• dottermorochmormor

Jävla helvetes skitgrannar!!

Jag jobbar på industri, ett stressigt intensivt jobb, där jag står i 7,5 effektiv timme vid ett löpande band. Dålig luft, varmt, tungt och som sagt stressigt.

Igår satt en lapp på väggen i trapphuset där jag bor.
    "Fredag kväll kommer vi att ha födelsedagsfest som kommer att sträcka sig till 00.00"

Jag slutade jobbet klockan 19 ikväll. En helt hysteriskt kaotisk arbetsdag, där allt som kan självklart har gått åt helvete hela dagen, var till ända och huvudvärken hotar spränga mitt huvud i småbitar.

Kommer hem och efter en lugn halvtimme öser grannarna på med musik. Vi hör inte ens vår egen tv om vi inte har den på riktigt hög volym. Det värsta är att detta som sagt ska pågå till tolv i natt. Jag vill ha lite lugn och ro efter en hetsig arbetsdag. Jag har spenderat 8,5 timme på en arbetsplats där man inte kommer ifrån oljud.....

Är det för mycket begärt att få lugn och ro i sitt eget hem?!
    Jag skiter i att dom satt upp en lapp och förvarnat för festen, man kan HYRA EN LOKAL!!!! om man ska ha fest.

Fan fan fan fan...........

Kommer hem

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:03
    Okej, kanske läge att summera lite då.

1. Jag är en riktigt bitter "svenne", som aldrig har haft en egen fest och som inte vill att någon annan har någon heller. Mitt mission i livet är att göra det så surt för alla andra, i synnerhet mina grannar, som möjligt.

2. Jag borde bo i en stuga mitt i skogen.

3. Många är glada att dom inte bor granne med mig, trots att det enda stället jag klagade på var här på Fl.

4. Bor man i flerfamiljshus ska man minsann tåla att grannarna har fest på helgerna, alldeles oavsett att man bor i ett hus med 28 lägenheter som alltså rent teoretiskt skulle kunna betyda att det var fest här 28 dagar/månad. Då skulle alla ha EN fest var, och DET måste man ju få ha!!

5. Blir jag störd, vilket jag inte har rätt att bli, kan jag ju alltid dela ut öronproppar till familjemedlemmarna och låta grannarna festa så länge dom önskar, för fest DET måste man ju få ha - alldeles oavsett!

6. Mina barn stör säkert grannarna, alltså får dom spela så hög musik att jag upplever det som att jag sitter i deras högtalare och vibrerar.

7. Man ska absolut inte hyra en lokal när man ska hålla fest. I alla fall inte för den goda saken att man låter bli att störa en himla massa människors skull.

8. Att klaga på ett forum, där själva inriktiningen är "irriterande" är något utav det dummaste man kan göra, i synnerhet när man inte har något att klaga över egentligen. Ungefär som jag.

9. Det här med störningsjourer kan man lägga ner, finns ingen anlening att det finns om man ändå inte bör använda sig av dom när man känner att man har fog för det.

Det är skrämmande många som tycker att det inte finns någon anledning att ta någon större hänsyn till sina grannar.
    Själv skulle jag aldrig komma på tanken att plåga mina grannar med den volymen jag själv fick utstå i fredags. Men för de flesta som skrivit i den här tråden verkar det vara mer eller mindre självklart att det är okej.
    Några har skrivit att dom är glada att jag inte är deras granne - ärligt talat är nog jag ännu gladare över att inte behöva bo granne med dessa människor som tycks leva i en total avsaknad av hyfs och hänsyn.

Bortsett från festen i fredags tycker jag att mina grannar är helt okej. Trots att jag hör dom dygnet runt.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-03-31 19:32
    Glömde ju dom som glatt mig med att hålla med i resonemanget.....
    ER skulle jag gärna ha som grannar!

• Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!
  • Enira

Är det så att man har satt upp en lapp så kan det vara så att det är en viktig födelsedagsfest eller annat.

Min far fyllde 50 förra sommaren och vi hade fest ute i våran trädgård. Vi bor i ett villaområde. Vi hade tänkt att ha musik på stereon vilket skulle innebära vädigt hög musik. Men av någon anledning hade vi inte det utan tog bara min cd-spelare som jag lyssnar på musik med i köket.

Jag hade pratat med dem närmaste grannarna dagarna innan och sa att min far fyller 50 och vi ska ha en liten fest då även mina släktingar ska komma från utlandet. Alla var supertrevliga och önskade oss en trevlig kväll.

Men under festens gång kom en av mina gäster och sa att det var en irriterad människa som hade ringt på och klagat på musiken och hotat med att ringa polisen om vi inte sänkte.

Jag tror att klockan var runt 12 på natten.

Jag blev skitirriterad och var beredd på värsta grälet , men han hade redan gått.

Till sakenb hör den att musiken inte alls var så hög eftersom vi var ute och alla satt och snackade. Jag sket fullständigt i grannen , vad FAN min far fyller inte 50 varje dag. Utan det är 1 gång han gör det och då ska inte nån tjurig granne försöra kvällen.

Fy vad arg jag var. Men jag fick aldrig reda på vem det var , synd för jag hade gått nästa dag för att snacka med honom.

Människor som endast klagar på andra borde ha lite mer hänsyn.

Folk som ska ha fest måste också ha hänsyn genom att prata med grannarna innan och självklart inte spela alldeles för hög musik.

TS. Jag tycker du ska ta och tagga ner lite, vi har alla ett jobb, jag jobbar själv 8 timmar om dagen 7 dagar i veckan 365 dagar om året. Jag lider av migrän och behöver varva ner när jag kommer hem från jobbet.

Men fixar jag en fest åt min famij så ska det vara godkännt av mina grannar precis lika självklart är det att jag inte klagar på mina grannar om dem har fet eller vad som helst.

• Novatjejen

Jag brukade gå o ringa på o fråga om de inte kan sänka lite. I 9 fall av 10 så hjälper det, annars så kan man ju ringa störningsjouren alt väktare, informera hyresvärden eller ring polisen Skrikandes klart som tusan att man måste få sova!

• Flamma

Får bara hoppas att ni som inte tål en enda fest, inte heller har något att fira sent på kvällen Jag menar, visst, varenda helg är inte okej med fest, men nångång i bland kan väl inte vara hela världen? Nån gång kanske det är eran tur att fylla 25, ta studenten, fira nyår m.m.m.

• Soul

Jag kan ha fest utan att störa grannarna. För mig innebär inte en fest att man behöver föra en massa liv och oväsen som stör. Om det är en större fest där jag vill att det ska kunnas spelas hög musik sent på kvällen/natten hyr jag en lokal istället. Tycker inte mina grannar ska behöva drabbas. I vår förening är det heller inte tillåtet med hög musik o.dyl. efter kl 21 och skönt nog är det väldigt sällan den regeln bryts.

• dottermorochmormor
    mirre2 skrev 2008-03-31 11:47:52 följande:
    ja va ska man säga mina barn sover fast de skulle vara dunka dunka hela natten lång Säger som många andra här tur att du inte e min granneMin granne klagade en helg när klockan va 21.30 eller rättare sakt hon klagade inte på mig utan min kompis som va ute o rökte hon skrek för fulla muggar att vi skulle hålla tjäften stängda o sänka jävla musik helvetet för hennes SMÅ BARN skulle sova hennes ungar är 113år & 11år små barn ja visst! Hon kunde inte ens säga de till mig hmm konstiga typerhon skrek och gnällde och mina små sov som prinsessor
    Om din granne klagade på dig EN gång så är hon en värre granne än vad jag är, för jag har ALDRIG klagat på mina grannar, trots att jag varit med om det mesta. I fredags klagade jag HÄR, på familjeliv, och för det har jag blivit klassad som jordes sämsta granne?!

Jag skulle vilja säga så här; det är nog JAG som ska vara glad över att ingen av ER är MINA grannar!
  • dottermorochmormor
    Enira skrev 2008-03-31 12:15:52 följande:
    TS. Jag tycker du ska ta och tagga ner lite, vi har alla ett jobb, jag jobbar själv 8 timmar om dagen 7 dagar i veckan 365 dagar om året. Jag lider av migrän och behöver varva ner när jag kommer hem från jobbet.Men fixar jag en fest åt min famij så ska det vara godkännt av mina grannar precis lika självklart är det att jag inte klagar på mina grannar om dem har fet eller vad som helst.
    Och du "vet" förståss att jag klagar på ALLA fester och precis VAD SOM HELST
  • Enira
    dottermorochmormor skrev 2008-03-31 16:01:44 följande:
    Och du "vet" förståss att jag klagar på ALLA fester och precis VAD SOM HELST
    Min kommentar var för ditt inlägg och att du klagade på dina grannar nu , det var det jag kommenterade.
    Jag berättade om min fest för min pappa i sommras som ett exempel. Hade du kommit och klagat då hade jag bett dig fara och flyga.
    OBS för att festen var viktigt för mig , det var min pappas 50-års dag.
    Fattar du påengen med mitt inlägg?
  • dottermorochmormor
    Flamma skrev 2008-03-31 12:59:28 följande:
    Får bara hoppas att ni som inte tål en enda fest, inte heller har något att fira sent på kvällen Jag menar, visst, varenda helg är inte okej med fest, men nångång i bland kan väl inte vara hela världen? Nån gång kanske det är eran tur att fylla 25, ta studenten, fira nyår m.m.m.
    Förmodligen kommer även jag att ha anledning att fira något någongång framöver, trots att jag är en riktigt bitter och sur människa. Men när den dagen infinner sig kommer jag att hyra en lämplig lokal, mest för att få en trevlig fest själv, men lika mycket för att skona mina grannar och deras barn från eventuellt oväsen. Så jäkla svårt är det inte serdu!
  • Enira

Måste även tillägga att jag itne är den som festar varje helg. Jag tycker inte om hög musik, måste alltid be min man sänka musiken.

Så det inte missuppfattas...jag är en helt vanlig tjej.

• dottermorochmormor
    Enira skrev 2008-03-31 16:05:14 följande:
    Min kommentar var för ditt inlägg och att du klagade på dina grannar nu , det var det jag kommenterade. Jag berättade om min fest för min pappa i sommras som ett exempel. Hade du kommit och klagat då hade jag bett dig fara och flyga.OBS för att festen var viktigt för mig , det var min pappas 50-års dag.Fattar du påengen med mitt inlägg?
    Ja, jag fattar påängen i ditt inlägg.
    Fattar DU påängen med att hyra en lokal om man bor i FLERFAMILJSHUS, dvs lägenhet, när man ska hålla en stor fest?!
    Är det överhuvudtaget NÅGON som fattar pOängen med att vara smart nog att ta den hänsynen till sina grannar???
Svar på tråden Jävla helvetes skitgrannar!!