Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Sessan skrev 2008-06-09 20:00:08 följande:
    Hejsan allihopa!! Tror jag har hittat en tråd som passar mej!!Har gjort om mitt kök och hall och jag tror man kan säga att det är shabby chic romantic..Har bilder på hela kalaset i min blogg om ni vill kika och ge kommentarer på mitt inredande..heheLigger under ~Inredning~
    Välkommen till en väldigt mysig tråd!

Jag rusade såklart direkt in på din blogg, sååå mysigt!
  • Hjorthan
    zandrisen skrev 2008-06-09 11:05:31 följande:
    Jag har en genomsnittsstatistik på partaj max 2 ggr om året... Liiiite skillnad mot när man var ung och fågelfri
    Mettan69 skrev 2008-06-09 11:09:13 följande:
    Skönt att höra att det finns fler än jag som är "tråkiga" vad det gäller festandet. Föredrar en kall öl på altanen i goda vänner sällskap.
    Fler som jag märker jag! Är en riktig hemmavarg, och bjuder gärna folk hit istället. Fast i mitt fall är det ett gott glas med kallt rosévin som är favoriten på altanen.
  • Hjorthan

Heaven - himmelskt fint, som vanligt! Jag tittar på dina bilder och drömmer mig bort en stund. Jag kommer nog aldrig att få det så, för jag har en man och tre barn som dels inte delar min kärlek till vitt, och som dels inte gör någon stor ansträngning för att se till att saker och ting blir på de ställen där jag tycker de ska stå. Och faktiskt, jag har gett upp kampen och känner mig lycklig över mitt beslut. För sedan jag insåg att jag inte får till mitt drömboende så länge barnen bor under samma tak utan får vänta till sen, så försvann all min prestationsångest som jag lätt kunde få av alla vackra stilrena hem.

Fast jag äääälskar att titta på fina bilder och drömma mig bort till hur vårt hem ska se ut en gång.

• Hjorthan
    Heaven81 skrev 2008-06-09 21:23:27 följande:
    Hjorthan, Tack så mycket min sambo har inget intresse av inredning alls och skulle inte säga något om jag skulle måla det det mesta rött, vilket aldrig händer här vad det gäller barnen så blir det ju stökigt ibland också, de brukar ta sina dockvagnar och ta med låtsasmat, lägga ut en filt på matta och ha picnic i sovrummet m.m men ÄN så länge brukar de vara bra på att ta undan efter sig när de lekt klart, får vara glad så länge det varar. Vad jag ville komma till är att allt är ju inte som på bilderna jämtKram Em
    Skönt att höra att du också får det lite rörigt hemma! Kram på dig!
  • Hjorthan
    Häxan Hedda skrev 2008-06-10 17:33:54 följande:
    Hörrni mina sköna bönor Jag har beslutsångest,ska jag måla sängarna och slipa så de blir slitna eller ska jag lasera dem och inte slipa istället? Snälla vad tycker ni?
    Tjenare häxan!
    Jag är ju en älskare av shabby så mitt val hade varit att måla och sen slipa. Vår säng som vi köpte på Ilva är redan shabby, så härligt avskavd på de rätta ställena. Jag är så glad för den!
  • Hjorthan

Önskar både Eddan och Zandrisen en riktigt härlig semester. Själv ska jag jobba 6 veckor till!!! Just nu känns det oändligt långt bort med semester, men samtidigt har jag ju faktiskt själv valt att ha sen semester, och så tycker jag om att jobba på sommaren när mottagningen knappt är halvfull av behandlare och patienter. Och det är helt underbart att gå på semester när de allra flesta kommer tillbaka från sina semestrar.

• Hjorthan

Tjabba tjena hallå Muslivännen! Härligt att se dig!

Förstår precis vad du menar, man är rätt slagen på kvällarna. Först jobbar man hela dagen, och sen tar annat arbete vid när man kommer hem. Dessutom har vi haft några månader här hemma med mycket resande för maken. Han är just nu i Frankrike, åkte i söndags och kommer hem i morgon. Sen har jag honom hemma nästa vecka, men veckan därpå sticker han till Frankrike igen. Känner mig lite övergiven ibland när jag sitter här på kvällarna. Cajsa sover och killarna är med kompisar eller sitter vid sina datorer. Fast samtidigt kan det vara rätt skönt med lite egentid. 

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.