• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Tack tack alla!!!

Hedda darling, hur är det med er? Får ni vara friska allihopa nu? Här har nog vintern kommit igen... Det har snöat sen igår men det töar bort fort igen som tur är... Men de hotar med ännu mer snö... blääää... Och Hanna som ska ha barn-kalas på söndag...
    *typiskt*
    Får se när jag får mitt nya schema när vi kan planera in en liten semester-tripp till Stockholm och kanske få träffa dig och Balder på Junibacken! Funderar på en sväng om Skansen och avsluta med Grönan tidig kväll? Om ni har lust och orkar, annars så tar jag och Hanna Skansen och Grönan själva! *kramkräm*

• musli
    Häxan Hedda skrev 2008-05-17 08:51:52 följande:
    Godmorgon allihop Planen för idag är att gå på dansshow,flickorna har sin avslutninsshow för terminen. Sedan får vi se, vill gärna gå på en loppis innan men vi får se om jag hinner. Vill ju så gärna hitta en tallrikshylla jag med!Musli,det skulle vara underbart roligt att möta upp er, tror dock inte att Balder pallar alltihop på en dag, men å andra sidan så har de lite karuseller inne på skansen Här har det varit lite upp och ner, Tuva vurpade med cykeln förra fredagen och har fått en lårkaka som inte är av denna värld,täcker hela övre låret och det skiljer 4 cm i omkrets på benen :o( Och eftersom det fortfarande är så svullet får hon tyvärr inte vara med på sin dansuppvisning idag då doktorn sagt åt henne att vila.Så det har varit mycket gråt och tandagnisslan.Själv var jag hemma onsdag och torsdag med UV men jag är mycket bättre nu Annars är det fullt ös medvetslös Vill verkligen ta tag i Tuvas rum men jag vågar inte riktigt riva loftsängen själv.Hmm ska se om jag kan vigla upp karl att slita sig från motorcykeln ett liiitet tag och få ur sig lite aggressioner
    Men gomorron häxan lilla!!!
    Vi gör nog så att vi åker ner till Stockholm på en torsdag så tar vi Junibacken en dag och Skansen och Grönan en dag och åker hem på söndagen!!! Ni är välkomna att följa med båda dagarna, men även om ni bara kan en dag så är det uuuuunderbart!! Jag vill ju bara träffas och ha lite roligt!!! *kraaaaaaam*
    Stackars Tuva, sååå trist att missa sin dansuppvisning, det är ju trots allt det man jobbat för en heeel termin!!!
    Gack med deck och piska upp din karl lite så han river loftsängen!!!

Här dricks det kaffe, solen kikar faktiskt fram mellan molnen, men de har hotat med mera snö.... Hoppas VERKLIGEN på bra väder imorgon så jag slipper 3000 ungar inomhus!!! Äsch, det löser sig sa han som sket i badkaret!

Funderar på om vi ska åka och kolla på ko-utsläppet kl. 11 men vi har nog liiite för mycket att stå i inför kalaset imorgon...
  • musli

Jaha, så försvann solen och det ser ut att bli regn... Blir inget ko-utsläpp med andra ord, vi får helt enkelt åka och köpa lördags-godis istället!!!

MrsQ, låter kul! Hoppas vi får se lite bilder!

Kaktus, visst är det nåt särskilt med skåp...?! Men man får tänka noga innan man målar så man inte ångrar sig, svårt att få det ogjort... Vi har ju t.ex. jämt-skåpet (finns på bild i bloggen) och det ska ALDRIG målas! Det är ju 100 år gammalt och dessutom handgjort av makens släkt...

Som sagt, allt gammalt är nu till-lagt i nya bloggen! http://fulhuset-blir-finhus.hallinarna.se
    Ska försöka hinna med en uppdatering, om inte idag så kanske på måndag! Så ni får se det slut-giltiga badrummet och vardagsrummet som det ser ut idag...

• musli
    Eddan skrev 2008-05-17 18:40:15 följande:
    MrsQ: vi får dela upp Norge mellan oss - du tar södra och jag norra delen. Jag bor ju i höjd med Sör-Tröndelag så det blir väl rättvist?!
    Fast jag kan nog blanda mig i det hela ibland! Har ju kusinen i Oslo och Trondheim ska vi försöka åka till lite då och då på semester!
  • musli
    MrsQ skrev 2008-05-18 10:28:43 följande:
      Hmmm gillar inte det där med Oslo Hmmmmmen om du inte kommer för ofta så är det ok
    Vet inte hur mycket förvaringsplats kusinen har i deras hus utanför Oslo men såååå ofta blir det ju knappast!!! Men hittar jag nåt så kan jag nog skicka henne att hämta och förvara åt mig... Men det lär inte bli mycket, vi ska ju frakta hem det också sen! Och åka typ 90 mil med släp enkel väg är ju ingen jätte-hit!!!
  • musli
    MrsQ skrev 2008-05-18 10:50:00 följande:
    musli:: Var inne i ditt galleri o tittade och måste nog in där flera gånger. Såå mycket fint att titta på Jag såg att du gillar hoyor. Jag jobbar i blomsteraffär o när jag gick igenom växterna häromdagen så hittade jag högst upp bakom alla andra växter en stor fin Hoya Carnosa som hade knoppar o växt på sig jättefint. Den kom hem till mig snabbt som ögat

Mmm... Jag älskar hoyor!!! Mina växer så det knakar!!! Alla var så negativa i höstas när jag sa att mina hoyor mådde sååå bra! "Vänta tills vintern kommer med fönster-drag och mörker, då dör massor med sticklingar..." Inte en enda har dött!!! Min lacunosa blommar som en tok och bellan har precis slagit ut första knopparna!

nublu skrev 2008-05-18 17:09:50 följande:
    Mäh, är jättetrött efter att ha sovit på sjukhuset i natt med Gustav. Han råkade få i sig en godisbit med jordnöt i igår (lång historia om hur den slank ner i brorsans påse, orkar inte dra det nu) så det blev en tur med ambulansen till sjukhuset och övernattning. Nu går ögonen i kors.
    Men stackars Gustav. Och stackars lilla Nublu som är så trött... *kraaaaam*

Här har vi klarat av ett barn-kalas idag med korv-grillning och muffins med creme cheese frosting (rosa o grön) med strössel på. Hanna hade jätte-roligt och sover nu som en stock!!!!! Jag är helt färdig, klarar inte för mycket socialt utan att bli väldigt trött sen jag var utbränd, hoppas på att få öva upp det lite nu när jag börjar jobba på ICA. Imorgon blir det barn-kalas igen, den här gången hos en av små-tjejerna som var här idag!
  • musli
    Häxan Hedda skrev 2008-05-18 20:14:49 följande:
    Förstår vad du menar,var ute och åt middag med ett par kollegor från jobbet igår och vi hade hysteriskt roligt! Men det behövs inte mer än 3 cider och 2 salmiakshots för att denna lilla häxa förvånad möter en kanin i hallen när hon hommer hem!? Tog några sekunder innan jag insåg att det visst var katten...Ballen ligger i soffan med 38.8 i feber så det blir till att var hemma imorgon.
    Du knäcker mig varje gång!!!!! Kanin????? *skrattar så jag nästan kissar på mig*
  • musli

Idag är jag MATT!!! Kalasade igår och idag var vi in till stan till en av töserna som var här igår och firade henne då hon blev 3 år idag... pust...

Gick bra ända tills i slutet... 3 flickor som slåss om ett pussel... Tilda skrek, Alva skrek och Hanna skrek... Ojojojojoj... Så då sa Hanna att hon vill gå hem så då gjorde vi det... Hanna gick ut före mig och när hon ville gå in igen så slog Tilda igen dörren på Hannas finger... suck... Lite svullet och skrubbat men helt iaf tack gode gud...

Sååå, här sitter en mamma som inte orkar med det sociala i normala fall och nu är jag äääännu tröttare... Ska strax stoppa liten tös i säng så jag kan göra färdigt min sista engelska-uppgift och bli klar med Engelska B... Åh, jag fick MVG på bok-resencionen iaf!!!

*svär över en kasserad kropp och hjärna redan vid 37* Skrikandes

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.