Inlägg från: dottermorochmormor |Visa alla inlägg
  • dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Gokoglan skrev 2008-03-29 15:32:31 följande:
    Lost in universe skrev 2008-03-29 12:54:01 följande:
    Håller med!klarar man inte av att grannarna kan fira till det nån gång så kan man nog bosätta sig där man minst utsätter sig för sådant!Alla har väl en rätt att få svira till det i sin egen bostad !typiskt svenne beteende alltså!lugn o ro dygnet runt o gud vete om de råkar ha lite kul....
    Typiskt "svennebeteende"?!?
    Nog har man hört mycket, men det där var nog det sjukaste jag hört!
  • dottermorochmormor
    mintchocolate skrev 2008-03-29 19:50:43 följande:
    Jag tycker också att du låter väldigt arg Ina. Varför bemöta inläggen emd sådan ilska och kalla folk idioter?
    Förmodligen av den enkla anledningen att jag stör mig enormt på att när jag klagar på att mina grannar av snålhet (??) väljer att ha en fest hemma, när dom kan ha den i en lämplig lokal, får veta att det är ett jävla "svennebeteende", att jag förmodas vara bitter och bara har tråkigt i mitt liv, att jag inte unnar någon annan att ha roligt.....Att jag borde stoppa in öronproppar i öronen på mig och min familj eller ännuhellre bosätta mig mitt i en enslig skog.

Jag är helt säker på att resonemangen i den här tråden gäller till den dag då dom som skrivit drabbas själva.

Eftersom ingen av er vet det minsta om mig och mítt liv, hur min boendesituation ser ut.
    Till exempel; vart skrev jag att det var en engångssituation??

Nåja, jag är varken bitter eller klagar på mina grannar, även om det finns tillfällen då jag säkert borde göra det. Jag har en hög toleransnivå när det gäller mina grannar. Sånt är inget någon av er kan veta, och det förstår jag.
    Men varför utgår alla från att jag ständigt gnäller på grannarna, att jag inte unnar någon att ha något roligt runt omkring mig??
  • dottermorochmormor

Kristin24 skrev 2008-03-29 19:56:45 följande:

Håller med Macchiato, bara att plinga på och be dom sänka lite, de kan ju få spela musik men inte på högsta volym. När vi hade 30 årsfest för en vän så pingade jag på hos grannarna med småbarn och bad dom att komma ner om vi väsnades för mkt, är ju inte helt lätt att märka det själv när man festar och har kul.Slutade do vid 00.00 då som stod på lappen?
    Sista gången jag tittade på klockan var 01.15, då höll dom fortfarande på, men i något lägre volym. Jag lyckades somna, och det gjorde vår son också, 4 timmar senare än han brukar somna....
    Men va fan, lite får han ju tåla, grannarna hade ju fest!
  • dottermorochmormor
    Gokoglan skrev 2008-03-30 14:59:27 följande:
    Jag bor också i ett höghus fullt av barnfamiljer och äldre, undgdomar osvVi har en mkt bra sämjan här!Inte klagomurar som klagar på minsta lilla så fort någon råkar ha på fredag el lördag en liten fest!Det tillhör ju livet!!!Ska man springa runt och sura över sånt så mår man nog inte bra!Kanske du inte har själv några fester? el etc? kanske du har inte så stort social liv så man trivs att ha kul i varandras sällskap !Vi grillar här tillsammans..med musik på kvällarna..vi ses alla grannar ute på gården med barn och hundar på kaffe och etc vi har studsmatta till barn & ungdomarna och stor pool vid varmare väder för alla att bada och sköta om och oftast spelas det god musik var kväll här!ALLA är välkomna!Livet är mer än gnällas och vara avundsjuka!Bjud på dig själv, lev lite och ha kul!det vinner du själv på samt dina barn som får mer glädje i livet!!Gå ut och bjud på dig.-)))
    Good for you!!

Själv spenderar jag livet med att sura, har inga vänner, ogillar människor som har trevligt och roligt i livet och mina barns liv förstör jag så gott jag kan genom att bara sitta på mitt arsle och vara sur och avundsjuk på allt och alla.........ja, åtminstone om man tror dig, och du känner mig ju sååååååå bra!
  • dottermorochmormor
    mirre2 skrev 2008-03-31 11:47:52 följande:
    ja va ska man säga mina barn sover fast de skulle vara dunka dunka hela natten lång Säger som många andra här tur att du inte e min granneMin granne klagade en helg när klockan va 21.30 eller rättare sakt hon klagade inte på mig utan min kompis som va ute o rökte hon skrek för fulla muggar att vi skulle hålla tjäften stängda o sänka jävla musik helvetet för hennes SMÅ BARN skulle sova hennes ungar är 113år & 11år små barn ja visst! Hon kunde inte ens säga de till mig hmm konstiga typerhon skrek och gnällde och mina små sov som prinsessor
    Om din granne klagade på dig EN gång så är hon en värre granne än vad jag är, för jag har ALDRIG klagat på mina grannar, trots att jag varit med om det mesta. I fredags klagade jag HÄR, på familjeliv, och för det har jag blivit klassad som jordes sämsta granne?!

Jag skulle vilja säga så här; det är nog JAG som ska vara glad över att ingen av ER är MINA grannar!
  • dottermorochmormor
    Enira skrev 2008-03-31 12:15:52 följande:
    TS. Jag tycker du ska ta och tagga ner lite, vi har alla ett jobb, jag jobbar själv 8 timmar om dagen 7 dagar i veckan 365 dagar om året. Jag lider av migrän och behöver varva ner när jag kommer hem från jobbet.Men fixar jag en fest åt min famij så ska det vara godkännt av mina grannar precis lika självklart är det att jag inte klagar på mina grannar om dem har fet eller vad som helst.
    Och du "vet" förståss att jag klagar på ALLA fester och precis VAD SOM HELST
  • dottermorochmormor
    Flamma skrev 2008-03-31 12:59:28 följande:
    Får bara hoppas att ni som inte tål en enda fest, inte heller har något att fira sent på kvällen Jag menar, visst, varenda helg är inte okej med fest, men nångång i bland kan väl inte vara hela världen? Nån gång kanske det är eran tur att fylla 25, ta studenten, fira nyår m.m.m.
    Förmodligen kommer även jag att ha anledning att fira något någongång framöver, trots att jag är en riktigt bitter och sur människa. Men när den dagen infinner sig kommer jag att hyra en lämplig lokal, mest för att få en trevlig fest själv, men lika mycket för att skona mina grannar och deras barn från eventuellt oväsen. Så jäkla svårt är det inte serdu!
  • dottermorochmormor
    Enira skrev 2008-03-31 16:05:14 följande:
    Min kommentar var för ditt inlägg och att du klagade på dina grannar nu , det var det jag kommenterade. Jag berättade om min fest för min pappa i sommras som ett exempel. Hade du kommit och klagat då hade jag bett dig fara och flyga.OBS för att festen var viktigt för mig , det var min pappas 50-års dag.Fattar du påengen med mitt inlägg?
    Ja, jag fattar påängen i ditt inlägg.
    Fattar DU påängen med att hyra en lokal om man bor i FLERFAMILJSHUS, dvs lägenhet, när man ska hålla en stor fest?!
    Är det överhuvudtaget NÅGON som fattar pOängen med att vara smart nog att ta den hänsynen till sina grannar???
  • dottermorochmormor
    mintchocolate skrev 2008-03-31 16:10:20 följande:
    Det ser du väl, du har ju fått en del svar där folk håller emd dig.
    Ja, det har jag sett och det glädjer mig mycket att det finns en och annan som håller med.
  • dottermorochmormor

Du där skrev 2008-03-31 16:10:21 följande:

Hade det varit till klockan 02.00 en tisdag kan jag föstå det men en fredag....!Jag tycker det var schysst att meddela och inte hålla på längre än till klockan 00:00.Nästa gång är det kanske du som vill ha fest.
    JAAA, jag kommer förmodligen att ha någon fest framöver, och nu skriver jag bara det här EN gång till:

Har jag någongång någon fest framöver, kommer jag att hyra en lämplig lokal, i synnerhet om jag vet med mig att det riskerar bli en fest då mina grannar kan bli störda! Jag tycker det hör till vanligt hyfs.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!