• dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Jag jobbar på industri, ett stressigt intensivt jobb, där jag står i 7,5 effektiv timme vid ett löpande band. Dålig luft, varmt, tungt och som sagt stressigt.

Igår satt en lapp på väggen i trapphuset där jag bor.
    "Fredag kväll kommer vi att ha födelsedagsfest som kommer att sträcka sig till 00.00"

Jag slutade jobbet klockan 19 ikväll. En helt hysteriskt kaotisk arbetsdag, där allt som kan självklart har gått åt helvete hela dagen, var till ända och huvudvärken hotar spränga mitt huvud i småbitar.

Kommer hem och efter en lugn halvtimme öser grannarna på med musik. Vi hör inte ens vår egen tv om vi inte har den på riktigt hög volym. Det värsta är att detta som sagt ska pågå till tolv i natt. Jag vill ha lite lugn och ro efter en hetsig arbetsdag. Jag har spenderat 8,5 timme på en arbetsplats där man inte kommer ifrån oljud.....

Är det för mycket begärt att få lugn och ro i sitt eget hem?!
    Jag skiter i att dom satt upp en lapp och förvarnat för festen, man kan HYRA EN LOKAL!!!! om man ska ha fest.

Fan fan fan fan...........

Kommer hem

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:03
    Okej, kanske läge att summera lite då.

1. Jag är en riktigt bitter "svenne", som aldrig har haft en egen fest och som inte vill att någon annan har någon heller. Mitt mission i livet är att göra det så surt för alla andra, i synnerhet mina grannar, som möjligt.

2. Jag borde bo i en stuga mitt i skogen.

3. Många är glada att dom inte bor granne med mig, trots att det enda stället jag klagade på var här på Fl.

4. Bor man i flerfamiljshus ska man minsann tåla att grannarna har fest på helgerna, alldeles oavsett att man bor i ett hus med 28 lägenheter som alltså rent teoretiskt skulle kunna betyda att det var fest här 28 dagar/månad. Då skulle alla ha EN fest var, och DET måste man ju få ha!!

5. Blir jag störd, vilket jag inte har rätt att bli, kan jag ju alltid dela ut öronproppar till familjemedlemmarna och låta grannarna festa så länge dom önskar, för fest DET måste man ju få ha - alldeles oavsett!

6. Mina barn stör säkert grannarna, alltså får dom spela så hög musik att jag upplever det som att jag sitter i deras högtalare och vibrerar.

7. Man ska absolut inte hyra en lokal när man ska hålla fest. I alla fall inte för den goda saken att man låter bli att störa en himla massa människors skull.

8. Att klaga på ett forum, där själva inriktiningen är "irriterande" är något utav det dummaste man kan göra, i synnerhet när man inte har något att klaga över egentligen. Ungefär som jag.

9. Det här med störningsjourer kan man lägga ner, finns ingen anlening att det finns om man ändå inte bör använda sig av dom när man känner att man har fog för det.

Det är skrämmande många som tycker att det inte finns någon anledning att ta någon större hänsyn till sina grannar.
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att plåga mina grannar med den volymen jag själv fick utstå i fredags. Men för de flesta som skrivit i den här tråden verkar det vara mer eller mindre självklart att det är okej.
    Några har skrivit att dom är glada att jag inte är deras granne - ärligt talat är nog jag ännu gladare över att inte behöva bo granne med dessa människor som tycks leva i en total avsaknad av hyfs och hänsyn.

Bortsett från festen i fredags tycker jag att mina grannar är helt okej. Trots att jag hör dom dygnet runt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:32
    Glömde ju dom som glatt mig med att hålla med i resonemanget.....
    ER skulle jag gärna ha som grannar!

• Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!
  • cissi24

Tycker det är helt okej så länge det är fest varje helg.
    En helg någon gång skulle jag inte ha något emot.

• tii

Jag var med om det nu i helgen också, fast min granne har fest VARJE helg. Det är väldigt lyhört här, och jag har jobbat 6 dagar den här veckan över 40 timmar, pga att det är så många sjuka på mitt jobb. Jag skulle upp klockan 7 igår (lördag) Det lät som att det var 30 pers i lägenheten, dom sjöng, skrek, sprang i trappan och livade som fan. Vid halvtolv gick jag in och sa till dom att dom fick dämpa sig lite. Det lovade hon o göra, och var lite lugnare i fem minuter. Sedan var det lika högt igen. Kvart över tolv gick dom.
    Vid 3 vaknade jag av att dom hade efterfest.

Jag var sjukt trött hela dagen igår på jobbet, och igårkväll hade hon fest IGEN (nästan lika livat). Jag skulle upp och jobba idag med. När dom gick vid halvett, så la jag in en lapp i brevinkastet.

Jag skrev att det finns folk som faktisk jobbar även på helgerna, och att det hade varit fest två dar i rad nu, och högljutt trots att vi sagt till, så blir det inte lugnare efter 23 framöver så kommer jag ringa hyresvärden. Visst får dom låta, men man behöver inte skrika och gapa och ha musiken på hur högt som helst, och dessutom skrika o trapphuset.

Jag hoppas hon fattar denna gången, men jag tycker man ska "varna" innan man kontaktar hyresvärden/störningsjouren.

• Eelle

Ring securitas, jag hade skitit i lappen man måste få lite lugn och ro ändå sent på kvällen, de har inte rätt att spela så hög musik så sent.

• dottermorochmormor
    Gokoglan skrev 2008-03-30 14:59:27 följande:
    Jag bor också i ett höghus fullt av barnfamiljer och äldre, undgdomar osvVi har en mkt bra sämjan här!Inte klagomurar som klagar på minsta lilla så fort någon råkar ha på fredag el lördag en liten fest!Det tillhör ju livet!!!Ska man springa runt och sura över sånt så mår man nog inte bra!Kanske du inte har själv några fester? el etc? kanske du har inte så stort social liv så man trivs att ha kul i varandras sällskap !Vi grillar här tillsammans..med musik på kvällarna..vi ses alla grannar ute på gården med barn och hundar på kaffe och etc vi har studsmatta till barn & ungdomarna och stor pool vid varmare väder för alla att bada och sköta om och oftast spelas det god musik var kväll här!ALLA är välkomna!Livet är mer än gnällas och vara avundsjuka!Bjud på dig själv, lev lite och ha kul!det vinner du själv på samt dina barn som får mer glädje i livet!!Gå ut och bjud på dig.-)))
    Good for you!!

Själv spenderar jag livet med att sura, har inga vänner, ogillar människor som har trevligt och roligt i livet och mina barns liv förstör jag så gott jag kan genom att bara sitta på mitt arsle och vara sur och avundsjuk på allt och alla.........ja, åtminstone om man tror dig, och du känner mig ju sååååååå bra!
  • Flamma

Visst, jag tycker det är jäkligt irriterande när det skorrar i väggarna, men en vacker dag är det jag som har fest Överlag är det inte mycket festande där jag bor, men ibland dunkar det på rejält. Däremot är det ingen som klagar på någon! För tillfället verkar det bara bo bra folk här =)

• mirre2

ja va ska man säga mina barn sover fast de skulle vara dunka dunka hela natten lång
    Säger som många andra här tur att du inte e min granne
    Min granne klagade en helg när klockan va 21.30 eller rättare sakt hon klagade inte på mig utan min kompis som va ute o rökte hon skrek för fulla muggar att vi skulle hålla tjäften stängda o sänka jävla musik helvetet för hennes SMÅ BARN skulle sova hennes ungar är 113år & 11år små barn ja visst! Hon kunde inte ens säga de till mig hmm konstiga typer
    hon skrek och gnällde och mina små sov som prinsessor

• mirre2

13år ska de stå och inte 113år haha

• Soul

Vi har tydliga regler i vår förening. Man får ha hur många fester man vill, men efter kl 21.00 ska det vara så pass tyst att grannarna inte störs. Det gäller musik, diskussioner, tvättmaskiner, etc. Gillar inte alls snacket om att är det bara någon gång ibland är det ok eller att det är ok om man sätter upp en lapp. Om alla i huset har en fest "någon gång ibland" som stör så blir det flera gånger i veckan om man slår ihop det. Nej, kan man inte hålla ljudnivån på en sådan nivå att grannarna inte störs så får man hyra en lokal istället. Mina barn måste få kunna sova på kvällen/natten utan att störas av hög musik och oväsen från grannarna. Att bo i ett flerfamiljshus innebär att man måste visa hänsyn till sina grannar.

Sen tycker jag man ska prata med grannarna själv innan man ringer störningsjouren eller hyresvärden. Min sambo var själv nere och sa till en granne för några veckor sedan som spelade musik mitt i natten. Han hade inte fattat att det lät så mycket och slutade omedelbart när sambon sa till.

• agua

hade en granne som jag tror blivit vräckt nu.

han hade fest typ varje helg + att han var musikalisk. han satte igång med sin bas, elgitarr, synth you name it kl 6 på morronen.

orkade inte ens bry mig om att ringa securitas eller någon annan, men som tur var gjorde grannarna under han de xD

Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!