Inlägg från: dottermorochmormor |Visa alla inlägg
  • dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Enira skrev 2008-03-31 17:28:49 följande:
    Mördar dem folk som klagar???
    Det hoppas jag inte, men säker kan man inte vara.
    Det har ju hänt, händer och kommer säkert att hända igen.
  • dottermorochmormor

Earth Angel skrev 2008-03-31 17:26:18 följande:

Har bott i lägenhet hela livet. Jag tycker såhär; bor man i lägenhet så får man acceptera att andra människor inte lever exakt som man själv. Att andra kanske har fest när man själv har arbetat en hel dag och bara vill vila. Att andra människor kan låta när man själv vill ha total tystnad. Men det är orimligt att kräva att andra människor ska efterleva ens eget levnadssätt om man valt att bo så pass nära andra människor. Varför kan du inte välja ett annat boende då?Om inte ett radhus eller hus, så byt till en lägenhet där du bor högst upp då om du inte klarar av att höra andra människor. Jag tycker det är rätt småsint att gnälla över att några grannar har en fest en fredag (som dom dessutom satt upp en lapp om). Är skillnad om det är grannar som lever f*n om och om igen och på alla möjliga omöjliga och möjliga tider. Kanske har du själv TS också bidragit till ljud som stör andra grannar bara det att du själv inte tänkt det? Du har en treåring t ex skriver du; och jag vet med mig att småbarn i samma hus som en själv låter. Det går inte att komma ifrån. Och man är aldrig helt perfekt själv.
    Jag har aldrig ens varit i närheten av att påstå att jag är perfekt.

Ja, min treåring låter säkert. Det gör mina övriga grannars barn också. Men nu pratar vi inte om barn som stör, utan vuxna som har fest med musik så hög att du som granne inte ens hör din egen tv....skillnad?? Hmmm, ja, eller hur? Det måste du ju ändå hålla med om.

Håll dig till ämnet snälla du!
  • dottermorochmormor
    Enira skrev 2008-03-31 17:39:17 följande:
    Vem har snackat om fyllefest, läs inlägget innan du skriver en massa onödiga saker.
    Enligt sed kan man inte skåla i Coca-cola
    *skrattar högt*
    Det beror ju lite på vilka seder man väljer att ha, eller hur?!

Själv skulle jag aldrig komma på tanken att dricka alkohol på ett barns födelsedag, men varför jag inte skulle göra det är en helt annan sak som hör hemma i en helt annan tråd.
  • dottermorochmormor
    mintchocolate skrev 2008-03-31 17:44:10 följande:
    Nu frågade jag i och för sig allmänt, så det var inte riktigt till dig personligen.Jag ville veta eftersom jag och mina vänner inte dricker alkohol och riskerar därför aldrig att bli fulla, tappa omdömet och skrika som vildar. Hög musik har jag aldrig på, men som sagt, är vi många, hörs ju säkert pratet.jag vet att folk jobbar helg, jag har själv gjort det, men någon gång måste man få låta lite mer och då är det mer accepterat på helgerna.
    Nä, du frågade inte mig personligen, men när jag svarar kan jag ju bara svara för mig själv....eller hur?
  • dottermorochmormor

santos deluxe skrev 2008-03-31 17:46:46 följande:

Alla kan ju inte sluta sina liv pga någon i huset har ont i huvudet. Vi hde fest en gång och vår granne ringde på och frågade om vi kunde sänka lite, vi sänkte men jag skulle aldrig slutat festen pga en grannes huvudvärk.Det är så det är att bo i lägenhet, pallar man inte trycket kan man ju alltid köpa hus, då slipper man dunkiga grannar. Annars känns det som att det bara är att bit i äpplet..
    Som sagt - köper du ett hus åt mig då??? För själv har jag tyvärr inte råd serdu.
  • dottermorochmormor

Earth Angel skrev 2008-03-31 18:11:37 följande:

Sedan är det orimligt att tro att man "aldrig får störa sina grannar"; självklart kan folk bli störda av allting. Som jag skrev kan jag bli väldigt störd av när mina grannars barn leker, speciellt när jag har migrän och har arbetat 11 h i sträck som jag gjorde förrut; men verkar det rimligt då att dom inte skulle få leka så att jag får lugn och ro och inte blir störd?Jag bor i en lägenhet med en välkänd värd (Svenska Bostäder) och så här skriver dom bl a ang. att bo i lägenheten och störningar"Du som bor i flerfamiljshus har kanske grannar över dig, under dig och på sidorna. Att bo så kräver en hel del, både hänsyn och tolerans för andras sätt att leva. Tyvärr kan man inte räkna med att det är helt störningsfritt i ett hus där många människor ska äta, sova, leva och bo. Småbarn låter, vattenledningar brusar, tv-apparater kan höras, cigarettrök luktar. Vissa irritationsmoment får man helt enkelt lära sig att leva med, de ingår i boendeformerna"Earth Angel skrev 2008-03-31 18:06:37 följande:
    Själv har jag mig veterligen inte klagat på en endaste av de saker du räknar upp. Jag har till och med skrivit några gånger att jag trivs med att höra mina grannar, att det för mig är en sorts trygghet att höra att det bor människor omkring mig.Det jag klagade på var att att det var fest och att jag inte hörde min egen tv.

Ska det vara så förbaskat svårt att hålla isär saker och ting?!
  • dottermorochmormor

Earth Angel skrev 2008-03-31 18:31:12 följande:

Du såg inte att det jag skrev där hade jag svarat någon annan och inte till dig? (finns fler personer i tråden ser du) Och att det var appropå att personen ifråga skrivit "man får ALDRIG störa sina grannar".
    Ja, det var ju inte meningen att skriva något i min egen tråd. Sorry. Ska inte upprepas.
  • dottermorochmormor

Earth Angel skrev 2008-03-31 18:50:24 följande:

Ärligt talat; vad är det med attityden? Det väl inte mitt fel att du skrev ett halvotrevligt inlägg till mig när det jag skrivit var riktat till någon annan?
    Du läser och lägger in dina egna känslor i det du läser, jag var varken otrevlig eller hade avsikt att vara otrevlig. Jag vet att det är ganska vanligt att missförstå och misstolka saker som skrivs både i inlägg på forum, via mejl, på Msn och sms. Det är inte alla som använder sig av smilysar....jag är en av dom. Förmodligen borde jag kanske börja använda dom då och då.

Däremot förstår jag inte på vilket sätt jag var otrevlig, på mer än att jag använde mig av ironi och återigen inte använde en smily för att understryka den, för mig kanske jag ska tillägga, tydliga ironin.

Men okej, säger sorry igen och gör en för att visa att jag inte är otrevlig.
  • dottermorochmormor
    ladydahmer skrev 2008-03-31 18:53:31 följande:
    wow. vilken otroligt trist och jobbig granne du måste vara TS, som inte kan unna dina grannar en fest på en HELGDAG. har du inget eget umgänge eller egna vänner? utgår från att du ALDRIG har fest hemma. de var t.o.m så omtänksamma att de varnade först, det skulle jag aldrig avkräva från mina grannar ens. nej vill man inte bli störd så ska man flytta ut i skogen tycker jag.
    Jaha? Och varför utgår du från det då?
  • dottermorochmormor
    mintchocolate skrev 2008-03-31 19:18:32 följande:
    TSI din summering av tråden glömmer du de som är på din sida. Tycker nog det är hälften hälften, så att nästan alla tycker det är helt okej att störa sina grannar har du tolkat helt fel.
    Ja, det har du rätt i, jag glömde dom som håller med i resonemanget jag fört.
    För mig är det skrämmande många som tycker det är okej att störa grannarna med en fest, i en perfekt värld hade många fler varit villiga att ta den hänsynen jag efterlyser, genom att hyra en lokal att festa i.
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!