Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Hjorthan skrev 2008-04-07 08:21:31 följande:
Hej Mettan!Vad säger du, har ni fått snö! Här strålar solen från en klarblå himmel, och daggen glittrar ( ingen frost! ). Underbart!Fast jag mår inte så där himla bra, har faktiskt stannat hemma idag. Har väldigt ont i nacken, jäkla diskbråck. Så jag ska inte sitta här någon längre stund. Ska ta ett varmt bad, och sen fortsätta med lite röjning här hemma, fast rysligt försiktigt. Pratade med maken för en stund sedan och han menade på att jag kanske skulle fortsatt vara sjukskriven till en viss del. Jag blir ju liksom inte bättre av att jobba på som vanligt. Nu jobbar jag 90 % och det har visat sig vara lite mycket. Ja, ja, nu ska jag ta det lugnt idag, så får vi se hur det känns i nacken uppåt dagen. Ska ta och ringa min sjukgymnast och se om hon har någon extratid för mig, så jag kan få en dos med nålar. Man blir lite lätt nedstämd efter ett tag när man inser att detta kommer att ta tid. Visserligen är min sjukgymnast jättenöjd med min rehabilitering, det har verkligen blivit en klar förbättring. Men det är väl jag som är för ivrig, jag vill vara frisk NU! Bara till att inse att sjukgymnasten vet vad hon snackar om när hon berättar att man kan få räkna med 2 år innan ett diskbråck läkt ut. Nog med gnäll! Vad härligt för dig Mettan att du har fått upp elen. Snart får du upp ditt tak, och det kommer att bli så fint!