Vi som gillar vita/ljusa, lantliga, romantiska Shabby - chic hem.
Musli - välkommen hem! Härligt att du låter pigg och glad! Varm kram
Musli - välkommen hem! Härligt att du låter pigg och glad! Varm kram
Stina - tackar för ny fin tråd! Underbar bild i trådstarten! ![]()
Nej men hej LCroft! Det var länge sen gumman!
Hur är det hos dig?
Visst är det trist att inte hinna med barnen. När jag började jobba efter mammaledigheten var jag ibland helt gråtfärdig över att jag bara hann vara med Cajsa några timmar varje dag. Dagmamman träffade henne mycket mer än jag gjorde och det var hjärtskärande ibland. Fast Cajsa hade det så himla bra, och verkade inte sakna mamma alls.
Nu när hon är större är hon ju uppe lite längre, men vi får ändå bara sisådär 3½ timme tillsammans på kvällen, och det känns trist. Det hade varit härligt om man hade kunnat jobba 50 %. Killarna är ju snart vuxna, så i deras fall är det precis tvärtom. De lägger ju sig nästan alltid senare än vad jag och Roger gör. ![]()
Och jag tar gärna emot en kram, kanske gör underverk för min huvudvärk! Och du får ett lass kramar tillbaka!
God morgon!
Hinner inte med er här inne!
Tiden räcker inte till.
Ju mer vi får gjort här hemma, desto rörigare blir det tycker jag. Är rysligt trött på att renovera just nu.
Fast igår var vi iväg på Ikea och gjorde fynd faktiskt. Vi hittade två stycken byråer till Simons rum. Furubyrå med svarta lådor. Han har svart, vitt och grått på sitt rum, så det blir väl att själva byrån blir ommålad så småningom, vet inte i vilken färg än. Men det var ett fynd i alla fall, byrån hade kostat 1295:- och var först sänkt till 995:-, och nu kostade den 395:-. Så vi plockade på oss två stycken meddetsamma. Och det var stora rejäla lådor, så alla hans kläder fick plats plus att han fick två lådor över till annat. Så nu är hans rum äntligen klart. Och man får väl vara glad över att något är färdigt.
Nej, nu måste jag gå med Cajsa till dagmamman! Hör snart!
Hej Mettan!
Vad säger du, har ni fått snö!
Här strålar solen från en klarblå himmel, och daggen glittrar ( ingen frost! ). Underbart!
Fast jag mår inte så där himla bra, har faktiskt stannat hemma idag. Har väldigt ont i nacken, jäkla diskbråck. Så jag ska inte sitta här någon längre stund. Ska ta ett varmt bad, och sen fortsätta med lite röjning här hemma, fast rysligt försiktigt. Pratade med maken för en stund sedan och han menade på att jag kanske skulle fortsatt vara sjukskriven till en viss del. Jag blir ju liksom inte bättre av att jobba på som vanligt. Nu jobbar jag 90 % och det har visat sig vara lite mycket.
Ja, ja, nu ska jag ta det lugnt idag, så får vi se hur det känns i nacken uppåt dagen. Ska ta och ringa min sjukgymnast och se om hon har någon extratid för mig, så jag kan få en dos med nålar.
Man blir lite lätt nedstämd efter ett tag när man inser att detta kommer att ta tid. Visserligen är min sjukgymnast jättenöjd med min rehabilitering, det har verkligen blivit en klar förbättring. Men det är väl jag som är för ivrig, jag vill vara frisk NU! Bara till att inse att sjukgymnasten vet vad hon snackar om när hon berättar att man kan få räkna med 2 år innan ett diskbråck läkt ut.
Nog med gnäll! Vad härligt för dig Mettan att du har fått upp elen. Snart får du upp ditt tak, och det kommer att bli så fint! ![]()