• musli

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Hjorthan skrev 2008-04-07 08:21:31 följande:
    Hej Mettan!Vad säger du, har ni fått snö! Här strålar solen från en klarblå himmel, och daggen glittrar ( ingen frost! ). Underbart!Fast jag mår inte så där himla bra, har faktiskt stannat hemma idag. Har väldigt ont i nacken, jäkla diskbråck. Så jag ska inte sitta här någon längre stund. Ska ta ett varmt bad, och sen fortsätta med lite röjning här hemma, fast rysligt försiktigt. Pratade med maken för en stund sedan och han menade på att jag kanske skulle fortsatt vara sjukskriven till en viss del. Jag blir ju liksom inte bättre av att jobba på som vanligt. Nu jobbar jag 90 % och det har visat sig vara lite mycket. Ja, ja, nu ska jag ta det lugnt idag, så får vi se hur det känns i nacken uppåt dagen. Ska ta och ringa min sjukgymnast och se om hon har någon extratid för mig, så jag kan få en dos med nålar. Man blir lite lätt nedstämd efter ett tag när man inser att detta kommer att ta tid. Visserligen är min sjukgymnast jättenöjd med min rehabilitering, det har verkligen blivit en klar förbättring. Men det är väl jag som är för ivrig, jag vill vara frisk NU! Bara till att inse att sjukgymnasten vet vad hon snackar om när hon berättar att man kan få räkna med 2 år innan ett diskbråck läkt ut. Nog med gnäll! Vad härligt för dig Mettan att du har fått upp elen. Snart får du upp ditt tak, och det kommer att bli så fint!
    Lilla hjärtat!!! Var rädd om dig, du är sååå viktig och världens goaste så se nu till att bli sjukskriven på deltid igen och ta hand om dig!!!
  • musli
    Hjorthan skrev 2008-04-07 10:06:18 följande:
    Gullevänner! Vad skulle jag göra utan er alla! Sitter här och blir alldeles tårögd över era snälla omtänksamma ord! Jag har fått en extratid hos sjukgymnasten i morgon, så det blir till att agera nåldyna i morgon. Och så får jag börja med Ibumetin återigen.Tack än en gång tjejer, ni är underbara! Massa kramar!
    Det är väl det vi är till för? Att vara rädda om varandra och vara de bästa av vänner!
    *kram*

Här snööööööööar det! Har väl hittills kommit en decimeter och än har det inte slutat....
    Blä... Nu dör väl mina lökar som tittat upp, hann ju inte åka och köpa fiber-duk att lägga över.... Bara det inte blir massa minus så kanske de överlever... Hoppas.

Städar köket idag och ska snart sätta igång och baka dinkel-bröd och dinkel-hamburgerbröd, ska bara leta recept!
  • musli
    libero skrev 2008-04-08 13:22:53 följande:
    Huh säg inte så jag börjar bli orolig för det faktiskt. Känner mig ju lite piggare idag så jag avaktar lite till. Jag är så larvig när det gäller sjukdomar och sjukhus.Puh!En kall räkpaj kanske??? det är mums.
    Inte vårdcentralen, åk till akuten så fort du har ett anfall!!!! Har man så ont och dessutom frös du så kan du vara lika illa däran som jag, nämligen en sten som sitter fast i gallgången och bukspottskörteln kan råka riktigt illa ut, min var redan påverkad och jag fick MÄNGDER med antibiotika intravenöst eftersom de var oroliga för bakterier i blodet!!! Har du minsta ont när du trycker nedanför höger revbens-sida så åker du in med en gång!!!!! *kram*
  • musli
    libero skrev 2008-04-08 20:10:25 följande:
    Jag får väl lyssna på er och ta tagi livet i morgon.  Eftersom jag alltid haft mycket problem med magen så är det så svårt att veta om det är gallan eller min vanliga mage som har pajat igen.musli!Jag är inte så öm på sidan utan precis under revbenen mitt på magen. Brukar man frysa när man får anfall? Jag har frysit som en gris i tre dagar. Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset får ångest bara jag tänker på det. Men när jag har haft så ont i magen så skulle jag aldrig ens orka ta mig till sjukhuset vill bara ligga i sängen och just då skulle jag nog helst dö. Det är fruktansvärt.Tack alla ni goa som bryr er
    Gallsten, åk in akut. Har du haft det ett par dagar nu så åk in! Man behöver inte ha tväront hela tiden, är du öm och mår dåligt så kan det helt enkelt vara samma som jag, en sten som satt sig i djupa gall-gången och då tar bukspotts-körteln stryk för var dag som går!

Åk in. Bättre en gång för mycket i det här läget, bukspotts-körteln vill du ha kvar...

*kraaaaaaaaaaaam*
  • musli
    Tårtsmulan77 skrev 2008-04-08 19:53:56 följande:
    Jag är på jakt efter mysiga temuggar...någon som vet några?
    Jag har Kellog's vintage-muggar men hade jag inte haft dem så hade jag köpt de vita stora muggarna de har på Indiska!!!!!!!!! *vill ha*
  • musli
    libero skrev 2008-04-08 20:10:25 följande:
    Jag får väl lyssna på er och ta tagi livet i morgon.  Eftersom jag alltid haft mycket problem med magen så är det så svårt att veta om det är gallan eller min vanliga mage som har pajat igen.musli!Jag är inte så öm på sidan utan precis under revbenen mitt på magen. Brukar man frysa när man får anfall? Jag har frysit som en gris i tre dagar. Usch jag tycker inte om att åka till sjukhuset får ångest bara jag tänker på det. Men när jag har haft så ont i magen så skulle jag aldrig ens orka ta mig till sjukhuset vill bara ligga i sängen och just då skulle jag nog helst dö. Det är fruktansvärt.Tack alla ni goa som bryr er
    Det är inte på sidan du ska vara öm vid gallsten, utan precis till höger om mitt fram typ...
  • musli

Zandrisen, det kommer bli kanon-fint när ni är klara!!!!

Här snööööar det igen... Från söndag kväll till måndag kväll kom det 2 decimeter och mer ska det tydligen bli... Nu dör väl mina lökar som vågat sticka upp i värmen som var innan dess... Men till helgen skulle det bli varmare igen, hoppas hoppas!!!

Nu ska jag snart köra dottern till dagis...

• musli
    libero skrev 2008-04-09 08:58:14 följande:
    Hjorthan!Oh vad gott det lät, ska genast skriva ut receptet.Jag har lyssnat på er härinne och jag har fått en tid på vårdcentralen klockan 11.Usch vad nervös jag blir. Måste ner och jaobba en stund först.Här har det också snöat lite inatt men det smälter snabbt som tur är. Vill ju inte ha snö på alla fina vitsippor som har kommit upp.
    Bra! Allt kan ju bara bli bättre vet du! *kram*

Zandrisen, jag blev också hungrig, blev tvungen att ta en tallrik med lättfil och havrefras när jag lämnat Hanna och kom in här och läste recepten!!!

Nu ska jag vila magen lite...
  • musli

Nublu, darling, ordern är äntligen lagd!!! Nu väntar jag med spänning på mina nya burkar så jag kan hälla upp pastan i dem!!! Tack!!!

• musli
    Hjorthan skrev 2008-04-09 14:28:16 följande:
    Nämen hej Miafia! Härligt att se dig!Jodå, krämpor var det här! Jag har fått en inflammation i muskelfästet en liten bit från mitt diskbråck. Så jag har dubbelt ont just nu. Känner ibland som om jag ska bli knäpp, för ena stunden kan det kännas rätt bra och i nästa stund så bränner det till i nacken, armen domnar och det sticker ut i fingrarna, och huvudvärken kommer smygande. Och ingenting syns utanpå!!!! Jag vet att jag inte ska eller behöver bry mig om vad andra tycker och tänker, men kommentarer man får av kollegor gör att man ibland önskar att det var ett benbrott eller nått som synts. Hemma går det sakta framåt. Vår groventré har gjorts vid, äntligen! Finns bilder i bloggen. Och vårt sovrum börjar bli klart. Hallen har efter mycket tjatande från min sida äntligen blivit vitmålad, kommer bilder så småningom, när jag väl hittar laddaren till kameran. Låter härligt med ny matta! Det gör verkligen jättemycket när man hittar något nytt man gillar.
    Men vännen, vad jobbigt... Och jag som trodde du hade bra kollegor??? *kraaam*
Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.