• dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Jag jobbar på industri, ett stressigt intensivt jobb, där jag står i 7,5 effektiv timme vid ett löpande band. Dålig luft, varmt, tungt och som sagt stressigt.

Igår satt en lapp på väggen i trapphuset där jag bor.
    "Fredag kväll kommer vi att ha födelsedagsfest som kommer att sträcka sig till 00.00"

Jag slutade jobbet klockan 19 ikväll. En helt hysteriskt kaotisk arbetsdag, där allt som kan självklart har gått åt helvete hela dagen, var till ända och huvudvärken hotar spränga mitt huvud i småbitar.

Kommer hem och efter en lugn halvtimme öser grannarna på med musik. Vi hör inte ens vår egen tv om vi inte har den på riktigt hög volym. Det värsta är att detta som sagt ska pågå till tolv i natt. Jag vill ha lite lugn och ro efter en hetsig arbetsdag. Jag har spenderat 8,5 timme på en arbetsplats där man inte kommer ifrån oljud.....

Är det för mycket begärt att få lugn och ro i sitt eget hem?!
    Jag skiter i att dom satt upp en lapp och förvarnat för festen, man kan HYRA EN LOKAL!!!! om man ska ha fest.

Fan fan fan fan...........

Kommer hem

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:03
    Okej, kanske läge att summera lite då.

1. Jag är en riktigt bitter "svenne", som aldrig har haft en egen fest och som inte vill att någon annan har någon heller. Mitt mission i livet är att göra det så surt för alla andra, i synnerhet mina grannar, som möjligt.

2. Jag borde bo i en stuga mitt i skogen.

3. Många är glada att dom inte bor granne med mig, trots att det enda stället jag klagade på var här på Fl.

4. Bor man i flerfamiljshus ska man minsann tåla att grannarna har fest på helgerna, alldeles oavsett att man bor i ett hus med 28 lägenheter som alltså rent teoretiskt skulle kunna betyda att det var fest här 28 dagar/månad. Då skulle alla ha EN fest var, och DET måste man ju få ha!!

5. Blir jag störd, vilket jag inte har rätt att bli, kan jag ju alltid dela ut öronproppar till familjemedlemmarna och låta grannarna festa så länge dom önskar, för fest DET måste man ju få ha - alldeles oavsett!

6. Mina barn stör säkert grannarna, alltså får dom spela så hög musik att jag upplever det som att jag sitter i deras högtalare och vibrerar.

7. Man ska absolut inte hyra en lokal när man ska hålla fest. I alla fall inte för den goda saken att man låter bli att störa en himla massa människors skull.

8. Att klaga på ett forum, där själva inriktiningen är "irriterande" är något utav det dummaste man kan göra, i synnerhet när man inte har något att klaga över egentligen. Ungefär som jag.

9. Det här med störningsjourer kan man lägga ner, finns ingen anlening att det finns om man ändå inte bör använda sig av dom när man känner att man har fog för det.

Det är skrämmande många som tycker att det inte finns någon anledning att ta någon större hänsyn till sina grannar.
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att plåga mina grannar med den volymen jag själv fick utstå i fredags. Men för de flesta som skrivit i den här tråden verkar det vara mer eller mindre självklart att det är okej.
    Några har skrivit att dom är glada att jag inte är deras granne - ärligt talat är nog jag ännu gladare över att inte behöva bo granne med dessa människor som tycks leva i en total avsaknad av hyfs och hänsyn.

Bortsett från festen i fredags tycker jag att mina grannar är helt okej. Trots att jag hör dom dygnet runt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:32
    Glömde ju dom som glatt mig med att hålla med i resonemanget.....
    ER skulle jag gärna ha som grannar!

• Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!
  • hallonsoda0

Jag förstår dig helt och hållet alltså..Vår granne har fest jäkligt ofta och när han och hans fjortiskompisar spelar musik och brölar så låter det som att de sitter i vårt sovrum eller på vår balkong. Senast detta hände skulle jag upp 05.15 dan efter, jag gick upp och sa till och då dämpade de sig en stund men fortsatte att spela till typ 03.00. Vad jag vet ska man väl inte vara högljudd efter kl. 22.00 när man bor i hyresrätt, även om man satt upp lapp i trapphuset. Tycker precis osm ts att man kan hyra lokal om man ska spela hög musik sent på kvällen. Är det så jäkla konstigt?

Och till alla som säger att ts ska tåla det eftersom att hon bor i flerfamiljshus...de som spelar hög musik ska inte bry sig om att det bor fler där då eller?

• negro
    dottermorochmormor skrev 2008-03-29 19:20:56 följande:
    Ja, för inte ska grannar behöva ta hänsyn. DET finns ju ingen anledning till alls!!!Såklart ska jag behöva sitta i en stuga i skogen...självklart!!Och JAG var självklart den enda i vårt 11 vånings hyreshus som tyckte att jag åtminstone skulle kunna få höra min egen tv en fredagskväll.Ditt resonemang håller till den dagen du själv sitter där så jag lägger ingen större vikt vid ditt korkade inlägg.
    Bor man i flerfamiljshus så får man faktiskt acceptera att ens grannar festar eller lever om ibland, tål man inte det ja då är det läge att flytta tycker jag.

Det finns säkert många som tycker skrikande ungar är det värsta som finns, däribland jag men bor man i flerfamiljshus så får man ändå acceptera att de lever rövare, kan man inte det ja då får man kanske lov att flytta.

En billigare lösning för dig är att köpa ett par hörselskydd eller öronproppar då slipper du flytta
  • MissWhiskey

Men det som folk inte fattar här är ju att våra små ej ska bli lidande. En 3 åring ska väl för fan kunna få sova och inte vara orolig

Mamma till Casper och Sophi
  • negro
    dottermorochmormor skrev 2008-03-29 19:40:57 följande:
    Ja, som sagt, SJÄLVKLART är jag överkänslig och grannen från hell....en riktig gnällkärring mao....
    ärligt talat så får man faktiskt den uppfattningen när man läser dina inlägg
  • DropDeadUgly

Hörselskydd/öronproppar? Tror du på fullaste allvar att det hjälper det allra minsta? Dels hörs musiken igenom, spelar ingen roll vilka hörselskydd du använder sen känner man ju musiken i kroppen.

• dottermorochmormor
    mintchocolate skrev 2008-03-29 19:50:43 följande:
    Jag tycker också att du låter väldigt arg Ina. Varför bemöta inläggen emd sådan ilska och kalla folk idioter?
    Förmodligen av den enkla anledningen att jag stör mig enormt på att när jag klagar på att mina grannar av snålhet (??) väljer att ha en fest hemma, när dom kan ha den i en lämplig lokal, får veta att det är ett jävla "svennebeteende", att jag förmodas vara bitter och bara har tråkigt i mitt liv, att jag inte unnar någon annan att ha roligt.....Att jag borde stoppa in öronproppar i öronen på mig och min familj eller ännuhellre bosätta mig mitt i en enslig skog.

Jag är helt säker på att resonemangen i den här tråden gäller till den dag då dom som skrivit drabbas själva.

Eftersom ingen av er vet det minsta om mig och mítt liv, hur min boendesituation ser ut.
    Till exempel; vart skrev jag att det var en engångssituation??

Nåja, jag är varken bitter eller klagar på mina grannar, även om det finns tillfällen då jag säkert borde göra det. Jag har en hög toleransnivå när det gäller mina grannar. Sånt är inget någon av er kan veta, och det förstår jag.
    Men varför utgår alla från att jag ständigt gnäller på grannarna, att jag inte unnar någon att ha något roligt runt omkring mig??
  • negro
    DropDeadUgly skrev 2008-03-29 20:07:03 följande:
    Hörselskydd/öronproppar? Tror du på fullaste allvar att det hjälper det allra minsta? Dels hörs musiken igenom, spelar ingen roll vilka hörselskydd du använder sen känner man ju musiken i kroppen.
    Kör med både öronproppar och hörselskydd då så dämpar det ännu mer

Skämt å sido så ska man inte behöva ha öronproppar eller hörselskydd på sig i bostaden tvingas man till det är det orimligt hög ljudnivå hos grannen men ärligt talat hur ofta är det så, inte speciellt ofta skulle jag vilja påstå.
  • DropDeadUgly

Kanske du har det så där du bor, men alla har det inte så. Många av oss har väldigt hänsynslösa grannar och det är fruktansvärt jobbigt och tärande. Det tar så mycket energi som man hade kunnat använda till nå't bättre.

• ciccielv

TS jag håller med dig.vi har haft sådana idioter till grannarSkrikandesde hade fester 1-3 gånger i veckan.deras fester höll på i både 5 och 12 timmar.jag ringde hyresgästföreningen då v inte hade nån störningstjour.även hyresvärden ringde vi.till slut blev packet vräkta.

nu bor vi i ett annat område där vi har haft grannar som har användt trapphuset till telefonkiosk varje nattSkrikandes.de har ringt hem över datorn ute i trappen nästan varje natt.de flyttade som tur var.nu har vi fårr nya grannar som hade en jävla inflyttningsfest.de satte upp en lapp om att de skulle ha en LITEN fest.men den festen blev den värsta jag har skådat.flera grannar ringde securitas o polisen som fick slänga ut folket och avbryta festen.de hade förlolämpat grannar,slängt ner skit på ens tomt samt innegården.

så jag förstår ts när hon vill ha en LUGN kväll utan OVÄSEN!

• dottermorochmormor

Kristin24 skrev 2008-03-29 19:56:45 följande:

Håller med Macchiato, bara att plinga på och be dom sänka lite, de kan ju få spela musik men inte på högsta volym. När vi hade 30 årsfest för en vän så pingade jag på hos grannarna med småbarn och bad dom att komma ner om vi väsnades för mkt, är ju inte helt lätt att märka det själv när man festar och har kul.Slutade do vid 00.00 då som stod på lappen?
    Sista gången jag tittade på klockan var 01.15, då höll dom fortfarande på, men i något lägre volym. Jag lyckades somna, och det gjorde vår son också, 4 timmar senare än han brukar somna....
    Men va fan, lite får han ju tåla, grannarna hade ju fest!
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!