mig runt 3500, verkar som att de bättre ligger där.

3D-ul 26 mars
  • Småkottarna
    sannispannisen skrev 2008-03-23 15:58:10 följande:
    dåligt att det inte står nåt.har du en "dyr" maskin eller köpte du en billig?
    Nej den var dyr, dryga 5000. Digital från elektrolux.
  • vadskajaghetadå
    Småkottarna skrev 2008-03-23 15:59:26 följande:
    oj då! ja det var verkligen dyrt!
    många ligger ju runt 2500-3000

då borde den j verkligen funka bra!
    3D-ul 26 mars
  • Snorkis
    Småkottarna skrev 2008-03-23 15:56:56 följande:
    Inte? Det står ingenting alls om det på förpackningen!
    Min granne ringde dom och frågade!
  • BellaMaxi

När vår diskmaskin blir sådär så är det saltet som måste fyllas på, har du kollat det?

• Småkottarna
    sannispannisen skrev 2008-03-23 16:00:14 följande:
    oj då! ja det var verkligen dyrt!många ligger ju runt 2500-3000då borde den j verkligen funka bra!
    Ja det var det, jag föll för det digitala och jag har varit otroligt nöjd med den tills nu för någon vecka sedan då den inte längre gör rent disken.
  • Impreza

Ja, men då är det nog så att du ska ringa. Kolla kvittot och ring butiken eller en sevice, det går på garantin

Småkottarna skrev 2008-03-23 15:59:26 följande:
Svar på tråden Disken blir inte ren i maskinen !!