Inlägg från: Häxan Hedda |Visa alla inlägg
  • Häxan Hedda

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Musli,vad underbart för dig att komma hem  En liten undran bara...vad F-N gör du undanröjandes hö i rabatten? Skrikandes Skönt att du mår bättre

Lcroft,roligt att se dig *kram*

Heaven,vad fiiint!Åhh vad jag blir sjuk..har blivit erbjudna ett vinskåp i serien Mexicana Santa Fe från Miomöbler. Men sambon havdar att vi inte har plats,jag hävdar att vi visst har plats om vi gör det till ett tv-skåp.Dvs tar ut två hyllor och sätter in tv´n. Sambon spärrade upp ögonen och fann inga ord över min "skändande" idé Vill ju självklart måla det vitt...
    Tänk er detta i vitt *drömmer*

http://www.blocket.se/vi/14399017.htm?ca=11_s

• Häxan Hedda

Måste slänga in en snabb fråga innan jag springer till jobbet. Har förälskat mig i en gammal golvlampa som bara är såå underbar! Men 1200:- känns mycket Fundersam
    Vad skulle ni göra?
    Ha en bra dag alla pärlor

• Häxan Hedda

Du har nog rätt Tårtsmulan77, smakar det så kostar det

Här hemma håller jag på och packar,ska åka upp till Torpet imorgon *längtarlängtarlängtar*

Nu har jag tömt kameran och batteriet ligger på laddning så nu ska fota så ni får se hur det ser ut  

Ha det så jättegott under helgen och var rädda om er,stor Kram

• Häxan Hedda

Hejsan allihop *vinkar lite, svårt att höja armen*

OOhhhhh,ont överallt
    Sopat,skurat ,piskat mattor,krattat löv,klippt buskar,you name it

Är heeelt färdig,på ett skönt sätt dock.

Hoppas att ni alla haft en trevlig helg,det ser ni ut att ha haft  i alla fal. Ja,utom Zandrisens make då...skönt att ni fick hjälp idag.

Annars så kommer jag ihåg färgångest och söta prinsessor och så Shyme förstås,hej på dig
    Ledsen om jag glömt ngt.
    Bilder kommer imorgon.

• Häxan Hedda

Mariaochlinus,vilket pucko jag är! Jag glömde ju helt att gratulera dig till Lillprinsen

Libero,lyssna på Musli och resten av ligan härinne ,krya på dig.

Zandrisen,det blir så fint sååå

Gullfina och Hjorthan var rädda om er,det blir så tomt här när ni inte tittar in.

Puh76 vad sägs om en Tacogratäng m nachochip och en sallad på sidan?

Idag var jag med 6-åringarna på studiebesök på bondgården och jösses vad prylar det fanns som väckte stort ha-begär En jättefin gannal cykel som låg slängd med punka och fina tidningsställ och köksoffor,skåp ,bord ,stolar...ja allt möjligt som skulle bli underbart med lite vitfärg

• Häxan Hedda

Godmorgon flickor
    Herrejösses vad ni skriver Det var ju massor att läsa bara från igår kväll...

Phu jag har ett snarlikt recept på det Nublu skrev.

Tacogratäng
    500 g köttfärs
    1 röd lök
    1 röd paprika
    1 påse tacokryddor
    2 msk Ajvar
    1 burk creme fresch
    1 ask philadephiaost
    Riven ost

Bryn färsen och löken,häll i tacokryddorna och liite vatten.
    Lägg i hackad paprika och Ajvar.

Blanda Philadelphiaosten och Creme freschen väl i en bunke bred ut i botten av en smord form,häll därefter färsen uppepå och strö över osten. Swisch in i ugnen  

Håll koll på den då den bara ska gratineras och ej får börja koka för då skär sig philadelphian och creme freschen. Servera med nachochips och sallad,gudooomligt gott Räcka ut tungan

Kebebpajen lät supergod,ska nog också göra den,hmm till middag kanske?
    Eller den kanske får vänta till helgen,jag var och vägde mig på morgonen och har på en vecka gått ner 0,8 kg Sakta men säkert...

• Häxan Hedda

*asg* Det ska självklart vara Puh!

• Häxan Hedda
    musli skrev 2008-04-09 17:35:11 följande:
    Åh, förresten, har ni sett filmen "The golden child"?Jag har haft ett sånt här hemma idag, hon sitter nu i badet kan jag säga... Nu ska alla färger som är mina hobby-färger och annat låsas in HÖGT upp kan jag säga...
    Haha,själv hade jag en liten Balder som gömde sig hukande bakom köksbänken och hetsåt smör direkt ur byttan.
  • Häxan Hedda
    libero skrev 2008-04-09 19:05:28 följande:
    Hjorthan Musli Geullfina och ni andra!Tack för att ni bryr er. Ni är för gulliga tjejer.Diagnosen jag fick var ju gallan givetvis. Proverna var inte så bra och när läkaren klämde på magen så ville jag helst gå därifrån.  Nu blir det remiss till ultraljud och sedan kirurgen för att se om det är något som måste opereras. Sedan fick jag suppar som jag ska ta om jag får fler anfall.Nu har jag satt mig själv på diet också. Hade redan gjort det för några veckor sedan för nu har jag fått nog av mina extrakilon. Något positivt är ju att jag måste hålla mig bort från fet mat nu.Nu ska jag ta upp mina barn från badet och se om jag kan trycka ner dem i sängen sedan ska jag inta soffläge. Mannen målar just i trappan.
    Men guud vilken tur att du gick dit! krya på dig och hoppas att du inte behöver vänta så länge innan du får komma till doktorn 
    *lägger försiktigt ner filten av ihopvirkade kryapådigkramar att dra om sig i soffan*
  • Häxan Hedda

Hejsan allihopa,hoppas att det är liite bättre med alla sjuklingar
    Har funderat på en sak,vart hittar man det där fina franska dokumentet som Lantlif har hängande i sin trapp? Kan inte tyvärr inte kommentera på bloggsidorna av någon skum anledning Fundersam

Hoppas att ni alla får en mysig kväll,min plan är att ge mig ut och stavgå med äldsta dottern. Får se hur det går då maken fick en akututryckning då en kompis blivit stående i rondellen med motorcykeln.
    Annars så är jag bara sååååå trött!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.