Inlägg från: Hjorthan |Visa alla inlägg
  • Hjorthan

Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.

Gullfina skrev 2008-04-22 12:41:10 följande:
    Hej gullesnuttar!Varför finns det pollen? Kan jag skicka lite till er? ;.)Jag ska ju måla lite. Men det är man ju för blind för. Kramis
    Stackars gumman! Du hade gärna fått skicka till mig, jag har inga problem med det. Hoppas du blir bättre snart! *kram*
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-04-22 16:13:03 följande:
    Hej flickor!Hanna sitter i sandlådan som jag grävt fram ur snön och gör tårtor på löpande band och jag ska ställa mig och steka blodpudding strax.Imorgon kommer maken hem och blir hemma till den 5 maj!!! På lördag åker vi och köper en barn-trädgårdsmöbel till Hanna i födelsedagspresent (fyller 11 maj) som fanns i Bauhaus reklam-blad den här veckan, jättefin i trä! www.webbkampanj.com/bauhaus/katalog/v17/äddra ett steg fram och på högra sidan vänster längst ner finns den...Kanske blir det golv till blivande vardagsrummet också! Ska bara räkna lite på ekonomin och se vad man kan spara in på den här månaden...
    Jättefin! Den blir Hanna nog superglad för!
  • Hjorthan
    musli skrev 2008-04-27 20:42:51 följande:
    Bilder från golv-läggningen! Det fattas lite så maken får åka och köpa mer imorgon.Visst blir det snyggt mot orginal-väggen?!?!
    Susar in lite snabbt och utropar: "Gu så snyggt! " Kramisar!!!!
  • Hjorthan
    Kaktus76 skrev 2008-04-27 20:46:48 följande:
    Lägger in några nya bilder från bebisrummet,det tar sig...... Fler finns i galleriet om någon vill kika!!
    Jättefint alltihop! Vilken fräsig lampa!
  • Hjorthan

Hej tjejer!
    Jag har inte varit inne så frekvent som jag brukar nu ett tag. Det är ju så mycket som ska hinnas med när våren äntligen är här! Idag har vi haft 20 grader varmt, härligt. Morgonfikan och lunchen intogs på balkongen på jobb. Och jag hade tänkt mig att sitta en stund i solen nu när jag kom hem, men det har börjat blåsa upp så väldigt, så nu är det rätt kallt.

Annars är det inget nytt under solen. Livet går sin gilla gång. Inga nya inköp och inga nya planer. Jag försöker bara hinna med livet helt enkelt!

Härligt med kort arbetsvecka är det också. Även om vår långhelg går åt till kalas. Den 1:e fyller min ena svägerska år, den 2:e fyller min ene bror år, och den 3:e ska vi ha kalas för Cajsa, hon fyller år den 5:e. Så det blir kalas i dagarna tre.

Och nästa jobbevecka blir ännu kortare, jag jobbar bara 1½ dag, sen sticker vi iväg till Danmark och Lalandia. Det ska bli jätteskönt att komma iväg, stänga mobilen (gäller då först och främst min arbetsnarkoman till make), bada bastu, bubbelpool, plask i stora bassänger någon timme, och sen många långa stunder i en solstol på altanen med en bra bok i handen. Och något gott att dricka brevid. Och så barnen spelandes boccia eller badminton på stora gräsplanen utanför huset. Härligt!

• Hjorthan

Nämen hej Nilla! Det var inte igår! Saknar dig!

Och vilken urgullig bild du har, lilla sötnosen!

Vet precis hur du menar med att allt rinner på. Jag har huvudet fullt av idéer, men hinner inte förverkliga dom. När man är hemma efter en hel arbetsdag så tar tvätt, städning och matlagning över. Så när ska man hinna med allt pyssel man skulle vilja. Ja, ja, det kommer väl en tid igen när man hinner.

Du får njuta maximalt den tid du har semester i sommar, men jag förstår att det känns lite snålt med bara en vecka.

Svar på tråden Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.