LCroft skrev 2008-04-20 07:33:11 följande:
Godmorgon!tjenixen: Det är ju både för och nackdelar med att dela rum, fördelarna är ju att man har sällskap. Nån att ligga och småprata med innan man somnar, tryggheten osv. Nackdelarna är ju när de hunnit bli lite äldre att när den ena har kompis hemma så kan de ju inte stänga in sig på dens rum och leka i fred. När de ryker ihop, syskonen alltså, kan man inte heller sätta dem i varsitt rum och lugna ner sig en stund.Jag tror faktiskt inte att jag hade satt dem tillsammans. Ida har ju ett pytterum hon med, men hon sover ju iofs bara där. Leksakerna har hon här nere istället. Men sen är det ju så beroende på hur nära syskonen är. Mina småsystrar som det är 1 år 10 år emellan har alltid delat rum, och fast de ibland grälade nåt fruktansvärt om vem ska städa vad och att den andra alltid också skulle vara på rummet när den ena ville vara i fred med sin kompis har de ju trots allt gillat det. Det blev en hel del svammel såhär från morgonen
Jo, lite så går tankarna här med. Mina små kan leka väldigt bra tillsammans ibland men i nästa stund så är de som hund och katt. Här är ju stora storebror 16 år i år och meningen är att han ska få ett nytt rum som bara måste göras om från grunden med att gräva upp lera, i med singel, frigolit ja hela kittet men sen har han ett nytt rum och då kan storasyster på 13 ta hans gamla och då kan de små få varsitt rum vägg i vägg med varandra istället. Så ja, det lutar kanske åt att vi får ha det som vi har det i några år till och vips så har väl äldste sonen hunnit flytta hemifrån t o m:)
Gud så man kan vela ibland men då är det så skönt att kunna bolla tankar med er här ju.