• Mimza

Skulle du kunna dejta/bli tillsammans med nån som är överviktig?

Ja, skulle du det? Om inte,varför inte? Om personen ifråga "har allt", ser bra ut o.s.v MEN väger kanske liiite för mkt än vad som är brukligt, ska man då ge hnm/henne en chans ändå?

• Svar på tråden Skulle du kunna dejta/bli tillsammans med nån som är överviktig?
  • vill ha fler barn

Låter som en mogen fråga!!!
    Kärleken sitter i kroppsfettet...visste du inte det?
    Ju fetare desto mer kärlek!

• Hannah76

Självklart! VIkt kan gå upp och ner, men de andra kvaliteerna är ju beständiga (oftast). Jag är rätt ytlig, men långt ifrån så ytlig.

• Mimza
    Hannah76 skrev 2008-04-01 23:33:33 följande:
    Självklart! VIkt kan gå upp och ner, men de andra kvaliteerna är ju beständiga (oftast). Jag är rätt ytlig, men långt ifrån så ytlig.
    Ok, om det är lite mer än liite för mkt då? (och då talar vi inte om 5-10 kg)
  • Mimza

vill ha fler barn skrev 2008-04-01 23:32:36 följande:

Låter som en mogen fråga!!!Kärleken sitter i kroppsfettet...visste du inte det?Ju fetare desto mer kärlek!
    He he,nej, det visste jag inte, då kanske jag ska sluta banta då...
  • Miafia33

Javisst skulle jag det. Med tanke på att det räcker att ha några kilo för mycket för att räknas som överviktig.

Skulle personen däremot vara kraftigt överviktig skulle jag nog ha svårt för att känna attraktion om jag inte redan hade känslor för personen. Skulle min man tex gå upp väldigt mkt i vikt skulle jag självklart älska honom och bli attraherad av honom ändå för den känslan finns där redan. Det är skillnad anser jag.

• Hannah76
    Mimza skrev 2008-04-01 23:34:49 följande:
    Ok, om det är lite mer än liite för mkt då? (och då talar vi inte om 5-10 kg)
    Har varit tillsammans med en kille som vägde tresiffrigt. Iof var han megalång och tränade, men det var inte bara muskler.
    Finns allt det andra jag gillar och faller för så ser jag inte de ytliga "brister" (dåligt ordval) som en eventuellt blivande har.
  • UnderYtan

Vikten för mig spelar ingen roll om jag trivs med personen. Är du orolig för vad andra ska tycka eller vad får dig att fundera på detta?

En överviktig/tjock/fet person kan vara precis lika härlig som partner precis som mer normalviktiga människor. Både intellektuellt sett och på andra plan :)

• Mimza
    Miafia33 skrev 2008-04-01 23:36:41 följande:
    Javisst skulle jag det. Med tanke på att det räcker att ha några kilo för mycket för att räknas som överviktig.Skulle personen däremot vara kraftigt överviktig skulle jag nog ha svårt för att känna attraktion om jag inte redan hade känslor för personen. Skulle min man tex gå upp väldigt mkt i vikt skulle jag självklart älska honom och bli attraherad av honom ändå för den känslan finns där redan. Det är skillnad anser jag.
    Jo, det förstår jag (om man redan är tillsammans o personen går upp i vikt)
    Om personen är liksom lite nallebjörnsaktig då, är det ok då?
  • Agapi

Beror på. Tycker lite övervikt (5-10 kg sådär) på killar kan vara okej, medan jag tycker tjejer som ligger i övre gränsen för normalvikt är osexiga (är bi). Så en kille - ja, en tjej - nej.

Men sen är de ju en helt annan sak om man ÄR tillsammans me någon och den går upp i vikt, då är man ju redan kär i personen och då krävs de, för mej, mer än lite extra fett för att jag ska sluta vara kär. Men för att skapa ett första intresse måste jag gilla utsidan oxå.

Svar på tråden Skulle du kunna dejta/bli tillsammans med nån som är överviktig?