• Småkottarna

Disken blir inte ren i maskinen !!

Min 2 månader gamla bänkdiskmskin har slutat diska rent. Det spelar ingen roll hur lätt smutsig disken är, den blir inte ren. Till och med flåt på en talrik som man egentligen bara kan skölja bort under kranen sitter kvar efter maskinen är färdig.

Jag har bytt från euroshoppers billigaste maskindiskmedel till Yes powerdrops och dom nya löser den inte ens upp utan den delar sig och sen ligger den kvar i grovsilen i botten på maskinen när den är klar.

Har aldrig haft diskmaskin förr så jag vet inte vad som är felet. Någon kunnig som har lust att hjälpa mig?

• Svar på tråden Disken blir inte ren i maskinen !!
  • Niklas

Ja, den har också funkat bra, de går ju att dela men kulan hoppar ju ur då.. hehe. Classic går inte. Det blir inte rent och torrt som det ska men det är ju i vår maskin. :)

ludenben skrev 2008-03-24 19:32:46 följande:
    vi brukar ha dom eller finish 5in1. Men jag tycker att finishen är bättre än powerdropsen. Däremot när vi rengör använder vi de blå från yes med maskinrengöring...
  • Em00
    Suck och suck skrev 2008-03-23 22:07:47 följande:
    Alltså vi har en diskmaskin gammal som gatan, min sambo säger att fördelen iallafall är att han "fattar hur den funkar".Och RÄTT VAD DET ÄR, så tvättar den inte rent, mellan varven."Fixa diskmaskinen!" säger jag.Han:*brukar byta ut någon jädra kudde (stor som en sockerbit), som jag inte fattar vad det är för något *ta ut propellern och ta bort om riskorn fastnat i något vattenspruthål ("Bulgur" är förädisk. Den har precis rätt storlek.)*Idag har han limmat några muttrar som satt lösaJag är FRUKTANSVÄRT trött på vår ANTIKA diskmaskin!!!Jag LOVAR, INGEN på hela forumet har en så uråldrig diskmaskin. Tur att man har en händig karl iallafall.
    Hm, vi har en diskmaskin som är 70-talsgrön..
    misstänker den är från dess nångång.. =P
  • ludenben

va???? och den funkar??

Em00 skrev 2008-03-25 01:17:24 följande:
    m, vi har en diskmaskin som är 70-talsgrön..misstänker den är från dess nångång.. =P
  • Suck och suck

Jag tror att våran maskin kan vara från detta årtionde också Em00.
    Just nu så står den där och demonstrerar genom att vara totalt kaputt. Pumpen VAR SÖNDER, nu!!
    Och sambon ger sig på att jaga en ny pump!!
    Alltså jag HATAR det där gamla skrället.
    Den står där och hånflinar åt mig nu.

Hellre diskar jag själv. Det är det jag gör nu. Det är bara en vanesak.
    Nu vet jag att jag/vi inte får i mig massa obortdiskat diskmedel.

"nä, men den diskar bra" sa samon igår.

Ja, ja. Vet ni hur det där djävla skrället LÅTER förresten??
    DUNK-DUNK-DUNK!! för att propellern har fått fnatt. (den slår inte emot något, Den vill bara visa att den lever?)

• Niklas

hastakvasta: Skaffa en ny maskin då. Skit i gubben. :)

• Suck och suck

Tror att det snart blir en artikel om det här skrället till diskmaskin? (skriver kåserier och artiklar på nätet emellanåt)

• Rauur
    Snorkis skrev 2008-03-23 15:56:19 följande:
    Yes power drops ska inte användas i bänkdiskmaskin! Detta enligt tillverkaren av Yes! Den hinner inte lösas upp och få effekt...
    Vi har yes powerdrops och vi har en bänkdiskmaskin, funkar utmärkt.
  • Suck och suck

Nä, det blir för dyrt. Hellre diska för hand.

• Suck och suck

Om han garanterar att det BLIR RENT, så kommer jag nog slött lägga i disken i den sen iallafall. Det tror jag nog.

• Suck och suck

Eller så diskar jag för hand.

Svar på tråden Disken blir inte ren i maskinen !!