• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Ankmor skrev 2008-05-12 23:26:52 följande:
    Umbro: Fina färger! Själv har jag en tjock härlig rosa/vit hemvävd trasmatta som min farmor vävde åt mig när hon levde. Sedan har jag ju förståss IKEAs billiga trasmattor lite här och var i huset Jag hoppas på att få en egen vävstol så småningom för att kunna väva egna mattor - som farmor gjorde.Nu skall jag nana - ska upp kl. 5God Natt!Påminner om bloggtråden.... se min pres...
    Hade jag fått för svärmor så hade jag skänkt dig hennes vävstol som tydligen vi ska förvara åt henne??? Nå, när vi river vinds-skrubben så får hon allt ta den...

Har börjat om i en ny blogg, nu på min egen webb-site för lättare åtkomst för mig. Ni som läst min tidigare blogg kommer känna igen det första inlägget jag gjorde där, men för er som vill, inlägg finns om vårat hus, som det såg ut när vi flyttade in!

http://fulhuset-blir-finhus.hallinarna.se/

Och, ja, den sidan är HELT reklamfri!
  • musli

Det är RSS-feed på min blogg så man kan prenumenera på den!
    Ska försöööka få till nästa inlägg ikväll men det beror lite på... Ska ju ha barn-kalas på söndag och måste fixa en hel del till dess!

Nu åker vi till dagis!

• musli
    zandrisen skrev 2008-05-14 08:06:59 följande:
    Godmorgon!Nu har jag och maken ägnat 2 kvällar i rad på att diska oss igenom allt porslin och annat som ska in i köket. Diskmaskinen har gått varm, och igårkväll diskade jag igenom det FYRA serviser jag har med guldkant, medans maken torkade för glatta livet... Kan ju säga att jag var rätt skrynklig efteråt Men nu är allt rent å fint och instuvat i lådor och skåp, weiii Ska fixa och dona lite med gardiner och annat pyssel, sen kommer det bilder så att ni får se slutresultatet!13 år imellan, vi har tvärr hiskeligt långt till närmsta Ilva, annars ksulle jag lätt kunna tokshoppa där! Jättedyrt att köpa via nätet därifrån, kollade vad det skulle kosta i frakt att skicka ett koskinn, och det skulle gå på över tusenlappen Fast jag kan å andra sidan vänta tills jag hittar ett till bra pris nån annastans.Vad ska alla ta sig för idag då?
    OJ! Vilket jobb! Jag kör min servis med guldkant i diskmaskinen! *lat*
    Funkar bra.
  • musli

Jahapp... Ännu en dag med snöande... Tur att det inte blir liggande iaf! Men liiiite knepigt är det att det drösar ner stora vita flingor i mitten på maj...

Ska strax åka med dottern till dagis och blir nog kvar i byn idag på Familjecentrum och träffar lite andra glada mammor och en flock små-knattar!

Ha en bra dag alla!

• musli

Fortsättning på "ful-huset"!!!

http://fulhuset-blir-finhus.hallinarna.se/

Hedda, visst är det för söta, barn!!! Hanna gick ut på trappen förra veckan när det var så fint väder och vi skulle åka till dagis på morgonen och drog ett djupt andetag genom näsan och sa "mamma, vilket hääärligt väder"!!! Var får hon allt ifrån????
    Vi har inte hört av vår vän ännu men troligen är han ute ur landet vid det här laget. Ska skicka ett mail till en annan vän och kolla om han hört något. *kram* Du är go som tänker på mig!!! *pöss*

• musli

Åh, i bloggen, på höger sida under alla kategorier och sånt finns en orange knapp. Det är RSS-feed för de som vet vad det är.

• musli

Tårtsmulan, allt på bilderna utom badrum o tvättstuga är bara nödlösningar... Vi har i princip HELA huset kvar att renovera... Skrev precis om vad vi ska göra framöver i tråden Vi i Renoverings-träsket, under Hem&Hushåll, om nån vill se och känna att de inte har något att göra hemma...

• musli

Åh, förresten, jag har fått jobb! 20 timmar i veckan på ICA! Bättre än ingenting och i väntan på kanon-jobbet ska dyka upp! Ett vikariat som kaaanske leder till mer...
    Så, från nästa vecka är jag åter igen en arbetande kvinna!!! Får ju dessutom stämpla upp till heltid så det blir väl kanske liiite mer pengar i kassan!

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.